Hardlooptopic

Whihoeeeeee :fire: heb het gehaald en ruim onder mn streven (wilde onder de 44 min). De chipfinish was 42:43 OMG!!! Onder de 43 minuten zelfs. Ik vond het wel lastig hoor. Mensen die je voorbij komen en ik voelde me ongemakkelijk over mn gehijg HAHA.

Laatste stuk vond ik zwaaaar, allemaal rotondes en verkeer (stink uitlaatgassen). Ik ben echt best wel trots want ik ben nummer 171 van de 447! En van de vrouwen nr. 68 :tada: én mn allereerste wedstrijd. Jeetje wat een ervaring! Heeeel leuk! Kheb echt mn allersnelste loopje ooit gedaan (pace 5:41) :scream:

9 likes

Gefeliciteerd! Knap hoor, geniet ervan!

1 like

Echt super gedaan! Nu lekker nagenieten van je eersts run!

1 like

Met frisse tegenzin mijn rondje gedaan vandaag. Had al twee weken niet gerend en dan wil ik nooit zo want “dan lukt het toch niet”. Gewoon gegaan en ik rende nog geen minuut en ik werd zo blij ervan. Het was pittig, merkte wel dat ik even niet geweest was, maar dat komt zo weer terug.

8 likes

Ik heb echt moeite met doseren :sweat_smile:
Ik wilde vandaag een paar keer een kilometer op 5.30 lopen, maar dan ga ik toch steeds weer te hard lopen waardoor ik net iets boven de 5.00 kom. Terwijl dat dus niet mn bedoeling is haha, want dat is een veel te hoog tempo, dat zou ik helemaal niet voor langere tijd vol kunnen houden.

Daarnaast moet ik sowieso echt nog leren een constant tempo aan te houden, nu heb ik vaak echt geen idee hoe snel ik loop als ik niet op mn horloge kijk.

Maar verder heb ik vandaag wel fijn gelopen, dus als ik de discipline vasthoud dan moet het hopelijk lukken in oktober in ieder geval die halve marathon uit te lopen :biggrin:

7 likes

Lekker bezig allemaal, met de genezing van mijn wonden lijkt het goed te gaan, hoop dat ik morgen (dan kom ik terug van vakantie) of overmorgen weer een rondje kan doen. Zaterdag doe ik de HM in Apeldoorn, doet iemand van jullie daar nog aan mee.

Vanaf deze week ga ik ook beginnen met mijn schema richting de marathon van Chicago. Ondersteund met een voedingsschema en een krachttrainingsschema die speciaal voor mij opgesteld zijn. Doel; marathon in 3.50!!

5 likes

Ik lees al heel lang mee met dit topic (ook tijdens EGF) maar het lijkt me ook wel leuk om mee te schrijven :smiley:
Dit moment zit ik in een hardloopperiode zonder doel naar een wedstrijd en dat is moeilijker dan ik dacht. Heb echt geen motivatie meer terwijl ik afgelopen 2/3 maanden best veel heb hardgelopen.

Wil je dan niet een nieuw doel bedenken of een wedstrijd? Al is het maar lange termijn

Misschien inderdaad toch dan ergens voor inschrijven? Ook al is het maar een funrun of plaatselijke korte run. Dan heb je toch een doel. :slightly_smiling_face:

Ik heb me heel enthousiast voor echt 5 dingen al ingeschreven in de komende maanden, of dat nou heel verstandig is :tongue:

2 likes

Dit is zo herkenbaar. Ik moest vandaag 5x 2min. op 12 km/h. Loop ik 13! :o_o: Ik zag het op mijn horloge en wilde langzamer lopen, maar het was alsof mijn benen zeiden ‘Toedeloe, wij willen harder’. Ze waren niet te stoppen. Zonde, want dit was niet de bedoeling van deze training.

De run gaat niet door, haha, gelukkig eigenlijk. Nu houd ik m toch tegoed :slight_smile:

1 like

Hoe snel is dat wel niet joh :eek:

Ok ik heb mij net echt ingeschreven voor de halve marathon van Amsterdam. Waar ben ik aan begonnen. Nu nog maar even goed genieten van de vakantie en dan ga ik maar weer starten met opbouwen. (+ interval trainingen, :fearful: want doel is toch wel mijn tijd verbeteren)

5 likes

En wat doe je daar tussen? Wil wat meer interval gaan doen maar ben veel meer van de duur/tempo lopen eigenlijk (loop daarin ong 11 kmu)
Weet jij misschien goede intervaltraining?

Wilde 10km vandaag lopen op een rustig tempo. Bij 4,5km toch omgekeerd want zoveel spierpijn in mn benen tijdens t lopen? Heel vreemd dat heb ik nooit. Dus dat icm de warmte helaas geen 10km. Maar wel een fijne 9km gelopen op een rustig tempo. wel moeilijk om niet sneller te gaan lopen haha

Misschien inderdaad de warmte? En alsnog knap dat het er 9 zijn geworden. Voelen je benen vandaag beter of was het alleen tijdens het hardlopen?

ik ben net weer herstellende van een blessure, mn conditie is echt slecht vergeleken met eerst maar vind t lopen weer zo fijn dat ik soms een paar dagen achter elkaar 4-5 km loop rustig. Alleen ik ben de laatste tijd zoveel meer op mn voorvoet/middenvoet gaan landen en dat icm het opbouwen weer heb ik telkens zoveel last van mn kuiten. Soort spierpijn/stijfheid en ik weet dat ik rustiger aan moet doen maar wil ook een soort van oplossing hier tegen. iemand tips?
Ik had namelijk gehoopt dat het alleen de eerste 2-3x zou zijn maar 3 weken later heb ik nog steeds elke keer al tijdens het lopen last van mn kuiten

Volgens mij is dat juist een hele goede manier van lopen! Dan word je vanzelf ook sneller. Er worden nu steeds meer hardloopschoenen gemaakt die platter zijn om JUIST zo te lopen. Spierpijn in je kuiten in het begin hoort erbij. Als het geen last geeft aan je blessure is het juist positief dat je zo loopt!

Ja of misschien nog wat vermoeide benen van de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Ik ben daar wel redelijk tot t uiterste gegaan. Maar goed dat is dus wel al 4/5 dagen geleden haha.

Had gister echt onwijs spierpijn na het lopen en nu voel ik mn benen nog wel wat maar niet té. Ga nu maar ff rustig aan doen want as maandag 15km op de planning :sweat_smile:

@Treacherous gek dat je dat nog steeds hebt. Ik heb dat vaak idd als ik een tijd niet ben geweest. Misschien wat (kuit) rek en strekoefeningen van te voren?

2 likes