Hardlooptopic

Ja, ik doe mijn tas gewoon bij de sport-was (wel in zo’n waszak die je ook voor bh’s enzo gebruikt), dat overleven ze als goed is prima, daarna laat ik het drogen aan de lucht).
De bladders en tuitjes spoel ik uit met warm water (maximale temperatuur die ze aankunnen staat op de zak, verschilt per merk ook beetje soms) en laat ik goed drogen op een stok (waar je ook glazen/flessen op kan hangen) sommige zeggen dat ze het best een nacht in de vriezer kunnen om bacterie groei tegen te gaan? Daar heb ik me nooit zo in verdiept verder, want bij mij blijven ze op deze manier fris ruiken.

1 like

Ohh zo’n waszak is wel een goed idee!! Dat ga ik doen :smiley:

Ik doe hem meestal op een kort handwas programma gaat altijd goed tot nu toe.
En die waterzak zelf doe ik weleens in de vriezer, geen idee of dat nou echt helpt maar dat heb ik ooit ergens gelezen. En heb eigenlijk nooit last van stank of plakken.

Ik heb die zakken even in de vriezer gelegd ja! Doe ze wel uitspoelen natuurlijk dus ze plakken of stinken niet echt, maar heb wel het idee dat het niet helemaal fris meer is na verloop van tijd… Thanks voor de tips, van t weekend weer met een frisse rugzak lopen! :smiley:

1 like

Super goed dat je bent begonnen! En iedereen die nu zulke tijden loopt waar jij je misschien niks bij kunt voorstellen is ooit ook zo begonnen als jij. Je moet ergens beginnen! Elke keer dat jij de stappen neemt om te gaan hardlopen (ook al is het grotendeels wandelen) is een stap vooruit.

Ik wil echt niet de overtreffende trap nu doen ofzo maar iedereen heeft zn eigen doelen en dingen om trots op te zijn toch? Had met mezelf afgesproken een week lang elke dag te gaan hardlopen 3-5km en dat is gelukt. Heb 26,5 km gelopen en een pace van +/- 5.55. Ik zag laatst een run van 2017 terug en daar liep ik 7.58, leuk om te zien!

8 likes

Heel lief berichtje! En helemaal gelijk! En het is ook weer heel motiverend om die tijden of afstanden te zien, juist omdat ik nu een begin heb gemaakt kan ik ook dromen / nadenken over dat ik dat ook ooit wil kunnen en daarvoor wil gaan

1 like

Vandaag ging het echt super goed voor mijn doen. Na het rondje van 4km was ik wel moe maar nog niet helemaal kapot dus nog een klein stukje doorgegaan. Merkte dat ik echt langere stukken achter elkaar kon rennen, en maar kortere stukjes hoefde te wandelen om te herstellen. Ik moet er alleen goed op letten dat ik niet te snel begin en me niet laat opjutten door het tempo van andere hardlopers in het park want dan krijg ik echt zo’n vermoeidheidsklap

17 likes

Wat fijn dat het zo goed voelde! En laat je idd niet opjutten, vergelijken met anderen (hoe ongemerkt dat ook gaat) word ik ook nooit gelukkig van… je bent supergoed bezig!

1 like

Ik ben weer begonnen met Start 2 Run. Lekkere weer lokt en heb ook stille hoop dat we in de zomer naar het strand kunnen, dus moet wel weer ff in shape komen hahaha. Vandaag aflevering 6 gedaan en dan loop ik 3km in 24 minuten, dus gaat al best lekker! Meer meiden die S2R doen of gedaan hebben?

2 likes

Wát een weeeeer! Ik ga zometeen midden op de dag 8 km rennen. Korte broek, tanktop, water mee. Zweten als een otter en waarschijnlijk denk ik halverwege :hot_face: maar zo blij met dit weer YES

Wie gaan er nog meer? Hoeveel km? En wat doe je aan? Zo enthousiast word ik van dit weer :smiling_face_with_three_hearts:

Ik waarschijnlijk ook die afstand straks, korte broek en shirtje. Maar geen water. Wel een zonnebril! Ff benen scheren nog en dan kan ik gaan :joy:

1 like

Ik ga na werk lopen! Ik heb alleen geen short, die moet ik nog aanschaffen.

Vorige week maandag ging het heel slecht maar vrijdag ging het weer heel goed. Blijf alleen wel een beetje op hetzelfde punt hangen, dat vind ik echt stom en niet motiverend.

1 like

Ik was zo goed bezig met m’n hardloopschema, maar ben nu verkouden, geen corona, en zit nu al een week stil en zie me de komende dagen ook nog niet lopen :expressionless: vind dat zo jammer!

Ohh had echt na een km al zoveel dorst! Heb echt zo lekker gerend jezus. Nu napuffen met dit uitzicht :heart_eyes:

Heb 8 km in 45:36 gelopen. Overigens wel wat schuurbenen maarja

@June88 ah wat rot! Maarrr tis nog maar april dus er komt nog heel veel mooi weer aan wanneer je je schema weer op kunt pakken!

8 likes

Nou, ik ga morgen eindelijk (poging 3) weer beginnen!
Eerste keer was juni vorig jaar maar allemaal post-bevalling trammelant en een laaaaaang traject bij de bekkenbodemtherapeut later kon ik in januari weer beginnen. Dat ging eigenlijk best goed, maar ik vond het te koud om op te bouwen en steeds te moeten wandelen, haha. Lekkere motivatie… Dus nu is hét moment om weer een poging te wagen!

Ik zit nu op 5km in +/- 33 minuten, wil graag op of onder de 30 minuten zitten om daarna naar de 10km toe te werken, maar de laatste drie keren zat er weinig tijdsverschil in en bleef ik een beetje rond die 33 minuten zitten. Die laatste kilometer ben ik dan ook wel echt mezelf aan het pushen omdat ik eigenlijk kapot ben.
Snap natuurlijk dat geduld belangrijk is maar heeft iemand nog wat tips om net dat tandje sneller te gaan? Hoevaak per week kun je daarvoor het beste lopen?

1 like

Heb je al intervaltrainingen geprobeerd?

Nog niet echt! Ben wel met wandel interval begonnen (paar min hardlopen, paar min wandelen afwisselend om zo naar de 5km toe te kunnen) maar daarna niet echt meer gedaan eigenlijk.
Wat stel je voor? :blush:

Lief!! Maar het ging me niet eens om het weer :rofl: ik loop het liefst in de regen! Het is meer dat ik net week 2 had afgerond van het schema en nu dus vrees dat ik weer opnieuw kan gaan beginnen. Maaaar komt goed, eerst even die verkoudheid eruit!

2 likes

Ik kreeg de tip van een trainer om je gewenste tempo voor 1 km (liefst net iets sneller dan je streeftempo) x 5 keer en tussendoor steeds 2 minuten joggen. Goed warmlopen vooraf en rustig uitlopen. In totaal zit je dan wel rond de 7,5 km als je deze training doet, dus dat moet je wel kunnen! Anders 1 km x 4 doen ipv 1 km x 5.

2 likes