Hardlooptopic

Ik heb ook een kleine omtrek en grote cup (65F) en vind de Anita extreme control heel fijn!

2 likes

Shock absorber

Ah, die noemde een vriendin van me ook. Ga ik eens bekijken, thanks!

1 like

En ik die Anita, ziet er ook fijn uit :slight_smile:

Haha, dat snap ik! Ik betaal dat altijd voor bh’s, dus schrik er niet meer van :grin:

1 like

Goede beha’s zijn niet goedkoop nee, maar het scheelt echt zoveel in comfort en natuurlijk het feit dat je je borsten niet kapot maakt. Liever 60 euro aan een goede beha dan 30 euro voor een Nike top welke echt niet goed is voor high impact sporten.

Mijn favoriete merken zijn Shock Absorber, Anita en Odlo.

1 like

Mn eerste 8 km in lange tijd weer. Voelt zo fijn daarna! Ook nog precies op de snelheid die ik voor ogen had 5.59 per km :star_struck:

Mn app gaf 6 graden aan maar de wind was zoooo koud dus ben echt verkleumd

9 likes

Wat zijn jullie favoriete hardloopleggings? Ik heb er nu 1 van de decathlon die je kunt aansnoeren in de middel en dat vind ik wel echt fijn. Hij is alleen te groot en de pasvorm is verder niet heel mooi.

Ik moest gister volgens mijn schema 10x1 en ertussen telkens 45 seconde lopen en 10x1 en telkens een minuut lopen. Alleen gebruik geen app dus moet het dan zelf in de gaten houden en rekenen enz. En ik vergat telkens waar ik was. Heel irritant.

Volgende keer moet ik 20 minuten aan 1 stuk rennen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Dankje, meteen gedownload.

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst sinds mei weer eens ruim 5 km gelopen zonder te wandelen. Wel op een rustig tempo maar het ging heel goed.

Heb nu ook een fijn rondje gevonden waarbij ik over voetpaden kan lopen, vind ik wel prettig, zeker als het donker begint te worden. En maar 1 keer een stoplicht, dat is ook fijn.

5 likes

Ik heb net weer de eerste training van een 5k programma gedaan. Hoorde meteen weer bij het clubje hardlopers, haha, werd door alle mede hardlopers begroet :joy:

8 likes

Ga zometeen sinds heel lang weer 10km lopen. Vorige week 8 km gedaan en die gingen goed (en snel), alleen afgelopen maandag 5km gedaan en dat ging zo slecht dus nu ben ik een beetje bang voor zometeen haha!

1 like

En hoe is het gegaan?

1 like

Ging super lekker! Net boven het uur maar ik wilde ook rustig lopen met een niet te hoge hartslag. Nog een paar weekjes en ik ga weer richting de 15 :partying_face:

4 likes

Woee nice! Lekker bezig!

Ik heb vandaag weer 15 km gerend. Heel rustig aan, zodat ik m’n lichaam er voorzichtig aan kan laten wennen. Mijn doel is om duurvermogen op te bouwen.

3 likes

Jij ook! :fire: Ik kom net terug van 13km. Wilde rustig aan, maar blijkbaar loop ik toch alweer bijna op mn oude relaxte tempo want mn tijd viel me echt super erg mee. Nog even en ik loop weer richting de 10,5 km per uur (voor mijn doen snel haha). En nu lekker heel veel eten (the best part)

2 likes

Bij mij begint het eindelijk ook weer een beetje ergens op te lijken. Mijn knie houdt zich goed en daarna begon m’n enkel aan de andere kant irritant te doen, maar dat lijkt ook mee te vallen. Van de fysio moet ik nu in ieder geval gewoon nog even zo doorgaan als nu voor de komende maand met rustig opbouwen en gewoon ‘lekker’ rennen (dan heb ik straks een maand of 3 als basis waarin in 3 soms 4x per week heb gelopen en met +/- 10km als langste afstand) en kan ik dan vanaf maart weer een beetje kijken of ik een echt doel wil stellen.

dus nu ben ik een beetje aan het denken wat ik wil doen, twijfel nog. Of weer richting de lange afstanden (eerst een halve marathon dan) of juist eens echt serieus een 5km sneller proberen te doen. Hoewel ik dat mentaal wel echt een verrotte afstand vind, lijkt het me ook wel eens leuk om daar mee bezig te gaan ipv die langere afstanden. Juist omdat ik 2x geprobeerd heb een marathon te lopen en toen geblesseerd ben geraakt…

Sowieso is het voor het eerst nu dat ik echt zo trouw 3/4x per week ga, dus ik ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren. Hiervoor heb ik wel langere tijd semi-regelmatig gelopen maar nog niet zoals nu. Dus we gaan het zien. Ben ook heeeel benieuwd wanneer er weer wat wedstrijdjes komen want ik kan mezelf niet zo goed ertoe zetten om echt snelle dingen te doen zonder wedstrijd. De fysio had het erover dat ik eind van de maand bijv. wel een 10km kon doen op 80% en ik heb geen idee hoe snel ik dan moet en hoe ik mezelf dan ga motiveren haha

edit; als iemand trouwens weet wat zo’n 80% 10km ‘testloop’ zou inhouden? mijn snelste tijd ligt rond de 5min/km maar als ik ga rekenen met 80% dan kom ik op een vrij langzame tijd (6+ min/km) dus dat lijkt me ook niet echt een uitdaging?

2 likes

Aantal vragen:
heb je genoeg rustdagen?!!
Loop je niet te hard qua tempo, (dat gebeurt veel als mensen gaan opbouwen)?
Drink je genoeg water?
Slik je magnesium? (helpt tegen spierpijn klachten)

Zere kuiten zijn vaak overbelastingsklachten en een signaal dat je eigenlijk teveel/te snel wil voor wat je gewrichten en pezen aankunnen.

Ah ik had even een dipje in m’n motivatie en deze week ging het net weer lekker, maar ben bang dat ik volgende week niet echt ga door de sneeuw en kou… maar goed daarna weer oppakken I guess.

3 likes