Hardlooptopic

Ja!
Het enige waar ik over twijfel is dat het innje nek vrij los zit. Gaat dat niet op en neer bij het rennen?

1 like

Ik heb daar nooit last van! Voel hem eigenlijk ook niet zitten. Ik draag hem wel over mijn staart meestal, hij zit dan goed stabiel. Je hebt volgens mij ook twee maten, de gewone en een kleine, voor als je een smal hoofd hebt, lijkt me dat ie anders wat meer beweegt inderdaad

En @Luipaard @oliverqueen bedankt voor de tips. Ik ga voor een simpel reflecterend hesje denk ik, want dat is sowieso altijd handig om te hebben, en ook voor zo’n vest met lampen en reflecterende delen. Vind zo’n armband ook net te weinig denk ik.

Dit is de Sloterplas inderdaad! Heel fijn rondje en ook makkelijk om je voortgang te zien. Weet nog dat ik er een paar jaar geleden alleen maar van kon dromen om er een klein stukje van te kunnen doen en inmiddels ren ik hem bijna in een half uur :sunglasses:

@Index Leuk! Ik weet niet echt tips voor Oost, maar ren zelf dus altijd graag bij de Sloterplas, en ook de Oeverlanden en het Amsterdamse bos

2 likes

Kga de 4 mijl lopen (Groningen) en loop helemaal niet meer regelmatig (wel fietsen en bootcamp) dus ging gister 6,4 km lopen. Liep ik in 5.40 :partying_face: dikke prima

3 likes

Ligt eraan wat voor afstanden je wilt lopen, ik denk dat langs de Amstel heen en weer ook leuk is. Of pak de fiets naar het Vondelpark, Amstelpark of Amsterdamse Bos! En als je in het centrum wilt lopen, vroeg gaan zodat het niet zo druk is en je moet het niet erg vinden als je regelmatig moet stoppen voor stoplichten of voetgangers moet ontwijken.

2 likes

Ik heb besloten me in te schrijven voor een halve marathon! In het voorjaar pas, dus ik heb nog even. De langste afstand die ik heb gelopen is 15 km, maar ik ben nu wel uit vorm.

En ik twijfel of ik een shirt ga nemen. Hij is kei lelijk, maar misschien wel leuk als herinnering aan de eerste (en misschien wel laatste :joy:) keer die afstand. Medailles raak je toch direct weer kwijt.

6 likes

Leuk doel!
Ik heb mijn medailles aan een rek hangen, met startnummers erbij (achterop eindtijd geschreven) dus als je de smaak te pakken krijgt haha.

1 like

Haha dat is wel leuk, je hebt ook van die mooie hardlooprekken zegmaar. Ik heb ze ergens achterin een la, ze zijn ook niet allemaal even mooi. Bijvoorbeeld die van de zevenheuvelenloop is gewoon een plakje hout haha.

1 like

Ja, ik heb zo’n rek met ook ruimte voor de startnummers dus. De lelijkste die ik heb is een medaille die eigenlijk een plastic sleutelhanger is haha terwijl het wel een loop is met goeie herinneringen dus hangt er ook gewoon te pronken

1 like

Ik wil meedoen met de volgende editie van de 10 miles in Antwerpen (24/04/'22). Ik loop nu redelijk vlot 10km, heb een loopschema laten maken (online te downloaden) om op 15 weken de 10 miles te kunnen doen.

Heb ook nog mijn medaille bijgehouden van vorige loopwedstrijd, ik denk dat ik die gewoon in m’n herinneringendoos stop. Vind 'm ook niet mooi genoeg om ergens “on display” te hangen ofzo haha.

5 likes

Zondag mijn eerste halve marathon gerend in 1:51:34!
Mijn doel was onder de twee uur dus ben hier ontzettend blij mee, en het was sowieso een hele vette ervaring. Al die mensen langs de weg die je naam gaan roepen, echt leuk!
Ik heb nu op mijn sporthorloge een trainingsprogramma gezet om de halve marathon in 1 uur en 45 minuten te rennen. Zo heb ik nog steeds een uitdaging, ondanks dat ik geen wedstrijd gepland heb.

