Hardlooptopic

Een sterke core/bovenlichaam helpt echt, dan ga je minder in je rug hangen bij vermoeidheid en heb je minder rotatie in je torsie wat zorgt voor minder energieverlies. In je opbouwfase zul je wellicht daar niet direct profijt van merken maar op langere termijn zeker wel.

3 likes

Het is ook saai maar het is wel heel goed voor lopers :sweat_smile: Ook om blessures te voorkomen (ik spreek uit ervaring :joy: )

2 likes

Er waren hier een aantal van jullie die het schema van Annemerel gekocht hadden toch? Ook iemand toevallig die het duurste pakket heeft genomen? Was dat hetzelfde schema zoals voor iedereen of was het persoonlijk? En met die feedback elke week werd dan het schema aangepast als het nodig was? Eigenlijk zou ik het willen inzien maar ik wil niet illegaal en gratis haar schema ontvangen maar ik wil ook niet alle details hebben en ervoor betalen. :joy:

Ik zit te denken om ergens bij een platform een online trainingsschema aan te schaffen maar ik weet nog niet waar. Ik denk eerlijk gezegd dat ik ergens anders meer waar voor mijn geld krijg dan bij haar, zeker als het gewoon een standaard schema is die helemaal niet op mij persoonlijk is afgestemd.

1 like

De 60 van Texel is uitgesteld tot 2022.
Toch wel teleurgesteld, had het ergens wel verwacht dat het niet door zou gaan in 2021.

Ik ga deze maand wel een 50km lopen als duurloop, dat had ik me al voorgenomen. Daarna zie ik wel of ik zoveel blijf trainen. Op zich vind ik het wel lekker om zoveel te trainen (zowel lopen als kracht/core/yoga), en ben niet echt een doel/evenement-loper. En we zijn wel een week op het eiland in 2021 dus wie weet loop ik dan de route toch in mijn eentje?
Ik zie wel.

3 likes

Je kunt ook de app van C25K doen. Dan train je tot 5 K

Een week erna dacht ik? is er een 70km op Ameland misschien is dat iets voor je? Als die dan wel doorgaat natuurlijk

1 like

Oh ja die raadde mn zus ook aan!

Ben vandaag weer geweest en ging goed :smiley:

2 likes

Die is de week ervoor, maar ik denk dat ik de 60 in mijn eentje op het eiland ga lopen, want we zijn er toch (huisje al geboekt/betaald/etc) en vakantie daar vieren is niet erg.

1 like

Ik zag dat de NN app ook weer een nieuwe virtuele challenge heeft in kerststijl. Dan krijg je onderweg audioberichten van de kerstman en weet ik wat. Ik vind dat het nu wel uitgemolken wordt. :crazy_face: Heeft iemand de vorige keer een van die evenementen gedaan?

1 like

Ja ik, ik ben er nu ook wel klaar mee. Toen ik de mail voor de kerststukjes zag, heb ik hem gauw weggeklikt. Misschien loop ik de vijf, als ik toch al ga lopen rond die tijd. Heb alletwee de edities gelopen. Vooral de eerste keer was wel leuk! Alleen ik kan mezelf niet zo erg pushen als in een echte wedstrijd. En ik ben door de laatste nu al vijf weken geblesseerd.

Ik heb gisteren 6 km gelopen. Merk dat ik daar toch nog niet voor getraind ben. Voelde het na 5 km bij mijn dijbeen.
Nu lekker herstellen en volgende week weer proberen.

Ik heb wel moeite met kleden voor deze temperaturen. Gisteren in de zin was het heerlijk, in de schaduw was het koud.
Normaal heb ik veel zweet onder mijn borst, maar gisteren was het redelijke droog. Ik denk door de temperatuur.

Heeft iemand de marathon van Valencia gevolgd? Lekker bezig die Nederlanders :clap:

Ik heb het niet kunnen zien omdat ik geveld was door migraine vanochtend ugh. Wilde vandaag hardlopen maar ga denk ik maar een stukje wandelen en hardlopen komt van de week wel weer…

1 like

Ze hebben echt goed gedaan! Ik heb een heel stuk gekeken het is toch nog steeds anders zonder al die schreeuwende mensen langs de kant.

Wat vervelend zeg migraine, misschien dat wandelen wel even helpt door de frisse lucht. Het is wel koud buiten maar dik ingepakt echt lekker wandelweer.

1 like

Ik ben vandaag eindelijk gaan hardlopen, laatste keer was al weer ruim 2 weken geleden. Was echt lekker om weer eens in het bos te zijn en ik vind hardlopen in dit koude weer heerlijk.

3 likes

Laag via je buik en zorgen dat het diep is. Dus niet heel hoog en snel hijgen maar diepe rustige teugen nemen.

2 likes

Hoe gaat het met de rest die sinds kort bezig is met hardlopen? Ik ben gister weer geweest, ging wel goed. Volgens het schema dat ik volg zou ik volgende week 5 x 4 minuten moeten rennen, maar ik vraag me af of daar klaar voor ben. We zullen zien.

1 like

Ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe hardloop schoenen. Met mijn vorige loop ik al 1.5, niet dat ik veel kilometers maak maar toch. Helaas nu weer lichte blessure dus dat is wel balen.

4 likes

En als je er nog niet klaar voor bent kun je het schema van deze week nogmaals doen. Niet overbelasten.

1 like

Ik vind het vandaag warm genoeg voor korte kleding hoor (ben net terug van mijn ronde), dus denk niet dat je het koud gaat hebben.
Of was het wel koud?

Ik ga zo ook weer een stukje rennen! Tempotraining vandaag, 6 km. Superchill dat dat nu midden op de dag kan met dat thuiswerken.

Ik ben sinds een paar weken een schema van Runkeeper aan het volgen om te trainen voor de halve marathon. Maar ik begin niet vanaf nul, ik loop al zo’n tien jaar elke week twee tot drie keer dus heb een goede basis. Doe het meer om een doel te hebben nu.

Ik heb afgelopen weekend al 18 km gelopen :grin: nu vooral nog aan mijn tempo werken.

4 likes