Hardlooptopic

Rondje sloterplas vond ik altijd zo chill! Dat mis ik echt dat ik niet meer daar in de buurt woon. Lekker een vast rondje dat ‘gemaakt’ is om te lopen en een chille afstand. Als ik nu 5km loop kom ik alweer 2 stoplichten tegen

Ik ging gister 14, digitale Johan Cruijff run. Ik had via die app die erbij hoort een route die die app had uitgezet, maar dat was dus een stuk waar ik echt nog nooit geweest was. Ik liep zeg maar naar een dorp, daar een rondje doorheen en toen weer terug. Vond dat ook best zwaar, omdat ik geen herkenningspunten had waarvan ik weet ok hier zit ik op zoveel km. Maar was ook wel weer leuk om eens ergens anders te lopen.

5 likes

Wat een lekker weer :star_struck: Vandaag een tempoduurloop gedaan van 13km en het ging echt vlot na een week griep :face_with_thermometer:

3 likes

Ligt dat niet aan je houding tijdens het lopen? Loop je niet onbewust wat verkrampt in je schouders?

Deze ochtend stond de jaarlijkse wedstrijd van de club gepland. Volgens de corona maatregelen hier in België was alles op en top geregeld. Per groepje van 10 vertrekken, en per groepje zat er 5minuten tussen. Echt fijn om nog eens het wedstrijdgevoel te hebben en voluit te gaan. En ook gewoon om iedereen terug te zien, dat was eigenlijk nog het leukste. Ik had gekozen voor 6,4km (er was ook nog 3,2 en 9,6km) en ik heb er 31min41sec over gedaan :partying_face: Best tevreden na een jaar geen wedstrijden in groep :slight_smile:

10 likes

Ik heb 22 minuten non-stop gelopen met 7min15 per kilometer! Ben best trots op mezelf.:sunglasses:

17 likes

Aahh ik heb gister 5km geskeelerd en vanmorgen 4km gerend maar dat was een slecht idee. Ging ook helemaal niet goed, had last van mijn heup. Die knakt bij bepaalde bewegingen en dat doet pijn. Had het nu dus ook tijdens het rennen, alsof mn heupgewricht niet helemaal goed zat. Ga zo maar even yoga doen en deze week rustig aan… zo stom weer, was juist zo blij dat ik weer 5km kon rennen.

Kheb precies hetzelfde. Ook een schouderblessure en zo nu en dan voel ik het ook tijdens het rennen. Geen idee wat je eraan kunt doen ook?

Ik had zaterdag 4 km gerend (rustig) en gister 8 km redelijk rustig. Nu staat voor morgen 13 km op de planning maar het gaat volgens mii echt stormen :exploding_head: en de rest van de week 0,0 tijd. Echt in dubio of ik dat ga doen of niet. Ben best fanatiek aan het trainen voor die halve marathon dus als ik niet ga wordt dat ook weer uitgesteld een week

2 likes

Ik ben echt veel te ongeduldig voor rustig opbouwen. Doe het wel braaf, ken mijn lijf inmiddels goed genoeg om te weten dat het anders mis gaat. Zag dit weekend een collega op Strava die een lekker rondje van 18 km met een pace van 5.10 had gelopen. Lijkt me echt heerlijk om dat weer te kunnen! Tien km is ook al goed :grin:

4 likes

Mijn (loop)dip is officieel voorbij, daarmee hoop ik de depressie ook hehe.

Vanaf vandaag ga ik volle bak aan de slag voor mijn trainingen richting een ultra, gisteren schema uitgeschreven (met kracht/core en yoga erbij, veel lopers vergeten core-stabiliteit) en dagen die wegvallen door het een en ander (tatoeages zetten, dat soort dingen etc). Ook mijn voeding is nu weer netjes, daar was ik al poos mee bezig (die moet goed zijn om dit te kunnen doen en daarmee zit ik nu dus weer in ritme). Gezien mijn halve marathon van laatst zal het allemaal wel prima gaan.

Zoveel zin, ik ben aan het stuiteren bijna haha.

11 likes

Wat voor yoga doe jij? Ik wil ook meer yoga doen! Heb je specifieke tips?

En goed bezig!! :smiley:

1 like

Ik deed voorheen yoga+meditatie bij een kleine yoga-school, als ik dat weer durf sluit me daar misschien weer aan.

Voor nu doe ik yoga (en kracht/core trainingen; heb wel aantal gewichten/dumbells/etc in huis daarvoor maar doe vaak puur op lichaamsgewicht) met de Nike trainings app, want die vind ik gewoon fijn, gebruik ik al jaren en merk echt verschil qua kracht en core etc.

1 like

Ahh zo tof, veel succes en plezier!!!

1 like

Dat denk ik bij jouw 5,7km ook :joy:

En ben je geweest, of ga je nog of toch maar niet?

1 like

Ik heb er 10 km van gemaakt. Maar mn vriend heeft me opgehaald dus ik hoefde alleen maar met de wind mee :ok_hand:t3: Echt heerlijk gelopen. Moest een stukje tegen de wind in en dat was bijna niet te doen

4 likes

Ik heb zo lekker gelopen vanochtend! Ik zit al een paar maanden in een loopdip vanwege een knieblessure en mag sinds een paar weken weer onbeperkt lopen maar mijn conditie was helemaal weg en ik kon ook nog niet lang achter elkaar lopen. Vanochtend voelde ik me zo goed en ik heb 8,5 km kunnen lopen met vrijwel geen pauzes en pijn! Het weer was ook echt lekker, nog niet te warm maar wel een lekker zonnetje en een beetje wind. :sunglasses:

8 likes

O wat fijn als het weer kan na een blessure, heerlijk!

Ik had gisteren mijn lange duurloop (24km) en ga vanmiddag even herstelloop doen :smiley:

5 likes

Omdat het anders pas volgend weekend wordt, ben ik net maar gaan lopen. 25 minuten non-stop.:hot_face: Ben gekookt!

5 likes

Was het bij jou ook zo benauwd?

Ik was voor het onweer en het was echt zooo vies warm

Ja echt hardlopen in een sauna! Elke keer als ik wilde gaan ging het weer onweren, dus ben wel na de onweer gegaan maar alsnog heel benauwd inderdaad.

1 like