Leuk! Vond het echt een leuke trail!
Ja, ik ook, van die organisatie zijn de trails altijd leuk! Wel jammer dat de afstand iets korter was omdat we niet door Belgiƫ gingen (was heel verstandig)
Zo jammer dat Bekele geblesseerd is en niet meedoet vandaag. Keek echt uit naar dat duel. Ben nu vooral wel benieuwd hoe de olympische limietgroep t doet en of Frank Futselaar het gaat halen. Ik zit nu even in de trein maar hoop straks nog een deel te kunnen kijken.
Ik heb ook nog de helft van de vrouwen gezien (werd niet eerder wakker haha) en wauw die finish van Sara Hall
Waar haalde ze de kracht nog vandaan voor die sprint?
Ik ben dus officieel aan het trainen voor mijn eerste ultra (wilde ik al hele jaar; hiervoor was mijn accountnaam runnerlongs dus hoi trouwens). Ik heb me ingeschreven voor de 60 van Texel (combineren we met weekje vakantie).
Ik maak nu best wat kilometers, zeker als ik de wandelingen met de hond als hersteltraining zie.
Lichamelijk gaat het prima (of zelfs uitstekend) en op lange afstanden merk ik pas verval boven de 32km (waar het eerst na halve marathon was (vorig jaar), toen een periode bij de 25km; groeit ook lekker dus), benieuwd of ik straks pas verval merk ruim na de 42km.
Ik hoop zo erg dat het volgend jaar doorgaat, zo niet, ga ik wel lekker op Texel in mijn eentje heel ver lopen
Herfst is toch echt wel mijn favoriete hardloopseizoen, als het droog is. Heerlijk weer
Ben mān snelheid aan het opvoeren maar meteen weer stijve schenen, echt kut. Moet toch aan compressiekousen gaan geloven, denk ik. Iemand ervaring met Stox?
Je zou wel kunnen kijken naar een hardloop regenjasje (bij bijvoorbeeld de decathlon).
Zelf laat ik me meestal maar gewoon nat regenen, omdat ik zoān jas meestal veeeel te warm/benauwd vind (ik heb het wel relatief snel warm met hardlopen). Thuis doe ik wel weer wat droogs aan. Maar ik heb meestal geen trui aan maar sportshirts die van zoān sneldrogend stofje zijn, denk dat dat beter aanvoelt dan een natte trui?
Edit: ik vind een pet in de regen ook wel fijn soms trouwens, houdt de regen een beetje uit je gezicht.
Leuk dat je bent begonnen! Als je die 90 seconden maar net haalt, kun je je tempo wat naar beneden halen. Die tip kreeg ik tijdens een soort gelijk programma, het loopt veel prettiger.
Als het hard regent ga ik niet Maar met een beetje regen doe ik een dun jasje aan, werkt niet voor een uur regen maar voor een kleine bui wel.
Wat ik normaal aan heb met dit weer is een sport hempje en dan een een dun hardloop vestje
Net gewoon een shirt met korte mouwen, een jasje is vaak te warm vind ik of gaat helemaal tegen je aan plakken en dat vind ik zo vies voelenā¦
En als je de luxe hebt; gewoon wachten tot het ergste voorbij is, zeker als je nog aan het opbouwen bent is in regen lopen een ding omdat je lichaam sneller afkoelt/het minder gewend is ook doordat je nog niet in een gelijkmatig tempo loopt (wat goed is he)
Ik vind in de regen lopen zalig, dus ben net ook gewoon expres gegaan (voor 1,5uur).
En inderdaad tempo wat omlaag gooien bij je versnellingen, je hoeft niet over je top te lopen daar groeit je conditie minder van dan met een tempo wat je wel fijn kan volhouden.
Waterafstotend kan wel heel vies benauwd voelen! Plus je moet na je hardlooprondje toch douchen, dus een beetje nat is ook niet erg in mijn ogen. Ik heb net een nieuw jasje van Adidas besteld. Droog blijf je er niet helemaal mee, maar ik vind ām fijner dan een longsleeve als het regent.
Toevallig vond ik het gisteren erg warm haha. Maar hangt ook een beetje af van hoe lang ik ga en hoe snel. Momenteel ren ik vooral korte stukjes en niet zo snel dus dan krijg ik het niet zo snel warm. Dus dan heb ik wel een lange legging en (dun) shirt met lange mouwen aan.
