Naar aanleiding hiervan maar besloten om mn trainingsschema even on hold te zetten. Was echt gewoon beroerd (hoofdpijn) na die training. Las al op internet dat de meeste schema’s veel te snel gaan. Net dus 10 minuten hardlopen, 2,5 minuut wandelen en 10 minuten hardlopen gedaan.
Deze schuiven bij mij altijd naar boven tijdens het lopen, waardoor hij los rond m’n middel bungelt. Maar ik heb vandaag ontdekt dat het wel heel chill zit als ik hem een soort crossbody draag zoals dit:
Heb net voor het eerst in m’n 35-jarige leven 10km gelopen! Ben zo trots, heb altijd gedacht dat ik er gewoon echt niet voor gemaakt was. Ben vanaf 2011 zo vaak begonnen met hardlopen en kon dan met pijn en moeite 5km lopen, kreeg super vaak last van m’n schenen.
Nu 1 januari weer gestart (cliché) en max twee keer per week gegaan, laatste tijd maar één keer per week en nu lukt het opbouwen dus super goed en heb nul pijnklachten? Ben stomverbaasd, maar heel blij en trots!
Ik was m’n ritme even helemaal kwijt, maar heb vandaag na twee weken niet hardgelopen te hebben weer een rondje gedaan. Onderweg wel een (lange) pauze genomen om met deze scheetjes te kroelen
Het lijkt erop dat ik deze week (of volgende) voor het eerst sinds 1 jaar ongeveer weer met de groep ga trainen
Dan is mijn leven weer normaal hoor…
Excuus voor mijn late antwoord, maar ik heb een garmin forerunner 245 en hij bevalt me heel goed
Is wel redelijk prijzig, rond de 300 euro.
Welk schema had je? Een goed schema - naar mijn mening - bouwt van 0 naar 5km / 30 minuten op in minstens 3 maanden! Maar ook dat is niet eens voor iedereen haalbaar.
Wat goed! Das echt een lekker gevoel he. Ik herken wel wat je zegt trouwens, ging laatst 3 keer per week rennen en mn tempo kelderde naar beneden. Alsof ik dan mn lichaam teveel belast? Ik maak het meeste progressie met 1 max 2 keer in de week rennen.
Ik ging net 16km rennen, mn langste tot nu toe. Vorige week 13km gerend op ongeveer hetzelfde tempo maar ik had het zo zwaar vanaf het begin al eigenlijk. Het was ook super benauwd, ineens heel zonnig en tegenwind (en zondag lekker zitten pimpelen misschien helpt dat ook niet echt). Maar goed did it anyway en was een super mooie route (en lekker bijgekleurd haha)
Ik deed c25k en daarin moest ik in week 7 al 25 minuten rennen (heb er wel langer over gedaan dan 7 weken want ging niet 3x in de week). Dat kon ik wel, maar was nog ff te veel. Dus nu overgestapt naar het beginnersschema van run2day!
Oh ja dat is wel heel vlot in 7 weken naar 25 minuten achter elkaar. Hopelijk gaat het nu beter met dat andere schema!
Ik mag van mezelf een kleurig/fleurig hardloop-pakje kopen, ben op Zalando aan het kijken, maar mwah. Iemand nog aanraders qua merken?
Hoi, ik wil graag beginnen met lopen. Waar kan ik goedkope maar toch degelijke loopkledij kopen? Ik wil voor nu niet teveel geld uitgeven omdat ik niet zeker weet of ik het ga blijven doen!
Edit: eerste gedachte was H&M maar daar zie ik enkel loopleggings voor 30 euro, dat vind ik toch al wat veel of valt dat wel mee? Ze hebben wel een hoop andere goedkopere leggings die gewoon ‘sportlegging’ oid heten maar niet specifiek looplegging… maakt dat uit?
Een gewoon shirt en een sportbeha heb ik inderdaad alvast. Ik heb geen trainingsbroek die me comfy lijkt om in te lopen dus wou ik wel naar een legging zoeken! Decathlon is inderdaad een ideetje maar het is nogal ver voor me en om nu 1 goedkope legging te bestellen… maar als ik geen andere opties heb, ga ik daar wel.
Ik heb nu heel goedkope loopschoenen van Decathlon zelf (eerder eens gekocht en niets mee gedaan ), denk je dat die oké zijn voor nu?
Ik heb bijna alleen maar leggings van H&M en daarnaast een aantal van Decathlon. Bij die van H&M (waar ik echt bij zweer, vind ze superfijn) merk ik echt 0 verschil tussen een (hardloop)legging van €30 of een goedkopere van €20. Dus als je gewoon een fijne, comfortabele, niet te dure sportlegging wil dan zou ik lekker die van H&M kopen.
Hoi, ik hardloop nu een aantal weken. Ik ben zo iemand die meermaals stopt maar het ook na een paar weken weer oppakt.
Nu heb ik eergisteren een persoonlijk record verbroken, maar ik heb ontzettend last van tintelingen in mijn voeten. Schoenen heb ik speciaal aan laten meten, zitten ook niet te strak. Na het breken van mijn persoonlijk record werd ik gister wakker met een mega pijnlijke grote teen die vooral bij het strekken last heeft. Hebben jullie hier ook wel eens last van? En wat doen jullie hier tegen?
Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad alleen dan aan mijn rechter grote teen. Het ging toen ook vanzelf weer over maar dat duurde wel even.
Als je stopt met hardlopen ga je dan ook geen andere sport proberen? Of doe je al iets anders? Want dan zou ik inderdaad ook iets universeels kopen. Al is het een basketbal- of voetbalshort die lekker zit en dan met een simpel (polyester) sportshirt erop, dat kun je altijd nog als huispak dragen.
Waarschijnlijk is het de belasting waar je aan moet wennen. Met name de teen die moet bij elke afzet buigen en dat zijn onze voeten niet perse gewend doordat we altijd schoenen dragen.
Even aankijken en rustig aan doen met opbouwen. Mochten de klachten blijven zou ik naar een fysio gaan om te horen wat die zegt, en wellicht toch terug gaan naar de winkel voor een second opinion van een andere medewerker. Soms lijken schoenen niet te klein maar zijn ze het wel als je een halve maat groter probeert. Bij je grote/grootste teen moet je een centimeter lengte over hebben.
Ik doe thuis fitness en krachttraining maar dat doe ik eerlijk gezegd vaak gewoon in mijn ondergoed of in een heel versleten en veel te kort shortje Een basketshort oid is inderdaad ook een goed idee, lekker luchtig ook!
Bedankt voor de tips! Ik moest toevallig langs de huisarts gister ivm iets anders en hij heeft er naar gekeken en ik heb idd een blessure bij de aanhechting van mijn pees dus moet iets rustiger aan doen zei hij! @oliverqueen @Santeria
Ik baal zo erg. Sinds vorige week pijn in m’n heup en bil. Misschien toch overbelasting, maar ik heb afgelopen weken juist veel minder frequent hardgelopen, veel kortere afstanden gedaan en meer aandacht gehad voor warming up en cooling down dan eerder dus snap niet zo goed waar het vandaan komt. Ik ga morgen toch een inieminie rondje proberen hard te lopen en in de loop van de week kijken of racefietsen wel gaat, maar ik vrees het ergste… Net nu het zulk lekker weer wordt ):