14 likes

Die heb ik ook op mijn lijstje gezet. Zo’n leuke sfeer daar. Ik ben vanwege Corona weer gaan hardlopen omdat het voetballen niet meer mocht. Ik loop altijd door de duinen/bos/strand, dus ook maar eens een trail gaan doen, maar dat vind ik wel spannend.

1 like

Ik heb een zware verkoudheid gehad die nu eindelijk na 1,5 week een klein beetje op zijn retour lijkt. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik ni het hardlopen weer het beste op kan pakken. Lage intensiteit en korte afstand, maar wat is dan kort? 3 km? Of 5 km in 45 minuten?

En hoe hou ik mijn weerstand hoog in combinatie met buiten sporten?

Ik had ook eerst een ding met t-shirts van speciale wedstrijden, ik droeg ze ook niet en bewaarde het in een doos. Onzin en zonde eigenlijk vond ik, dus ik heb nu al die t-shirts weer in de kast gelegd. Ik merkte dat de shirts die ik wel droeg ook echt veel harder sleten omdat ik gewoonweg niet zoveel had (dus wel maar allemaal opgeslagen in een doos :sweat_smile:). Ik probeer nu ook geen emoties te hebben bij de speciale shirts en ze gewoon met plezier te dragen tot ze lelijk worden en daarna gooi ik ze weg.

Met medailles heb ik totaal niet het gevoel van “die raak ik toch kwijt”. Die bewaar ik ook in een doos en dit is nu ook de enige fysieke herinnering aan de wedstrijd zeg maar. Startnummers heb ik ook niet meer (op een paar na), want de stapel werd wel erg groot. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ik ooit alle medailles ga wegdoen behalve van marathons of andere buitenlandse loopjes. Maar daar ben ik nu nog lang niet klaar voor haha

2 likes

Ligt eraan wat je ervoor deed en hoe je je nu voelt. Begin anders eerst eens met 20 minuten, misschien voelt het loodzwaar en wil je onderweg wandelen, dat moet je dan gewoon doen want je lijf moet weer even schakelen en terug erin komen.

Weerstand hoog houden doe je door niet te vaak te intensief te trainen, maar wel dagelijks voldoende beweging te krijgen, gezond te eten, voldoende te slapen, etc etc.

2 likes

Ik ben op zoek naar wat kleinere loopjes hier in de buurt (zegmaar max 20 km met de auto), maar hoe vind je die? Op hardloopkalender.nl staan er namelijk geen, maar dat lijkt me sterk.
Lijkt me wel leuk af en toe mee te doen aan een wedstrijd (als training) in plaats van steeds dezelfde rondjes in de omgeving.

Websites van lokale atletiekverenigingen/hardloopclubjes :D. Die willen vaak nog wel eens iets organiseren. Volgens mij moeten die zichzelf toevoegen op hardloopkalender, dus vandaar dat ie niet helemaal up to date is. Ik woon in een grote stad en kan er daar ook maar 1 vinden.

1 like

Gebruik je Strava? Je kan zoeken op Kaarten of Routes die andere hardlopers hebben toegevoegd in je buurt. Moet je denk ik wel een premium account voor hebben, maar je kan die als het goed is ook voor een proefperiode gratis nemen en dan gewoon opzeggen voor je ervoor moet betalen.

1 like

Kheb gister een klein rondje (5km) gelopen met wat verkoudheidsklachten op een heel rustig tempo. Ging best wel goed maar nu weer erger aan het hoesten. Meestal met wat milde klachten (wat dan ook) helpt hardlopen me juist. Nu maar even rustig uit zieken al voel ik me verder wel fit

1 like

Hebben jullie ook een Garmin? En zo ja, doet hij opeens ook zo raar? :laughing:
Ik heb al weken geen 10k gelopen, maar mijn trainingssuggestie blijft een basistraining van 1:06:00 waardoor ik dus boven de 10 km zou komen en mijn status wil ook niet van ‘niet productief’ af haha.