Ik vind het persoonlijk ook fijner om een shirt met lange mouwen aan te doen in combinatie met een korte/ half lange broek vs. een t shirt met lange broek, maar dat is heel persoonlijk denk ik!
Voor in de winter heb ik trouwens ooit een sport bodywarmer gekocht bij de h&m en dat vind ik ook wel fijn als het kouder wordt. Wat minder warm dan een jas ofzo.
Volgens mij verschillen mensen hier wel heel erg in dus is het ook een kwestie van uitproberen denk ik
Normaal ging ik morgen een halve marathon lopen, kleinschalige wedstrijd in het dorp waar ik woon (en we lopen ook letterlijk voorbij ons huis de allerlaatste kilometer). Maar door de gekende situatie is het afgelopen week nog afgelast.
Ik heb dan gebeld met de organisatie om te vragen of de bewegwijzering wel gaat blijven staan, zodat ik (en vriend) hem wel nog afzonderlijk kunnen lopen, en dat is wel het geval!
Dus morgen ga ik mijn 2de halve marathon lopen, en ik hoop een een minuut sneller te lopen dan vorig jaar. Het gaat in de ochtend wel regenen heb ik gezienā¦ maar nu we toch geen startuur hebben ga ik maar gewoon wachten tot het droog is
Ik loop nu ook vaak zonder jasje. Shirt met lange mouwen aan en een korte broek. Als het kouder wordt en dan regent doe ik wel een regenjasje aan (of als het kei en keihard regent. Dat heb ik nu gelukkig nog niet meegemaakt toen ik op het punt stond om weg te gaan)
Nog mensen die meedoen aan de NN running day dit weekend?
Ik loop juist met korte mouwen en lange broek, kou/regen slaat bij mij op de beenspieren en dan heb ik kans op stressfacturen. (zeker bij interval en zelfs al wachten met oversteken/verkeerslicht).
Nee, ga jij meedoen?
Ik ga nu wel de deur uit voor een duurloop.
Ik heb het wel overwogen. Ik mis wel echt wedstrijden enzo, maar tegelijkertijd ben ik nog steeds aan het rommelen met mān knie, dus is het misschien maar beter haha. Ik wilde de 4,2 van Rotterdam wel doen voor het idee, en dan niet voluit gaan (hoewel ik mezelf ken en waarschijnlijk toch meer moeite zou doen als ik aanmoedigingen oid hoor in mn oor haha). Alleen ben ik gisteren half van de trap gevallen toen ik op gladde sokken naar boven rende en viel ik precies op mn geblesseerde knie en zit daar echt zoān ei en een pijnlijke blauwe plek nu, dus het leek me beter om geen te heftige dingen te doen
Wel jammer want het leek me wel leuk. Heb jij meegedaan dit weekend? Hoe ging het?
Terug van mijn duurloop, 42.2km in net geen 4 uur.
Het moest toch echt, gezien vandaag eigenlijk marathon Rotterdam zou zijn.
Heel veel tegenwind. Dus echt mooie oefening voor Texel.
wat goed
Tips voor fijne hardloopjasjes?
Nee ik heb zelf ook niet meegedaan. Kwam niet lekker uit dit weekend maar volgens mij is t wel heel leuk opgezet dus bij een volgende keer doe ik wellicht wel mee!
Qua hardlooojasjes: ik heb er 1 van craft. Is prima; dunne stof, niet heel warm, goed waterafstotend maar wordt wel beetje zweterig (al is dat volgens mij een van de effecten bij een waterafstotend jasje)
Om even terug te komen op mijn halve marathon van gisteren;
Nou, een minuutā¦ ik had mezelf zwaar onderschat. Er zijn 8 hele minuten van mijn PR gegaan Er was vrij veel wind in de polder, er waren dus stukken tegenwind en stukken meewind. Ik heb volgens mijn tussentijden wel mooi egaal gelopen, geen terugval op het einde. Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb, ookal was het maar alleen. We moesten allemaal apart starten en er zaten soms grote āgatenā in de persoon die voor en achter je liep. Maar dat mocht de pret niet drukken Eindtijd was 1:51:46. Naar mijn volgende halve marathon toe wil ik toch onder de 1:50 gaan Maar dat is iets voor de toekomst, ik beslis altijd vrij laat dat ik ga meedoen aan wedstrijden met
langere afstanden. Schrik om geblesseerd te gerakenā¦