Mijn Garmin doet altijd raar wanneer mijn telefoon geüpdatet moet worden.
Enkele keer update Garmin niet zelf en moet ik hem aan de computer leggen.
Mijn Garmin doet altijd raar wanneer mijn telefoon geüpdatet moet worden.
Enkele keer update Garmin niet zelf en moet ik hem aan de computer leggen.
Hij zei vandaag wel dat ik 60+ uur moet herstellen na een keertje rocycle haha. Maar oke heb de afgelopen 3 weken niks gedaan dus misschien klopt het ook wel gewoon…
Ik was de laatste weken het plezier in hardlopen een beetje kwijt wegens allerlei omstandigheden. Ik heb de laatste jaren zonder schema hardgelopen, gewoon mijn eigen weekkm’s bepalen en 1x per week met de club een intervaltraining. Nu kon ik sinds een 2tal maand mijn draai niet meer vinden, ik was het ritme van 4x per week hardlopen kwijt geraakt.
Sinds vorige week ben ik dan maar gestart met een schema van Garmin. Ik heb die eerder al eens gevolgd en had daar toen wel vooruitgang mee geboekt. Sinds ik terug die houvast heb ga ik terug met veel zin hardlopen, ook al is het kouder en donker
Balen is dat zo’n dip. Heb het 1x per jaar na het lopen van een marathon, doel bereikt dus wat rust verdiend haha! Maar knap dat je het al zo snel weer opgepakt hebt.
Woa heb me opgegeven voor de halve in Haren in maart
Leuk vooruitzicht. Veel plezier met trainen!
Ik baal er echt van dat ik de laatste jaren veel blessuregevoeliger ben (gewoon oud, plus ellende na bevalling). Vond hardlopen altijd zo lekker laagdrempelig sporten, maar nu moet ik veel beter nadenken en allerlei oefeningen doen om ongeschonden uit de strijd te komen
Maar als ik dan vandaag een lekkere duurloop door het winderige bos met overval blaadjes heb gelopen, weet ik weer waar ik het voor doe
Dat je status niet-productief is, en de workout suggestie aangeeft dat je langer ‘moet’ lopen maar je doet dat niet, dan is het toch logisch dat je status op niet-productief blijft? Die workout suggestie geeft je advies wat je kunt doen om vooruitgang te boeken en productief te trainen.
Ja beetje tegenstrijdig wel, want de uitleg erbij is: ‘uw trainingbelasting is in orde, maar uw fitnessniveau daalt. Mogelijk lukt het uw lichaam niet om te herstellen. Het is daarom aan te raden uw algemene gezondheid (stress, voeding en rust) in de gaten te houden.’
Maar ik ga de suggestie ook niet opvolgen want van 30-40 min naar ineens boven het uur vind ik ook onverantwoord.
De app van de new york marathon doet het in ieder geval wel, daar werkt de tracking gewoon goed. Jammer dat dat bij al die Nederlandse marathons steeds zo’n drama is haha
Ik ging altijd maar heel af en toe eens lopen maar kon in een ritme komen dus stopte altijd vrij snel weer.
Nu zag ik op fb een oproep van een masterstudente die voor haar onderzoek mensen wou begeleiden met een start 2 run programma en ik heb me opgegeven!
Er worden ook gegevens bijgehouden met hartslagmeter en horloge en het filmen van de loopbeweging dus dat zal ook wel interessante info zijn om eens te zien.
Vandaag was mn eerste begeleide sessie (1x per week) en dan moet ik er 2/week op mezelf doen en het doel na 6 weken is 20min aan een stuk lopen dus moet zeker lukken!
Ik heb er wel zin in en hoop dat ik erna ook in de flow kan blijven haha
Ik heb een nieuwe Garmin en merk echt al dat mijn andere gewoon oud aan worden was. Watch had vaak moeite met gps vinden (stond er soms 30min op te wachten), afstanden klopte niet of tempo. Hartslag ging ook de mist in. Ook waren er geen updates meer mogelijk in garmin express.
Upgrade was hard nodig ook wegens het vele lopen en andere sporten. Dus heb nu een heel luxe editie maar hardloop bijna dagelijks + andere sporten (en loop ultra’s) dus voelt niet overdreven eigenlijk. Het is fijn geen stress te hebben (liep juist nu vaak zonder watch omdat het ding me stress gaf want kan zelf afstanden/tempo’s wel goed inschatten maar watch deed zo gek).
Ook nieuwe hartslagborstband.
Klaar voor komende tijd (wishlist leeg lol haha)!
Per toeval heb ik net een trailrun ontdekt volgend jaar die zowat plaatsvindt in mijn achtertuin en nu ben ik enthousiast! Ik heb alleen nog nooit een trail gedaan. Hebben jullie daar ervaring mee? Er is een 11 en 17 (en 33) km en twijfel welke ik dan zou doen. Als het goed is heb ik 1,5 maand eerder dan een halve marathon gelopen maar een trail is natuurlijk heel anders…
Ook in training nog nooit zoiets gedaan eerlijk gezegd omdat ik in m’n eentje niet zo goed durf.
Ja, ik loop regelmatig trails. Het is super leuk! Wel wat zwaarder dan verhard lopen door: zandgrond/ongelijke grond/boomstronken/stenen en vaak meer hoogtemeters.
Trailschoenen zijn zeker aan te raden (voorkomt uitglijden). Je moet niet bang zijn vies te worden of natte voeten. Verder noemen ze het vaak “kuitenbijters” je voelt bij 1e ervaring vaak wel spierpijn ook al loop je misschien wat langzamer (om je enkels te beschermen!)
Kortste afstand om er kennis mee te maken is vaak prima. (En dan op schoenen die vies mogen worden want direct nieuwe schoenen word wel duur grapje)
Dus je zou 11 km aanraden? Dan neem ik dat van je aan
Ik bewaar de meeste van mn oude hardloopschoenen ook voor als het hard regent want er zitten wat waterdichtere tussen, misschien kan ik die aan.
Ja, voor eerste keer zou ik dat doen. Als je de smaak te pakken krijgt kan je gewoon afstanden kiezen die bij je bereik passen. Leuk zeg!
Ik loop, als de maatregelen het toelaten, begin december een 45km trail. Heel veel zin in!
Poeh, 45 km, heftig! Ik hoop dat het doorgaat voor je!
Vandaag hebben ze lastminute de zevenheuvelenloop (die aankomende zondag zou zijn) afgeblazen, was te verwachten natuurlijk maar heel erg balen.
Ja, ik las het. Aan zulke grote evenementen doe ik niet mee. Had jij je ingeschreven?
Ik blijf de berichtgeving maar in de gaten houden. En anders loop ik wel in mijn eentje.
Ja ik had me wel ingeschreven, maar eigenlijk al besloten niet mee te doen.
Waar vind jij de meer kleinschalige wedstrijden en loopjes? Het lijkt mij ook wel leuk om eens aan een minder groot evenement mee te doen!