Hardlooptopic

Lekker met wandelen tussendoor hoor! De handschoenen hebben op de duim en wijsvinger materiaal zodat je wel je telefoon kan blijven bedienen, precies wat ik zocht.

1 like

Mijn verlichting is gesneuveld. Wat vinden jullie het fijnste om te dragen? Ik had van die armbanden maar vaak gedoe met klittenband dat losschoot enzo. Ik denk aan dit: https://all4running.nl/gato-led-sport-vest-gato-rllv-36

1 like

Deze, goed op te laden, 3 standen (knipper, en zonder knipper) en fel licht en waterdicht

1 like

Echt helemaal mee eens! Kan ook zo bloedchagrijnig worden als iemand vraagt hoeveel ik gelopen heb en als ik dan antwoord ‘x kilometer waarvan y gewandeld’ of als iemand vraagt of ik 15 km aan een heb gerend en ze horen dat ik bijvoorbeeld een aantal minuten gewandeld hebt dat je zo’n reactie krijgt van “oh ging het niet goed vandaag?”. Het gaat toch, tenzij je echt prestatiegericht bent, om het actief zijn, in beweging in de buitenlucht etc.

Ik vind het juist fijn soms een hele afstand te lopen zonder wandelen en andere keren heb ik daar geen zin in en wandel ik zelfs om de kilometer. Die afwisseling zorgt dat het geen ‘moetje’ wordt.

1 like

Dank! USB vind ik ook wel fijn, hoef je ze niet steeds weg te gooien.

1 like

Ja precies! Dat heb ik ook! Af en toe wandelen houdt het voor mij ook behapbaar want dan is het niet Ă©Ă©n grote afstand maar allemaal kleine stukjes. Veel leuker en minder monotoon ook.

Van die reacties herken ik ook wel, ook met snelheid. Vooral dat mensen iets snel als traag bestempelen als een keer langzamer lopen dan hun wedstrijdtempo. Dan denk ik, uh dat zou je vaker moeten doen :joy:

2 likes

https://www.decathlon.nl/p/hardloop-licht-runlight-250-hw19/_/R-p-312549?channable=02893b736b75696400323932303732300b&mc=8573980&gclid=Cj0KCQiAwqCOBhCdARIsAEPyW9li-1OFlNq208879pllI06qwF5gGurcXfDQCYroF_8M-PXMzA2hDYwaAiHSEALw_wcB

Oke lelijke link maar ik heb deze! Kun je ook een beetje zien waar je loopt en is oplaadbaar. Ik had eerst zo’n led ding met batterijtjes die je in theorie zou kunnen vervangen maar mij lukte het niet

3 likes

Voor mensen met koude handen, bij decathlon hebben ze hardloop jassen met ingebouwde ‘wandjes’ die je over je vinger kan klappen als ze koud zijn. Super handig want dan hoef je geen losse handschoenen mee die je dan later weer uit wil doen als je opgewarmd bent.

1 like

Ja zoiets heb ik ook. Lekker fel licht.

Ik was de laatste tijd echt lui en ging vaak niet lopen omdat t donker, koud en slecht weer was. Maar nu de sportschool ook dicht is heb ik toch maar besloten weer netjes 3x pw te gaan hardlopen. Deze week meteen gedaan

2 likes

Ik heb laatst zowel die van BeeSeen die @Panorama post als die van Decathlon die @littlenumbers post gekocht en vind ze beiden fijn. Bij die eerste is het hesje in zijn geheel opvallender, maar die van Decathlon heeft echt veel sterkere lampen, zodat inderdaad de weg ook goed verlicht is. Vond zelf de bedrading naar de accu bij die BeeSeen iets kwetsbaarder (kleine, dunne draadjes met een kwetsbaar verbindingsstukje tussenin), daarom heb ik die van Decathlon gehouden, maar m’n zus is nu ook prima tevreden met die andere.

@Spyrou thanks voor de tip, ik ga even rondkijken!

1 like

Haha, sowieso mensen die alles ‘snel’ willen lopen. Ik heb ongeveer 5 tempo’s en ga uit van 80-20 regel (80 zacht -20 hard) verdeeld over mijn weekschema.
En nu ik ultra’s loop, heb ik soms dubbele trainingen en is 1 ervan dan “snelwandelen” werkt perfect dat uithoudingsvermogen op te krikken en leren uren onderweg te zijn. Om van jezelf een duurloper te maken.

Plus, wedstrijdtempo verschilt per afstand, ik loop andere tempo’s op 5-10-21-42-ultra en dan ook nog verschil tussen verhard en trail.

