Hardlooptopic

Marathon Rotterdam is nu alvast uitgesteld tot 23&24 oktober 2021.

Nu baal ik alweer een beetje dat ik m destijds heb geannuleerd haha.

Maar goed, eerst maar zien hoe ik er over een half jaar voor sta en kan altijd nog kijken of ik een startbewijs over kan nemen tegen die tijd.

Als het uiteindelijk ook echt doorgaat in oktober…

Nike, New Balance, Fusion, Lululemon… Ik raad aan om in een winkel waar ze meerdere merken verkopen te gaan passen. Omdat er zoveel verschillen zijn qua stoffen, pasvorm en vakjes enzo. Ik hou zelf van hoog aansluitende broeken met een brede band zodat het niet drukt in mijn buik. En qua stoffen vind ik zelf stevige strakke stoffen fijner dan hele dunne soepele stoffen. Dan trillen mijn billen minder namelijk :stuck_out_tongue_closed_eyes: En ik merk dat goedkopere merken veel sneller slijten bij mij, vooral bij de naden bij het kruis en waar mijn benen tegen elkaar komen. Duurdere merken zijn beter in elkaar gezet waardoor ze daar beter tegen bestand zijn.

1 like

Dank voor je uitgebreide antwoord. Normaal ga ik ook naar winkels om te passen, Maarja iets met corona.

Ik heb alsnog een broek bij h&m besteld. Ik ben daar redelijk tevreden over lange broeken. Maar was vooral op zoek naar leuke printjes, en daar heb ik gewoon even pech mee.

Bij h&m heb ik ook korte broeken, maar daar heb ik heel veel last van de naad tussen mijn benen. dat het schuurt en helemaal rood wordt.
Maar goed, korte broeken weer is het voorlopig toch niet.

Nou, dit was geen succes, maar ruim een half jaar verder heb ik eindelijk een ‘go’ van de bekkenbodemtherapeut om weer te beginnen! Morgen is het zover :grin: Heel rustig opbouwen, met duizend oefeningen voor / na het lopen, maar heb goede hoop dat ik nu weer wat op kan bouwen! Kan niet wachten om weer lekker 10km zonder moeite te kunnen lopen, maar dat gaat nog wel even duren :see_no_evil:

Heb mezelf alvast een nieuw sporthorloge beloofd als ik weer 10km kan lopen :blush:

4 likes

Balen dat het toch niet goed is gegaan! Hopelijk blijf je nu van de klachten af. Heb je een schema om het rustig op te bouwen? Niet dat je weer meteen 1,5 kilometer achter elkaar gaat hardlopen?

Ben net mijn polar aan het opladen om er een schema op te zetten! Hij heeft er even moeite mee, na zo’n lange tijd :grin:

Edit: klachten waren vorige keer niet te voorkomen door rustiger op te bouwen, hoor. Had gewoon helemaal niet moeten lopen zo snel na de bevalling :see_no_evil: Bekkenbodem was nog niet ok, maar heb nu goede hoop!

1 like

Die weekly van HAGR is weer matig en heeft bij mij eigenlijk een averechts effect: het kleine beetje zin dat ik had om te gaan lopen is verdwenen.

Sowieso trouwens een klaagpost, want mijn achillespees is weer gevoelig dit weekend. Waarschijnlijk is 1x per week rustig hardlopen niet voldoende om deze pezen te versterken. Maar liever 1x per week wel hardlopen om het duurvermogen (van max 10k) vast te houden dan helemaal niet meer hardlopen. Maar vandaag ga ik dus voor een rustige 5k zodat ik mijn wekelijkse hardlooprondje gehad heb.

1 like

hoe is je rondje gegaan?

Heeft er iemand een tip voor een goed schema om sneller te gaan lopen? Ik ben aan het begin van corona begonnen met een schema en kan nu 60 minuten aan één stuk lopen en ik wil graag eerst aan mijn tempo werken voordat ik langere afstanden ga lopen. Ik loop nu 1x een uur in het weekend en heb doordeweeks tijd voor 1 of 2 kortere rondjes (ong. een halfuur). Ik ben zelf aan het zoeken maar ik verdwaal een beetje in alle schema’s haha.

Ik had een excuus, het regende :see_no_evil:

2 likes

Haha :joy: :grimacing:

@Leilouka handigst is om 1 of 2x in de week een interval te gaan doen (daar zijn heel veel varianten/schema’s van inderdaad, afhankelijk van hoe je nu loopt en je doel) en 1x een duurloop (je langste loop) en die dan ook gewoon rustig houden (daar heb je echt profijt van!). Van interval word je sneller. Ik houd altijd aan 80% van mijn trainingen is traag en 20% snel, dat is voor je lichaam het beste. Diversiteit is wel beetje het toverwoord, niet over grenzen heen gaan anders heb je straks een blessure of andere (overbelasting)-klachten

Je zou eens naar de app Trenara kunnen kijken. Dan kun je een doel aangeven met een datum (dus bijv een 5km in een snellere tijd dan je nu kan) en aangeven hoeveel dagen je wilt trainen en dan geeft ie je een schema. Met de gratis versie kun je niet met dagen schuiven, dus dan krijg je daar wel van die berichtjes over (hé er was geen training vandaag), maar dat maakt niet zoveel uit haha.

Heb 'm zelf nog niet echt goed kunnen gebruiken omdat ik steeds met een blessure zat, maar wel goede verhalen over gelezen. En je kunt t soort trainingen anders ook een beetje als inspiratie gebruiken!

1 like

Ik ben op zoek naar een (thermo) hardlooplegging of gewone sportlegging voor de winter. Ik merk dat ik met lopen sneller kramp of zere spieren krijg nu het kouder wordt. Heeft iemand een aanrader? Zakje is een pré maar geen vereiste.

hierboven staan ook al wat posts over leggings of had je die al gelezen?

Thanks! Die heb ik inderdaad gezien, maar ben echt specifiek op zoek naar een fijne winter- of thermolegging en die kan ik, online in ieder geval, er wat lastig uitfilteren.

Salomon heeft fijne winterlegging en Fusion schijnt die ook te hebben (maar die heb ik zelf niet dus geen eigen ervaring)

Lopen gaat hier nog steeds heel erg oke.
Ik probeer sowieso 4x in de week te lopen (wil liefst 5x maar lukt niet elke week) en zit tussen de 60 en 90km per week qua totale afstand.

Vandaag een mooie duurloop van 30km gelopen, wie nog motivatie zoekt, moet volgens mij bij mij aanschuiven :rofl: :woman_shrugging:

4 likes

Groeten jullie altijd de hardlopers die je tegenkomt? Ik doe dat normaal wel altijd, maar vandaag groette echt niemand die ik tegenkwam ?

Hier negeren de meeste mensen je ook en vrouwen al helemaal heb ik het idee.

Maar ik vind het zelf ook wel ongemakkelijk soms als je dan zo iemand ziet aankomen, kijken, wegkijken, tot ze dichtbij genoeg zijn haha. Ik knik of glimlach meestal als ik dan oogcontact maak.

1 like