Hardlooptopic

Ik heb dus een lelijke blaar (waar het vel van af is) die pijn doet onder mn voet, dus moet sowieso kijken of ik kan hardlopen deze week :confounded:

@Chicago
Heel herkenbaar. Ik denk altijd de eerste paar kilometer waar ben ik aan begonnen, ik ga dit nooit volhouden, het gaat voor geen meter, ik ga terug. En als ik daar doorheen ben valt het vaak allemaal wel mee.

1 like

Precies dit had ik kunnen typen.
Na 4 km heuvels en hitte was ik helemaal op!

2 likes

Bijna 5km gerend. Het ging voor geen meter vanwege de warmte. In de schaduw ging het prima, totdat ik weer in de volle zon kwam. Maargoed ook een mindere training is er 1!:sweat_smile:

5 likes

Maar jullie hebben het toch gedaan!!

Ahh vervelend, als ie net op een onhandige plek zit is die ‘nieuwe huid’ eronder nog heel gevoelig soms. Rustig opbouwen dan maar?

Sinds ik hardloop heb ik sowieso lelijke voeten. Vaste klant van de pedicure hier. Al blijft het dan een weekje toonbaar en vervolgens wordt het weer net zo erg. De pedicure zei dat ik van die gelzooltjes in mijn hardloopschoenen moet doen maar dat lijkt me echt niet lekker zitten. Hebben jullie misschien tips? Heb het tot nu toe in elke hardloopschoen gehad. Het is de zijkant van mijn grote teen en deel van de voorvoet daaronder, ook aan de zijkant, waar vooral veel eelt ‘groeit’ (haha getver dit klinkt alsof het een schimmel is ofzo)

Vandaag alsnog 7 km in 34 min gelopen ondanks de hitte

7 likes

Aftapen als je wil lopen, tip van mijn fysio die ik ook regelmatig gebruik. Van dat gekleurde brede sporttape oa voor blessures wat je ook bij de action kan komen. Stukje afknippen en strak plakken. Heeft mij al heel wat keer geholpen. Van de keer dat ik nieuwe schoenen ging inlopen vlak voor de marathon en daardoor enorme blaren op mijn hiel had, tot zondag toen ik (weet eens) een blaartje op mijn teen heb. Mijn voeten zijn ook echt verschrikkelijk en zou ook eens een pedicure moeten nemen.

1 like

ik zou als je intervallen wilt of looppauzes gewoon muziek aan zetten (gewoon zoeken op running hits etc. vind die van de basic fit ook leuke nummers hebben) en dan een app zoals SIT waarin je precies je actietijd en pauzetijd kan invullen en die piept dan telkens wanneer je weer moet gaan rennen of pauze hebt

1 like

Hmm alleen het probleem is dat er echt een stuk vel af /open ligt, dus kan daar denk ik niet zomaar tape op plakken? Maar sowieso wel handig om in gedachten te houden voor volgende blaren!

Vandaag nieuwe schoenen gaan kopen. Mijn andere waren op na 800km :sweat_smile:
Ook direct gaan hardlopen uiteraard… rondje van 7,5km gelopen. De zon was wel wat weg, maar het was nog steeds warm :dizzy_face:

Voor blaren gebruik ik trouwens Naqi bodyscreen. Dat smeer ik overal waar ik blaren krijg. Echt topspul! Nooit meer blaren gehad sinds ik dat gebruik :+1:t2:

2 likes

Oh super bedankt voor de tip, het schema van Evy kan ik hier niet op aanpassen maar het schema van Run2day wel! Ga het morgen meteen uitproberen :grin:

1 like

Vandaag weer gelopen met de loopgroep over strand. Het ging gelukkig al beter met de warmte dan maandag. Zaterdag 12km op de planning. Laatste lange run voor de 10km run van de week erna. Ik hoop dat het tegen die tijd wat minder warm is :sweat_smile:

3 likes

Mn blaar gaat de goede kant op. Misschien vanavond maar even kijken of ik er goed op kan hardlopen.

Moet volgende week wel 10km in de bloedhitte kunnen lopen voor wedstrijd haha. Hopelijk valt de warmte mee en anders wordt het maar een langzame 10km :sweat_smile:

2 likes

Ik hoop dat je blaar snel weg is!
Ik ga met je mee duimen voor wat minder warm weer volgende week. Heb echt geen zin in een warme run.

1 like

Wow wat een gave schoenen zo helemaal wit! Ik zou ze zelf nooit zo mooi kunnen houden want ik loop veel in het bos/modderige paden, maar vind ze wel echt tof! Lopen ze ook lekker?

Voorlopig blijven ze proper door het droge weer, maar vanaf het gaat regenen zullen ze snel vuil zijn denk ik :sweat_smile:

Ze lopen heel goed! Ik heb in de winkel ook mijn oude schoenen (Brooks adrenaline) aangedaan en looptest gedaan en ze lopen exact hetzelfde, aan de scans te zien. Het was een moeilijke keuze om toch niet weer dezelfde te kopen. Maar ik test graag nieuwe modellen, dus vandaar dat ik nu deze heb :grin:

1 like

Ik ben echt een beetje klaar met het warme weer :tired_face:

1 like

Anders ik wel.

Hoe gaat het met je blaar al wat beter?

Ja daar had ik geen last van gelukkig :biggrin:

1 like