Ik heb ook hekel aan mensen die als eerste na wedstrijd vragen “wat was je tijd!”
Vraag me of ik het leuk vond, hoe de route was etc.
En dan ben ik niet een trage loper, maar eindtijd vind ik gewoon niet boeiend en rare eerste vraag.

Ik loop om een depressie te tackelen, gezond te blijven en (mentaal/fysiek) grenzen te verleggen. Niet om een tijd.

———
En over die depressie gesproken, lopen gaat altijd bagger in december maar nu kerst voorbij is hoop ik vanaf deze week weer op schema te lopen voor mijn doel eind maart. Fysiek nul probleem, mentaal is het gedoe maar ik ga er weer voor vanaf vandaag.

13 likes

Goede tip van het snelwandelen! Time on feet is heel belangrijk. Ik heb het nog nooit geprobeerd omdat het me “saai” lijkt, en de keren dat ik een stukje heb moeten snelwandelen om bijv. de trein te halen, gaan mijn kuiten heel snel protesteren dat ik liever ga joggen dan snelwandelen. Maar dat is ook trainbaar denk ik. Misschien ga ik het een keer proberen i.c.m. een lange duurloop, joggen en wandelen afgewisseld.

1 like

Deze heb ik gisteren opgehaald bij de Decathlon en meteen getest. Superfijn dat felle licht. Waar ik woon (poldergebied) is het op sommige stukken zo donker dat je niet kunt zien waar je loopt, maar daar heb ik nu geen last meer van. Goede tip dus! :smiley:

Mijn hardloopschoenen zijn inmiddels wel aan vervanging toe. Nu met de lockdown is het natuurlijk wel lastig, maar heeft iemand nog aanraders bij welke winkels je een beetje goed advies krijgt? Dan maak ik gewoon een afspraak zodra het weer kan.

2 likes

Ik weet niet of er in Nederland ook Runners Labs zitten? Heb daar alvast goede dingen over gehoord!

Die loopgordel ziet er fantastisch uit! Echt niet makkelijk dit seizoen dat het zo snel donker is. Vind het sowieso al niet leuk om in het donker te lopen.

Vinden jullie het erg om in de regen te lopen? Beetje miezer kan ik wel aan, maar ik draag ook een bril dus dat is niet altijd handig. Ik heb een regenjasje met capuchon dat ik draag als het regenachtig is, maar zou eigenlijk wel wat meer bescherming op m’n hoofd willen.

Ben nog steeds on track met mijn schema om de 10 Miles van Antwerpen te lopen (eind april). Nu heb ik me voor 22 januari ingeschreven voor een 10K natuurloop, om alvast een kleiner doel te hebben om naartoe te werken. En eens voor de eerste x ooit aan een wedstrijd mee te doen waar ik ook een beetje een goede tijd hoop te behalen. Ik wil zeker onder de 1u06 binnenlopen, dat zou me op wedstrijdtempo wel moeten lukken.

2 likes

Bij de Run2Day komen ze (tenminste in de voor mij 2 steden het meest dichtbij) aan huis! Van te voren bellen en zeggen welk model je nu hebt en wat je fijn vindt en dan nemen ze er een aantal mee om te testen.

@trompeloeil regen onderweg vind ik niet erg, maar de drempel om naar buiten te gaan als het al regent is vaak wel groot. Ik heb inderdaad ook een regenjasje maar die draag ik alleen met wind erbij anders vind ik hem te warm. Een pet moet ik ook nog steeds kopen maar dat vergeet ik steeds

In de regen lopen vind ik niet zo fijn, maar net erna wel! En dan lekker de frisse lucht opsnuiven haha

Ik ben vroeger altijd goed geholpen bij run2day. Maar na een paar jaar lopen kwam ik erachter dat ik niet zo blessure gevoelig ben en het voor mijn gevoel niet zoveel uitmaakt waar ik op loop zolang het een redelijke neutrale schoen is.

Heb nu super fijne nieuwe Nikes voor 58e gescoord in de sale :pray:t3:

Ik heb wel eens een zonneklep op als het regent. Ziet er gek uit maar het houdt de regen tenminste een beetje uit je gezicht!

1 like

Zometeen 12 langzame kilometers in de regen en in het donker. Gedver

Dat trainingsschema van Trenara gebruik ik trouwens en werkt tot nu toe heel fijn!!

1 like

Ik ben ook terug begonnen met Trenara :slight_smile: Ik heb een haat-liefde relatie met de app/het schema. Maar voor nu is het een fijne stok achter de deur.
Ook leuk om afwisseling te hebben in type training.Ik heb wel al wat doelen behaald door het volgen van Trenara, wat een extra motivatie is om door te gaan met de app of om (na een tijdje doelloos hardlopen) wel terug te komen bij de app.