Hardlooptopic

Ik heb vorig jaar ook voor de marathon getraind en de zomer (marathon in Septemer) en toen mijn beste marathon tijd gelopen. Het is zwaar maar levert je een hoop op.

Zo maar omkleden en richting Apeldoorn, heb niet heel veel zin en ga lekker rustig lopen!

4 likes

Terug thuis van de wedstrijd. Rustig aan gedaan, kan normaal wel wat sneller maar dat was niet verstandig vandaag. Het flesje water dat ik had meegenomen onderweg was echt een goed idee. Er was pas 1 bevoorrading na 3km, dat trek ik echt niet zo lang hoor :no_mouth:
Ik heb de 7km uitgelopen in 46 minuten :slight_smile:
Ze hadden ook de brandweer laten komen voor een watergordijn :sweat_smile:

6 likes

Prima toch! Ik vind het knap met dit weer! Dat klinkt heeeerlijk dat watergordijn haha!

1 like

Het was inderdaad echt heerlijk, lekkere verfrissing onderweg :sweat_smile:

2 likes

Vanmiddag mijn eerste paar hardloopschoenen aan laten meten. Ik weet nog echt niet of ik het hardlopen leuk ga vinden maar voor mijn gezondheid is het gewoon veel beter als ik wat meer ga sporten. Dus vanmiddag gelijk op schoenen jacht geweest. Ze moesten wel besteld worden dus het daadwerkelijk lopen laat nog even op zich wachten maar de eerste stap is al wel gezet.

6 likes

@McApple Leuk! Nieuwe, goede schoenen kunnen alleen al een motivator zijn.
Voor mij werkt het wel als ik wat vooruitgang merk, dan ga ik het ook leuker vinden. Succes!

@Tobvit Knap dat je vandaag een wedstrijd hebt gelopen!

Ik heb helaas sinds een paar weken last van mijn rechterheup tijdens het lopen en ik denk dus ook daar buiten door het hardlopen. Na mijn laatste training van afgelopen woensdag is het wel een stuk erger. Kan niet eens lekker meer op mijn zij slapen… Misschien loop ik scheef, omdat mijn core stability waarschijnlijk soep is geworden na lang niet echt trainen? Ik hoop al een paar weken dat het wel over gaat maar moet misschien toch maar eens naar de fysio ofzo… Ik baal wel want qua conditie gaat het wel stilaan wat beter en dan dit. Ik twijfel ook of ik morgen wel moet gaan lopen…

Nou dat rustig aan doen is zeker gelukt, Jezus wat was ik traag. 2.14 over de HM gedaan. Bij de eerste stappen voelden mijn benen al zwaar (en dan is 21 lang). Veel op onverhard waardoor veel stof/zand omhoog kwam en ik last had van slijm. Tenslotte nog een pitstop in de bosjes moeten maken en moeten stoppen voor losse veters. Nee het was niet mijn dag, maar dat hoeft niet alrijd.

Misschien heeft 2 weken vreten in Griekenland er wel mee te maken en het feit dat ik vanochtend nog een lesje in de sportschool heb gedaan kan natuurlijk ook mee tellen. Heel bijzonder, 10 juni liep ik met bloedhitte nog een Hm in 1.52 en dat ging redelijk soepel.

TLDR: het was mijn dag niet helemaal, maar toch uitgelopen.

6 likes

Respect dat je in dit warme weer een halve marathon loopt! Proficiat :blush:

1 like

Dankjewel!

Nou idd @Lovepink!

Ik kan maar niet wennen aan dit warme weer maar blijf het maar gewoon proberen. Wie weet blijkt straks dat ik er toch wel beter van geworden ben, ook al gaat het niet zo snel :sunglasses:

1 like

Nieuw pr op de 5k. Yes!

6 likes

Doe je goed met de weersomstandigheden!

2 likes

Was wel binnen in de sportschool maar daar was t warmer dan buiten. Geen airco.

1 like

Helemaal knap, maar is het in de sportschool nog warmer dan buiten? Wat een gekkenwerk dan!

1 like

Met dit mooie weer wil ik eigenlijk ook weer gaan hardlopen. Normaal gebruik ik die Start to run podcasts van Evy, maar ik ben die muziek zó zat haha. Weet iemand een app of een podcast met wat modernere muziek of waarbij je gewoon zelf Spotify kan aanzetten en dat die app dan aangeeft of je moet lopen of rennen?

Ja ze gooien de nooddeuren wel over maar de warmte blijft hangen. Echt stom. Maar ben toch blij dat ik het heb gedaan.

1 like

8,5 km gedaan aan het einde van de middag. Eerste 4km met mijn vriend en daarna nog een rondje zelf. Hij had het superzwaar dus eerste deel kon ik vooral focussen op hem aanmoedigen en zorgen dat we niet te hard gingen. Dat rondje was zo voorbij! Toen ik daarna alleen ging had ik het zelf toch ook wel zwaar :yum:

3 likes

Ik zie er nu al tegenop om vanavond te gaan rennen met dat warme weer. Het wordt een kort 5/6 km rondje.

Knap die hm @Lovepink. Ook al is het voor jou doen traag, met dit weer vind ik het sws knap!

Ik had vanochtend mn wekker gezet om 7.30 voor een run. Dacht dan is het nog wat koeler en het was idd heerlijk om te lopen. Uiteindelijk 7,5km gelopen, wel erg traag maar daardoor een lage hartslag en niet gesloopt voor de rest vd dag :slight_smile: Ik loop altijd pas lekker na een paar km, jullie ook? De eerste paar denk ik áltijd dit word niks. En dan na 3,5km ofzo kom ik er pas in.

4 likes

Ja, dat heb ik ook. Het begin is altijd zwaar. Dan moet ik er even inkomen ofzo…

1 like