Hardlooptopic

Ah toch goed gedaan! 't was ook echt warm
Ik had nog nooit een 3k gelopen, haha, dus PR = PR.
Maar het was ook echt wel een stuk sneller dan mn corona solo 5k qua tempo dus, ja erg tevreden. Ik liep onder de 12 minuten! :heart_eyes:

6 likes

Wauw tempootje hoor

1 like

Is iedereen die get schema van Annemerel gekocht heeft trouwens nog steeds enthousiast? Ik ben wel benieuwd naar een update :blush:

Redelijk, ik merk dat ik de trainingen wel lang vind (eigenlijk niet onder de 11km) en ik vind het juist fijn om even voor een kort rondje de deur uit te gaan. Verder zijn de schema’s wel afwisselend en train je zo wel gerichter. Veel van de informatie uit de boeken wist ik al, maar ook nieuwe info. De ebooks zijn ook gesproken en dat is wel Chill om te luisteren. Het is wel een goede stok achter de deur nu er geen wedstrijden zijn.

Al met al vind ik het wel het geld waard. Er is ook elke week een YouTube video met workout, ook dat zijn geen ‘wonderen’ maar wel gewoon Chill om eens te doen!

Als je nog wat wil weten moet je maar even gillen. Of ik echt sneller aan worden ben? Ik weet het niet. Feb liep ik een HM in 1.45, ik denk dat ik dat nu niet red en helemaal niet dat ik mij zo kan pushen in een ‘wedstrijd’ zonder ‘wedstrijd’

Grootste verschil met zelf wat doen: ik zou normaal nooit wandelen tussendoor (want daar gaat m’n pace van naar beneden, haha). Doe ik nu dus wel als het in het schema staat

2 likes

Ik volg het schema ook en ben ook ‘redelijk’ enthousiast.

Elke week krijg je een schema met 5 trainingen waarbij je zelf kunt bepalen of je ze alle 5 doet of maar 3 bijv. Ik doe zelf 3x per week en ik ‘smokkel’ wel een beetje met warming up (staat 15 minuten voor elke keer plus versnellingen) en cooling down (5-10 min uit m’n hoofd). Ben ook gewend om s ochtends ‘snel’ een rondje te lopen van 30 min en ben nu vaak een klein uur bezig.

Afwisseling van trainingen vind ik leuk; trainingen op lage hartslag moet ik nog erg aan wennen. Mijn pace is nu gemiddeld lager dan voorheen (door wandelen zoals @Lovepink zegt maar ook door die hartslag trainingen) waardoor ik heel benieuwd ben of ik daadwerkelijk sneller wordt.

3 likes

Ik heb laatst tijdens mijn werkpauze een rondje kunnen lopen. Rondje plas is hier 3km. Ik vond tijdens het lopen dat ik traag was maar ik heb toch een een dik pr gelopen. Heb 1 km in 6 minuten gelopen terwijl ik normaal 7 minuten nodig heb.

8 likes

Ik heb niet echt iets nuttig te zeggen, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken :kissing_heart:
Echt een rotgevoel om alles voorbij te zien gaan (je marathon waar je al lang voor traint bijvoorbeeld) door een stom ongeval :frowning: Maar geef niet op, er komen sowieso beter tijden aan! :relaxed: Zoals je zelf aangeeft; herstellen en regelmaat zoeken en dan kan je lichaam goed herstellen :slight_smile:

2 likes

Hmm, late reactie sorry, maar toch nog even een virtuele knuffel! Wat balen dat het allemaal ff tegenzit. Ik hoop dat je pijntjes snel herstellen en je weer steeds lekkerder loopt!

Korte vraag: ik wil denk ik weer met compressiekousen lopen, omdat ik mijn kilometers ook weer aan het uitbreiden ben (wil zo graag 25 lopen op m’n 25e verjaardag in oktober!). Stox is een goed merk maar ook prijzig, iemand nog een goedkopere holy grail? Of moet ik gewoon aan de Stox? :slight_smile:

1 like

Ik zou voor stox gaan, heb geen betere/goedkopere alternatieven gevonden. Zitten wat minder strak/medisch dan herzog (en die zijn ook weer een 10tje duurder).

