Hardlooptopic

Ik vond het hier ook maar benauwd, ik ben blij dat ik gisteren de lange duurloop gedaan heb. Vanochtend ging ik met mijn vriend, die is net begonnen en doet een opbouwschema met wandelen/hardlopen.

1 like

Haha afgelopen dinsdag baalde ik nog toen ik m’n rondje in de regen moest rennen, en nu vond ik het ook niet chill vanwege de benauwdheid. Zo lekker Nederlands, dat wisselende weer en mijn klagen erover haha

5 likes

Sorry dat ik ineens zo binnen kom vallen maar ik heb net gewoon de 5 km gelopen! Echt door een gigantische bui gegaan. Ik voelde me echt alsof ik in een zieke zombie apocalypse ging ofzo :joy: Wel jammer dat ik ineens mijn ademritme verloor en bijna ging hyperventileren. Maar ik herpakte me en omg het is gewoon gelukt.

17 likes

Ik meld me hier ook! Heel motiverend om iederereens vooruitgang te lezen :slight_smile:
Ik ben zelf aan het trainen voor een halve marathon, al heb ik me nog niet voor een wedstrijd ingeschreven. Ik gebruik nu een schema via mijn garmin horloge en dat gaat echt heel goed eigenlijk.

Maar ik was net ook even aan het hardlopen en het was zo benauwd nog hier. Van mij mag die bui hier nu ook wel komen haha.

7 likes

Twee jaar geleden had ik vandaag een wedstrijd op het strand en de foto komt voorbij bij mijn herinneringen op gsm en ben best trots op wat ik heb bereikt qua fysiek (meer spieren, ook nog wel wat afgevallen) en loophouding en uithoudingsvermogen. Toen was 10km echt nog een heel ding en naar wedstrijden gaan zal altijd een ding blijven (maar als ik ze zorgvuldig - lees kleinschalig, organisatie die ik dingen kan vragen vooraf en die willen meedenken - uitkies wel de moeite waard). Blij met groei.

Ik ga nu vast avondeten en dan is het hopelijk rond ‘‘normale’’ avondetenstijd beetje rustig buiten voor mijn training.

11 likes

Mag ik vragen welk horloge je hebt? Ik zit zelf ook te kijken naar een Garmin (of Polar) en twijfel nog een beetje.

Ik heb gisteren weer een eerste training gedaan sinds mijn bevalling en vond het echt tegenvallen hoe slecht mijn conditie is nu. Maar daarnaast ben ik ook heel veel spierkracht kwijt merk ik. Ik heb tot 16 weken zwangerschap kunnen hardlopen, en sindsdien niet meer en ook vrijwel niets meer aan sport gedaan (op 3x zwangerschapszwemmen na, toen kwam de lockdown). Maar mannn, wat is dat dan moeilijk te behappen dat ik helemaal opnieuw moet beginnen. Ik loop nog bij de fysio vanwege bekken-en rug klachten dus moet echt heeeeel rustig opbouwen, maar kan niet wachten tot ik weer voluit kan en mag.

Oh, en heeft iemand tips voor een fijne manier om je telefoon mee te nemen? Ik ren graag met muziek op en volg dan een loop-schema (van Evy) dus heb Bluetooth koptelefoon op. Maar aan mijn arm vind ik niet prettig, en mijn leggings hebben een te klein vakje om mijn telefoon in te doen. En ik wil gewoon mijn handen vrij, dus vasthouden is ook geen optie.

3 likes

Voordat ik zo’n armband had deed ik mijn telefoon altijd in mijn sportbeha. Beetje zweterig wel haha, maar bleef prima zitten.

Ik worstel hier ook een beetje mee, in mn korte broekje zijn de zakken idd te klein dus ga ik met zo’n armband. In mn lange legging zit wel speciaal een zakje en dat is echt ideaal!

Ik heb eigenlijk inmiddels vooral een aantal leggings en korte broeken met een zak aan de zijkant waar mn telefoon in past, dat vind ik wel echt het fijnste.

Zo’n ding om je arm vond ik helemaal niks. Heb ook een flipbelt die ik ook wel veel heb gebruikt, dat was op zich ook wel prima, alleen kon die nog steeds af en toe wel wat naar boven schuiven

1 like

Dat lijkt me zo lastig als je voor die tijd wel fit was en dan weer heeelemaal overnieuw. Ik gebruik een zogenaamde belt waar je waterflesjes aan kunt hangen maar ook een groot vak hebt voor je mobiel.

Heb gister een rustige 13 km gedaan in het zonnetje en het ging heerlijk. Geen last van mn lichaam, kom voor mn gevoel nog wel 5 km doen en een lage hartslag.

3 likes

Nike en lululemon hebben leggings/shorts met zakken groot genoeg voor je telefoon! Ze kosten wel wat, maar zitten ook echt heel fijn! En zo’n belt of een licht rugzakje, daar past het ook in :smiley:

1 like

Wat goed! Je zag er tegenop toch?

Ik ben de laatste tijd eigenlijk alleen maar aan het wielrennen, nu wel 4x per week en merk dat ik het hardlopen mis. Toch maar eens een loopje inlassen :smiley:

2 likes

Ja klopt! Kan zo opkijken tegen die afstand. Loop dat soort afstanden altijd te snel waardoor ik helemaal gesloopt ben en nu ging het echt heel fijn! Loop normaal 10.5 km per uur en moest nu van mezelf rond de 10 en dat ging :ok_hand:t3:

Mn vriend fietst ook en ik wil ook zo graag een keer mee, lijkt me heerlijk en iets minder intensief dan rennen

Ik heb de smaak ook weer te pakken en raak helemaal gemotiveerd van jullie berichtjes. Hopelijk kan ik hier binnenkort ook weer een mijlpaal plaatsen :relaxed:

2 likes

Leuk, zeker doen! Het is minder intensief voor je gewrichten en in mijn geval kan ik meer de natuur opzoeken omdat je gewoon sneller de stad uit bent. Ik loop 10 km max en dan ben ik net in een mooi natuurgebied en moet ik omdraaien.

2 likes

Ik fiets (gewone normale fiets, geen racefiets) sinds een paar jaar vaak 10 a 15 minuten en ga dan hardlopen. Destijds woonde ik in een stad aan het strand, maar ik had hetzelfde probleem als jij nu hebt. Voordat ik bij het strand was kon ik weer omdraaien. Dus met de fiets daarheen was ideaal! En nu doe ik hetzelfde maar dan naar het bos. Je hebt meteen een warming-up en ik heb een fietstas, dus daar laat ik water en een vest in achter.

2 likes

Ik heb deze twee hardloopriemen van de action en vind ze allebei heel fijn! En niet duur, dus wellicht het proberen waard.

Schermafbeelding 2021-05-14 om 21.25.47

2 likes

Oh dit lijkt me nog wel wat! Ga gelijk morgen even kijken.

Ik draag altijd deze leggings met zakjes: https://nl.fusionworld.com/

Ook duur maar het is het zo waard. Kwalitatief goede stof, geproduceerd in Europa (dus geen gare fabriek in China waar slaven werken) en heel duurzaam/milieuvriendelijk.

2 likes