Hardlooptopic

Moet dan wel lukken toch? :sunglasses:

Ik ben ook zo gek geweest om me vanaf eind augustus op te geven voor 3 wedstrijden na elkaar (1 per weekend), eerst 10.5 dan 12 dan 16… Ach aan de andere kant zou ik die afstanden toch ook lopen als training voor de halve marathon :sweat_smile:

Ja dat is ook wel zo natuurlijk. Goede trainingen allemaal voor de halve. Daarna doe ik echt even niks meer (zeg ik nu :joy:)

Ik heb in april het hardlopen weer opgepakt voor een 5k die over twee weken is. Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf, want ik heb net een 5k gelopen in 34 minuten. Niet zo snel als sommige tijden hier, maar ik had echt nooit van mezelf gedacht dat ik zo snel al zo achter elkaar dit kon volhouden. :sunglasses:

Super veel zin in die 5k over twee weken nu!

5 likes

Haha dat leek me juist het moment om te besluiten of ik doorga voor de hele :biggrin:

Ja die wil ik toch ook wel graag ooit doen. Terwijl ik een jaar geleden nog riep dat echt nooit te gaan doen. :sweat_smile:Maargoed eerst maar de halve overleven.

Ja ik wil het sowieso maar twijfel of ik het aankan haha. Worstel al zo met deze hitte… Sowieso zou ik dan een temperatuurgarantie willen, onder de 10 graag :tongue:

Hebben jullie nog tips voor lopen in de hitte? Ik heb een flipbelt maar die vind ik met deze warmte echt heeeel vervelend. Maar weet niet of ik zonder zou kunnen lopen? Hoef mn telefoon niet per se mee tijdens het lopen zelf… Ga eens kijken hoeveel waterposten er zijn en of ik zonder extra water kan.
En ook qua kleding twijfel ik, ben geneigd iets aan te doen waar mn buik onbedekt is. Zonnebril of iets loop ik eigenlijk nooit mee, jullie wel?

Er zijn 3 waterposten zondag. Dus dat is wel prettig. Ik laat mijn flipbelt denk ik thuis, ik twijfel nog wel over een pet. Maargoed dat kan ik op de dag zelf nog even bekijken. Het liefst zou ik ook open buik doen maar dat durf ik nog niet echt. Dus als ik jou was zou ik het gewoon doen.

Ooh dat scheelt, dan ga ik denk ik zonder flipbelt ook. Muziek heb ik ook verder toch niet nodig. Zonnebrand maar niet vergeten! Ik heb ook zo’n zonneklep, misschien neem ik die mee…is alleen wel zwart. Gedoe zeg haha

1 like

:cold_sweat:

Ik heb mijn hoop gevestigd op een verkoelend zeebriesje. Of nog liever een zeevlam :joy:

1 like

Ik ben benieuwd vandaag. Ik snap niet waarom ik elke keer voor een run zenuwachtig ben. Zeker omdat ik deze afstand al zo vaak heb gelopen.

Succes @Love_story @littlenumbers, het wordt een warme race dus zorg goed voor jullie zelf!

2 likes

Ik leef nog ondanks de warmte! Mijn snelste 10km wedstrijd tijd. Geen PR, nouja soort van dan. Ik ben best trots op mezelf! Dus dat vier ik met m&m’s en pizza. :smiley:

Nu maar eens opzoek naar een 10km run voor in het najaar waar ik echt mijn PR kan verbeteren. Aangezien het ook weleens tijd wordt voor een PR bij een run ipv alleen maar bij trainingen. Aangezien bijna iedereen juist bij wedstrijden een PR loopt en ik alleen maar langzamer ben.

3 likes

Ik weet niet meer precies wie maar ik dacht dat er hier meiden met een water rugzak liepen langere afstanden.
Wie kan mij daar iets over vertellen? Is het fijn, welke heb je? Ik moet nog een verjaardags kado verzinnen van mijn ouders en dacht misschien is dit wel iets. Maar online zie ik alweer zoveel verschillende. En dan snapt deze leek er alweer niks meer van. :sweat_smile:

Ik liep vanochtend samen met mijn vriend een interval. Hij fris en fruitig voorop, ik puffend erachteraan. Het was zwaar, maar zó lekker. Ik dacht dat ik het liefst alleen loop, maar dit was echt prettig. We liepen veel harder dan gepland :muscle: Onderweg haalden we andere hardlopers in en iemand riep ons na: “Zo, jullie lopen hard!” Ik dacht alleen maar: nou, dat vind ik ook :sweat_smile: In mijn eentje hoor ik dit soort dingen niet.

3 likes

Ik had gister netjes via google maps mn reis gepland. Kom ik vanochtend op het station, rijdt die trein helemaal niet… Begon al lekker haha. Via een omweg toch ruim op tijd, ben ik ineens ongesteld geworden ook :roll_eyes::roll_eyes:

Dus met nul verwachtingen, heel lekker gelopen eigenlijk! Had voor het eerst een zonneklep meegenomen, dat scheelde een hoop. En verder de hele tijd een spons vastgehouden, echt een ideale uitvinding die dingen :biggrin: Geen pr, maar wel tweede snelste tijd op de 10km ooit dus zeer tevreden!

5 likes

Er is trouwens bij strava zo’n “trofee” die je kunt winnen voor totaal gelopen afstand in een maand, maar daarvoor moet je in een maand 200km hardlopen, haalt ook maar iemand van jullie dat? :scream:

1 like

Ik doe daar elke maand aan mee :joy: maar ik geraak maar tot max. 130km. De aanhouder wint zeker? :sweat_smile:
Dan moet je echt veel hardlopen :frowning:

1 like

Ja ik vind dat ik deze maand al best veel ben geweest, maar ik zit halverwege de maand “pas” op 54… Dat wordt dus niks :tongue:

Misschien haal ik het ooooooit als ik een marathon ga lopen ofzo haha

Ik haal meestal +/- 125 km in een maand. 200 is denk ik voor marathonlopers idd wel makkelijk te halen of als je elke keer duurlopen van 20km als training zou doen, maar anders :stuck_out_tongue:

1 like