Ik ben in november begonnen met hardlopen, zit nu in week 8 maar ik loop iets achter omdat ik soms een training dubbel heb gedaan als het nog te zwaar was. Volgens mijn schema moet ik in week 12 30 minuten kunnen lopen, maar dat schuift iets op denk ik!
Ik was zo lekker op weg de nike NRC challenge van jan 2021 te halen (21 km in 21 dagen).
Rustig aan, elke dag 1 tot 1,5 en ook wat rust. Liep precies gelijk, maar nu buikgriep fuuuuuuck
Ik was zo gemotiveerd om in dit nieuwe jaar hardlopen weer op te pakken, maar ik haak nu al af
Het is koud en guur en ik heb gewoon geen zin.
Ik heb motivatie nodig
Is er iemand waarmee je samen kunt hardlopen? Merk dat ik het zelf veel leuker vind met zn 2en en dat we dan ook langere afstanden doen. En dan heb je dus sociale controle hahah.
Heb je wel goede kleding voor dit weer? Ik maak zelf altijd een band van zo’n buff sjaaltje en heb handschoenen aan. En thermo shirt met lange mouwen en een goede winter tight. Daarin heb ik het niet koud.
Ik zit er wel weer lekker in. Afgelopen weekend was ik op bezoek bij een vriendin en toen hebben we samen gelopen met ook nog iemand anders erbij. Was zo leuk! Jammer dat ik hier niemand ken die ook loopt.
@Parasol Heb niet echt iemand in de buurt hier waarmee ik samen kan lopen… zou dat wel fijn vinden voor een stok achter de deur, maar denk dat ik alleen lopen toch het fijnst vind.
Nog warmere kleding is wel een goed idee! Ik liep normaal altijd hard rond de lente/zomer dus heb niet heel veel echt warms. Daar moet ik echt eens voor kijken
Goeie kleding doet alles of het nu winter is of zomer. Te warm of te koud gekleed zijn is nooit fijn.
Ik heb een soort van loop-dip, door mijn depressie (slecht eten/slapen is niet bevorderlijk voor sporten), dus loop naar behoefte (let even niet op tempo vooral).
Ik heb een mooi schema zodat ik eind maart een marathon (of net iets meer) op Texel kan lopen, maar dan moet ik echt wel meer op schema gaan lopen. (en dat wil ik wel, maar depressie maakt het ingewikkeld).
Wat vervelend dat je depressie zo opspeelt, dat het je lopen (en waarschijnlijk alles) zo beïnvloedt. Ondanks je mooie schema, is het volgens mij heel goed dat je lekker naar behoefte loopt. Lopen om het lopen, even je hoofd (zover je dat kan) leeg maken en buiten zijn, geen prestatiedruk. Een mooie marathontijd kan je al-tijd nog neerzetten, nu gaat je mentale gezondheid voor.
Ja precies, ik ga zo de deur uit voor mijn duurloop (voor de sneeuw uit) in lekker rustig tempo. Snelheid vind ik sowieso lastig nu er geen wedstrijden zijn en atletiekvereniging is ook al maanden dicht dat helpt daarin ook niet…
Het schema vind ik fijn, ik kan elke keer na een training die wegstrepen. En als ik eens oversla is het niet heel erg want ik wandel genoeg met de hond (dus qua kilometers streep ik het dan vaak wel weg) dus in de basis kost het bijna nooit conditie in mijn geval.
23km gelopen
Wat fijn! Hopelijk heeft het je ook goed gedaan en heb je je hoofd even leeg kunnen maken.
Ik ben weer begonnen na zwangerschap en bekkenbodemproblemen! Had in december een ‘go’ van de bekkenbodemtherapeut, maar moest nog even moed verzamelen en het lopen weer in mijn ritme krijgen.
Ga nu sinds januari twee keer per week. Bouw het natuurlijk heel rustig op, ben heel blij dat het tot nu toe lukt zonder klachten! Vandaag 10x2’ gelopen, stelt allemaal nog niks voor, maar het is weer lekker dat het kan.
Ik hoooooop dat ik over zes weken vijf km achter elkaar kan lopen zonder klachten. Dan wordt mijn dochter 1, vind het een mooi idee als ik dan een doel bereikt kan hebben. Maar doe het sowieso rustig aan, als het niet lukt, is er ook niks aan de hand.
Ik merk aan mezelf dat ik met hardlopen echt een sportbeha-snob begin te worden haha. Ik spot meteen als vrouwen een slechte beha aan hebben en dan zou ik er graag wat van willen zeggen, maar ook weer niet want wie ben ik en waar bemoei ik me mee. Net keek ik de video van ons Annemeertje en vind ik mezelf weer zo vervelend dat ik me irriteer aan het topje wat ze draagt waarin haar grotere voorgevel (door de zwagerschap) zo erg op en neer gaat. Het is zo ontzettend slecht voor je borstweefsel.
Ik heb sinds kort de Garmin Forerunner 245.
Zitten wel enorm veel opties op, maar ben erg content mee. Stuk betrouwbaarder dan mijn vorige Fitbit vind ik.
Gister een snelle (voor mijn doen ) 5 km gelopen: 27 minuten.
Vandaag eigenlijk rustdag maar door het mooie sneeuwplaatje een rustige 7.5 km.
Hahahah oeps confronterend dit wel, ik heb echt alleen mega slechte exemplaren toen ik nog kocht bij primark (dus 3+ jaar oud)… ik ga wel eens op zoek naar betere.
Als ik iets heel stom vind om te passen en dus kopen zijn het sport bhs wel. Ik kan nergens vinden wat genoeg steun geeft. Ik had goede, alleen ben ik inmiddels wat gewicht kwijt. Dus ook die dingen zitten niet meer goed.
Ik ben het met je eens hoor, bh hoort goed te zitten.
Ja leuk is wat anders inderdaad en de maat is vaak ook een ding. Ik heb zelf nu 1 model die super zit en daar heb ik dan meteen meerdere van gekocht. Zolang dat model niet verandert kan ik wel even vooruit want als ik een nieuwe nodig heb hoef ik niet te passen.
@GroenTakje merk je dat je er ook last van hebt? Ik had hiervoor nooit problemen met de standaard beha-topjes. Voelde ik niks van omdat ik niet wist hoe weinig beweging echt hoort te voelen. Ik zag het wel op foto’s terug, net theezakjes op het moment met de meeste zwaartekracht.
Ik heb er 1 van Salomon (seamless) sinds een tijdje, dat is echt mijn nieuwe favoriet.
In de loop der tijd ben ik ook behoorlijk afgevallen/strakker geworden en merk dat mijn oudste sport-bh’s gewoon niet lekker zitten + ik heb bijna geen borst meer haha maar merk dat ook bij tights die afzakken tijdens lopen etc.
Net bijna 11km gelopen ter herstel, was fijn.
Deze heb ik ook en ik ben er erg blij mee. Ik heb hem nu anderhalf jaar, en zeker het geld waard. En deze was nog een stuk goedkoper dan al die fancy exemplaren van 700/800 euro.
Nu ga ik ineens ook twijfelen aan mn sportbeha’s haha. Maar ik merk er nooit wat van en ik heb echt heel weinig dus het zal meevallen. Maar ga er eens op letten de volgende keer.
Ik volg nu losjes een 5km schema van garmin om weer wat op te bouwen en ik ‘moest’ vandaag een mijl zo snel mogelijk doen als zogenaamde time trial. Nou dat viel best tegen haha, dan duurt dat toch ineens heel lang