Hardlooptopic

ja ik ben het mezelf ook aan gaan leren, maar zorgt er wel voor dat ik mijn kuiten meer belast haha! heb inderdaad ook nieuwe schoenen gekocht, die juist wat meer ondersteuning bieden voorin dan mijn oude schoenen (oude waren lunarglides) en dat gaat al wel een stuk beter

ik dacht ik ga even in mn lunchpauze een rondje rennen :sweat_smile::sweat_smile:

En nu ben je bezweet en moe en was het warm hahahah

@Treacherous Ah als je op de goede schoenen loopt scheelt dat al! Hopelijk neemt het snel af, die last.

Samen met het EGF even ten onder gegaan maar nu weer terug! Als je me herkent niet meteen roepen:P
Ik ben dus ondertussen volgens mij al 6 weken geleden gevallen bij een hardloopwedstrijd waarna ik mijn enkel nauwelijks kon belasten. 2 weken geleden ging dit iets beter en toen ging ik (niet lachen) boulderen (ik zei niet lachen!) waarbij ik uiteraard viel net op die enkel en op mijn arm. Met als gevolg dat mijn enkel op een andere plek ook weer dik was en dezelfde plek weer opnieuw pijn deed. Denk dat ik geen enkelband meer over heb nu :ā€™)
Dus. Ik heb al zeker 6 weken niet meer kunnen hardlopen en in september is de dam tot damloopā€¦
Daarnaast ben ik ontzettend gefrusteerd door mezelf want ik wil gewoon zo graag maar het gaat niet. Doordat ik stage had waarbij ik veel moest lopen heb ik ook geen rust kunnen hebben en ik merk nu pas, nu ik echt een paar dagen thuis zit en bijna niks doe dat er verbetering in zit. Echt een mentale struggle ook gewoon. Heb mijn wielrenfiets weer uitgegraven maar geen zin om te gaanā€¦ itā€™s just not the same :stuck_out_tongue:

Ik hoop echt dat mijn conditie nog een beetje meevalt als ik weer kan gaan, want zodra het geen of weinig pijn doet moet ik echt gaan trainen alsof mijn leven ervan af hangt om de dam tot damloop uit te kunnen rennen denk ik haha.

Dusss iemand nog tips waardoor je enkel snel beter wordt?

Oh en qua gewicht is het echt een struggle om niet aan te komen als je nauwelijks beweegt, afvallen lukt uberhaupt niet echt :stuck_out_tongue: terwijl toen ik veel aan het trainen was het wel als vanzelf leek te gaan verdomme!

Ik ga zo weer voor het eerst een 5 km rennen na mijn valpartij in Griekenland.
Morgen staat de HM in Apeldoorn op de planning, ik weet nog niet of ik zin hebā€¦

1 like

pfff ik ken je frustratie maar al te goed! Ik kan zelf dus weer sinds drie weken een beetje rennen, maar het enige wat ik je kan meegeven na precies 2 maanden blessureleed is blijf werken aan je conditie. Het is me zo tegengevallen, begon met goede tijden en 18km trainingen en nu struggle ik door de 5 kmā€™s haha. heb ook de dam tot dam op de planning maar gelukkig hebben we nog even!

ik begon ook enthousiast met spinnen, zwemmen, crosstrainer, ergometeren maar heb het te weinig doorgetrokken, maar als het pijnvrij kan zou ik zeker dmv andere trainingen je conditie op peil houden!

Ik ben, op aanraden van jullie, naar een sportwinkel gegaan en heb me laten adviseren. Nu heb ik nieuwe hardloopschoenen. Kan niet wachten om ze uit te proberen :grin::grin:

4 likes

leuk! welke heb je?

Goede vraag haha. Dan moet ik eerst op de doos kijken voor de hele naam, maar volgens mij was het iets van Asics Gel Glorify :grin:

1 like

Succes! Ik hoop dat het meevalt qua warmte.

@anon4550793
Geen tips hier, sorry.
Maar ik hoop dat het snel beter is en je weer kunt gaan trainen. :slightly_smiling_face:

Als je gaat: succes vandaag! Denk om jezelf: het is warm en misschien heb je nog last van je valā€¦ Zorg je goed voor jezelf en voor voldoende vocht? :blush:

@Krabsalade Al schoenen gekocht?

@GroenTakje @Love_story dank jullie wel, gister ging een rustige 5 erg goed, geen last van knie. Voordeel van Apeldoorn is dat her grotendeels bos is, daarnaast zag ik dat organisatie extra waterposten heeft ingezet (en ik denk dat ik Mn camelbag mee neem). Mocht het echt veel te heer zijn en onverstandig, dan blijf ik lekker thuis of zet om naar een kortere afstand.

Deze middag een 7km wedstrijd op de planning, wat gaat het heet worden! Zo meteen nog even naar de sportwinkel om een petje te halenā€¦ en een flesje water met sportdop om onderweg mee te nemen :+1:t2:

1 like

Succes!! En jij ook @Lovepink als je gaat!
En sowieso iedereen die vandaag met de hitte gaat hardlopen ook zonder wedstrijd succes :tongue:

3 likes

Ohhhh tis nu wel echt warm hoor. En sochtends ook al snel warm!! Plus het blijft nog een dikke week zo. Ik zit me echt af te vragen of trainen voor een halve marathon wel zoā€™n topidee is midden in de zomer :stuck_out_tongue:

Ik zie 15km in de brandende zon niet echt voor me nogā€¦ ik dacht als ik nou om 8 uur sochtends ga (dat is voor mijn doen echt vroeg haha), maar vanochtend was het al 20 graden rond die tijd. En om nou om 6 uur van bed te gaan vind ik wel heul enthousiastā€¦ of eigenlijk gewoon kut.

Dus mijn overpeinzingen van vandaag haha. Succes iedereen die vandaag gaat lopen :smiley: wel genoeg drinken!!

Succes en sterkte! Hoop voor je dat ze klaar staan met emmers water :smiley:

1 like

Ik vond het nog wel eeeeenigszins meevallen gister omdat er gelukkig ook veel wind stond! Maar na 5km was het echt klaar en toen ik achteraf stilstond merkte ik pas dat ik wel echt water moest hebben en het goed was dat ik toen ook gestopt was met hardlopen. En ik had nog wel vrij ontspannen gelopen, weet echt niet of ik een wedstrijd zou volhouden!

Nee daarom! Ik liep donderdag 9km en toen was het redelijk warm dus liep rustig. Was achteraf wel bekaf. Dus twijfel ng steeds over mn 15km haha.

Ik neem sws met dit weer water mee, heb na 2km al meeeega dorst

Succes iedereen!
Ik ga morgenavond of maandag weer.
Dan ben ik terug van vakantie en begint mijn ā€œschemaā€ voor de dam tot dam en halve marathon. Door de warmte zie ik er gelijk al tegenop. :sweat_smile:

1 like