Heb wel eens goedkopere gehad die dan 1 kuitMaat waren en dat was geen aanrader. Opzich vind ik 40 nog meevallen, want je doet er wel lang mee!

1 like

Ik was helemaal vergeten dat ik me destijds na het cancelen van de hele nog had ingeschreven voor de kwart haha. Maar prima, ik denk niet dat ik volgend jaar april al een hele kan lopen.

Ben nu wel benieuwd of amsterdam uiteindelijk wel doorgaat

2 likes

Nu hopen dat we het volgend jaar onder controle hebben

1 like

Zijn jullie nog een beetje bezig met virtuele wedstrijden of corona PR’s ofzo?

Ik vind het wel jammer dat er nog steeds niet echt wedstrijden zijn maar voor mij is t wel goed haha, kom ik ook niet in de verleiding. Doe nu braaf m’n krachttraining en ben iets meer spinning aan het doen om het allemaal een beetje los te laten - vond dat hardlopen zo frustrerend worden haha. Kijken of ik binnenkort weer een beetje een serieuzere poging kan doen om te gaan opbouwen.

Ik hoorde laatst ergens in een podcast (weet ff niet meer welke) weer dat herzog eigenlijk de enige echt goede waren, omdat die ook uitgaan van meer meetpunten. Maar die zijn wel weer erg duur

Ik moet nog 2 virtuele runs doen, maar die medailles waren gewoon heel mooi. Dus ik gebruik daar gewoon duurloop voor binnenkort. Ga dan niet proberen voor een PR want dan lukt het toch niet als ik dat ga zeggen. Maar verder wel klaar met die virtuele dingen. Dus tijd voor wedstrijden. Ik snap dat het voor jou dan wel fijn is dat ze er even niet zijn, ik hoop ook dat het hardlopen snel weer wat minder frustrerend is. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

1 like

Ik zit weer met een serieus ijzertekort in mijn bloed (vrijdag nagekeken dmv een bloedtest omdat ik wat klachten had), en dat merk ik echt tijdens het hardlopen.
Mijn benen/spieren zijn zo stijf en mijn lichaam kan precies niet goed herstellen.
Ik ga even rustiger aan doen, wel nog mijn 4 trainingen in de week afwerken maar aan een rustiger tempo en minder km’s. En uiteraard ijzer vitamine bijnemen.

Wat fijn dat je weer back on track bent zeg! Klinkt ook goed met je nieuwe groep. Goed om te lezen :)!

Ik ben inderdaad vanochtend gegaan, was prima te doen. Komt mn snelheid niet ten goede (was pas 15 min wakker), maar daar moeten we maar niet op letten deze dagen.

1 like

Wat fijn zeg dat je weer terug bent! Ik ga inderdaad ook vroeg en dan is het nog wel te doen. En verder heb ik altijd water mee en kijk ik gewoon wat lukt en doe ik geen interval etc. Gewoon een constant tempo.

1 like

Ik ga heel vroeg, en dan is al warm dus ik zweet wat af. En ik ben sowieso geen match met warm weer, dus ik ben wel blij dat het einde soort van in zicht is. En hopelijk dit weekend al een beetje want wil graag een lange duurloop doen. En bij jou?

2 likes

Ik loop echt nog geen deuk in een pakje boter maar goed. Ben telkens voor 7 buiten maar niet te doen gewoon, zo benauwd en zware benen. Hoe gaat t bij jou?

1 like

Iemand die nog een leuke tijd heeft behaald dankzij Have a Good summer run? heb het idee dat er weinig over gedeeld is. Was natuurlijk ook super warm. Maar ben benieuwd! heb zelf het programma niet gevolgd :upside_down_face:

1 like