Hardlooptopic

Ja, alles aangevinkt! Ik heb alles een week geleden al verbonden en aangezet en inmiddels ook drie keer gelopen, maar hij laadt ze dus nog steeds niet :thinking: maar ik denk dat het probleem ergens bij de workouts app zit en niet bij Strava… ik ga daar nog wel even graven, dankjewel voor je reactie iig! :slight_smile:

Weer bijna bij de 10km… en een blessure :upside_down_face:. De vorige keer kreeg ik flink de griep dus toen lag ik er ook uit. Heb al wel 10kms gelopen maar voor deze had ik ook echt opbouwschema’s gevolgd dus wilde ik een beeetje op tempo lopen… gelukkig al een afspraak bij de fysio staan, hoop dat het meevalt :sweat_smile:

Zou ook echt balen zijn als lopen voorlopig wegvalt in mijn sportschoenen ):. Al kan ik de eerste weken misschien nog wel wielrennen ‘s avonds, maar het gaat echt weer donker worden natuurlijk

Het is zo ver hoor, ik heb betaald voor het schema van onze favoriete hardloopblogster en weet na mail 1 waarom haar blog de hele week stil was: 29 pagina’s aan wat normaal gewoon blogposts zouden zijn.

Maar meer mensen die meedoen? Ik ga het sneller worden 5+10k schema volgen. Maar dat gaat een uitdaging worden want heb eigenlijk maar tijd voor 2 hardlooptrainingen per week naast andere trainingen en nu ook vaak op de racefiets naar werk (en dan vind ik een uur hardlopen nog wel veel na 2x30 minuten doorfietsen). Dus waarschijnlijk word ik helemaal niet sneller, maar als het me lukt weer wat serieuzer te lopen ben ik gelukkig.

5 likes

29 pagina’s!!
dus eigenlijk is haar ‘blog’ nu helemaal voorbij, en wordt alles betaald verstuurd via de nieuwsbrief?

Ik denk het? Wel kwam haar dagboek vandaag online dus ben benieuwd hoeveel blogs er nog volgen deze week.

Maar de eerste training is goed bevallen. Wel wat lang voor een doordeweekse loop (50 minuten, ben doordeweeks 30 met 45 minuten max gewend), maar goed te doen op mijn thuiswerkdag.

1 like

Morgen mn eerste ‘echte’ hardloopevent, spannend! Iemand tips?

1 like

Geen tips (want weinig ervaring mee), wel heel veel succes en plezier gewenst!

Probeer te genieten! Ik weet niet of je met een bepaald tijdsdoel loopt/en welke afstand ? Anders niet te hard starten en al je kruit al verschieten in de 1ste kilometers. Heel veel succes.

Eerst wel, maar vorige week ziek in bed gelegen dus nu ben ik blij met 8km rond de 45 minuten!

Dankjulliewel :slight_smile:

1 like

Oh zijn er weer hardloopevenementen die door gaan?! Ik vraag me af hoe dat dan gedaan wordt met de Corona maatregelen :thinking:

Ja kleinschalige evenementen zie ik al wel vaker voorbij komen laatste tijd. Met weinig deelnemers en meer uitgespreide start etc denk ik dat het wel te doen is?

1 like

Ik heb me ook net spontaan ingeschreven voor een event volgende week. Maar waar het eerst bijna ieder weekend een keuze maken was of gewoon echt een groot event, moet ik nu 1,5 uur reizen voor een trailrun. De andere optie was slechts een uur reizen maar dan moest ik mijn startbewijs een dag eerder ophalen. Ik woon overigens echt totaal niet aan het einde van de wereld (of is Delft dat wel ondertussen??).

Maar ik ben dus wel echt blij dat er weer wat door gaat ondertussen, maar het is niet te vergelijken met vorig jaar.

1 like

Ik heb ook over 2 weken weer mijn eerste ‘wedstrijd’ de der tig van al me re

Edit: moest geen quote zijn

Ik ben gefinished in 42:13 dus super tevreden, je loopt zo veel sneller met mensen langs de kant en geen onderbrekingen van verkeer/stoplichten!

Er mochten 1500 mensen meedoen, er waren 5 starttijden en in je starttijd moesten we in blokken van 2x2 staan, en elke keer naar de start 1 blokje naar voren zegmaar. Er mochten 3 mensen per 5 seconden starten. Het was echt heel erg goed georganiseerd en iedereen hield zich netjes aan de regels!

8 likes

Ik doe ook mee om sneller te worden op 5 en 10 km. Vandaag de tweede weekly gehad en zat vol fouten in de opmaak. Beetje jammer.

Ik loop overigens 3x per week maar wil wel alle trainingen volgen dus dan doe ik er 1,5 keer zo lang over maar dat vind ik niet erg.

Ik irriteerde me ook echt aan de vele fouten… En dan ook nog dat er een foutje zat in het schema. Maar die weekly kan ze echt gemakkelijk laten checken lijkt me en dat maakt het direct wat professioneler en wel waar voor je geld.

Ik volg hetzelfde schema trouwens. En probeer 3x te lopen en doe enkel de “verplichte” trainingen. Maar ook daar wissel ik er dus soms al 1 in voor fietsen. Hoe gaan de trainingen bij jou?

Eens!!

Ik heb vorige keer ook meegedaan. Kan niet zeggen dat ik toen een fantastisch resultaat had maar vind het super fijn om houvast en een stok achter de deur te hebben. Daarom nu weer meegedaan. Vorige keer deed ik ook alleen de verplichte trainingen maar ik vind interval erg leuk en met het volgen van alle trainingen zitten die er vaker tussen.

En had vorige keer een doel op de 5 km in mn hoofd maar volgens mij maar 3 trainingen op dat tempo getraind dus denk dat daardoor ook het effect niet maximaal was. Daarom wil ik ze nu allemaal doen.

Heb jij een bepaald doel in gedachten? En/of wat is de reden dat je je hebt ingeschreven?

1 like

Ik ontvang ook de weekly en inderdaad zeg, wat een slordigheid allemaal! Spel- en typfouten, fouten in de opmaak. Hopelijk is ze volgende week iets serieuzer ermee. Ik durf het niet echt aan te kaarten bij haar, ik wil niet zeuren bij haar persoonlijk. :laughing: Haar eerste column vond ik ook herhalend, beetje jammer. En ik heb dat paddenstoelenrecept op haar blog opgezocht. Ze heeft er een uit 2016 op staan :speak_no_evil: het is een ander recept. Niet verwacht. :rofl:

2 likes

Hier ook de stok achter de deur en hopelijk helpt dat om weer minimaal 2x per week te gaan hardlopen. En ik zou wel graag weer een snelle 5k kunnen lopen, want dat pr staat totaal niet scherp omdat ik altijd maar verder wilde ipv sneller.

En eens met @oliverqueen (love je forumnaam want Raad eens wat ik nu kijk) het aankaarten vind ik lastig omdat het voelt als haar persoonlijke project ipv een businessmodel.

2 likes

@Fitgurl @oliverqueen vind ik ook lastig ja. Denk dat ik het nog een weekje aankijk en als er dan weer zoveel fouten in zitten, ik er wel wat van ga zeggen omdat het wel gewoon een business model is dan een persoonlijk project.

2 likes