& @KipTokTok dankjewel! Ik hoef niet perse zakjes, maar misschien wel handig voor wanneer ik misschien langere afstanden wil doen. De shorts en de fly fast capri zien er wel goed uit
Hebben jullie nog tips om je cadans te verhogen zonder meteen ook je snelheid te verhogen?
Mijne ligt rond de 160 (in wedstrijden wel hoger meestal) maar ik zou m liever wat hoger krijgen in de hoop dat het ook zorgt dus voor iets minder blessuregevoeligheid. Ik heb wel eens geprobeerd met zo’n 180 bpm playlist te lopen, maar ga dan automatisch ook veel sneller en dat is ook niet de bedoeling. Sowieso wordt het allemaal heel geforceerd als ik erop let heb ik t idee
lastig is het he! ik loop nu inmiddels op 172/174 tijdens duurlopen (5:30-6:00) maar dat was echt niet altijd zo. Heb vanalles geprobeerd:
- loopscholing na warm lopen (pinokkio, op de plaats op de juiste cadans joggen en vanuit daar gaan lopen)
- metronoom aangezet door mn muziek heen
- focussen op veel kleine pasjes maken
- focus op licht lopen, bijv snel weer je voet van de grond
- geleerd lopen op middenvoet ipv haklanding
Ik denk dat ik met een combinatie van dit alles dus nu met een hogere cadans loop. Dus per training 1 of 2 techniekpuntjes blijven herhalen is denk ik mijn beste tip…
Zooo ik ging ff een half uurtje rustig hardlopen net, sowieso al niet het beste tijdstip gezien de warmte haha. En ik heb gisteren bloed gedoneerd dus dat verpest je conditie ook altijd een beetje. Nou mn hartslag vloog echt omhoog en ik heb net mn hardloopkleren uitgetrokken en het zweet loopt in straaltjes over mn hele lichaam
Ja mag wel wat kouder he!
Heb heel rustig gedaan hoor. Voelde me gewoon fit dus dan moet een half uurtje wel kunnen denk ik. Maar misschien toch proberen wat vroeger te gaan. Dat vind ik nog wel lastig haha, die discipline vinden!
Hoe gaat je training?
Zo wat knap inderdaad dat jij dat gewoon doet na het doneren! Ik kom in de week daarna al amper de trap op
Ik heb net zo lekker gerend in de regen! en toen haalde ik ook opeens een pb op de 5km 34min, dus de 5k in 30min komt in de buurt ^^
Oeh heb een soort Engelse Evy gevonden, maar dan een podcast van de NHS (gezondheidsraad ofzo).
Super late reactie haha, ik zie dit topic altijd over het hoofd op de een of andere manier.
Maar super leuk dat je meedoet met haar! Is het tot nu toe wat? Ik ben benieuwd hoe je haar tekst vind? Is het vernieuwend?
Ergens vind ik het heel irritant van mezelf dat ik een soort van spijt ga ontwikkelen voor het feit dat ik niet mee doe, omdat ze nu het continu alleen maar daarover heeft in haar vlog. Maar ja, what else is new. Dit was te verwachten Zelfde als met haar topatleet project, toen kon ze ook over niets anders meer praten. En omdat ze het wederom niet kan delen met iedereen zijn haar blogs en vlogs nu dus mega saai.
Ik was laatst weer eens begonnen aan het Live Love Run boek van Annemerel maar dat was ook echt 1 grote zelfhype (dus na 3 hoofdstukken weer weggelegd). Haar topatleet boek vond ik overigens wel interessant, maar dat kon ook komen omdat zoals oliverqueen zegt haar hele leven daar toen over ging.
Wat ik overigens wel in de gaten hou is Suzanne Brummel, een oud zwemmer die best wel hard is gaan hardlopen. Ze had een beginnersschema te koop staan en er komt een schema/e-book voor het verbeteren van je snelheid. Die wil ik wel kopen. Al twijfel ik of ik na 10 dagen ziek zijn inclusief koorts, stress over of het corona was en antibiotica nu (het was dus geen corona) beter dat beginnersschema kan kopen.
Hahah ja inderdaad, zo bizar eigenlijk hoe iemand zo alleen maar over zichzelf kan praten. En toch blijf ik haar leuk vinden en volgen. Ik vond haar topatleet boek juist helemaal niks omdat ik het gevoel had dat ik alles al eerder had gelezen in haar vorige boeken, blogs, en vlogs. Ik ken bijna al haar verhalen al uit mijn hoofd! Wist je dat ze ooit is begonnen met hardlopen in een korte spijkerbroek en dat ze vroeger op school hardlopen haatte omdat het gelijk stond aan steken in haar zij? #sarcasm
Suzanne vind ik ook een bijzonder persoon. Zal vast veel kennis hebben van sport en trainingsleer maar hardlopen doet ze nog helemaal niet lang en dan nu al schema’s verkopen? Ik vind daar iets van… Ik zou dan eerder voor het schema van runninggirls Kelly gaan. Zij heeft echt een opleiding en achtergrond erin.
En sterkte wel met opbouwen! Als het corona is geweest kan dat nog lang duren dus ik zou zeker lekker met een beginnersschema beginnen.
edit: oh! En welk boek ook echt stijf staat van de zelfhype / pretentieuze houding is Ik haat hardlopen. Mijn god wat heb ik vaak met mijn ogen gerold hoe zij over haar “onzekerheden” schreef. Ik weet het woord er niet voor maar echt heel erg vragen naar bevestiging ofzo. Dat ze echt wel een slimme carrièrevrouw is ondanks dat ze thuismoeder is en haar dagen slijt met hardlopen en voor de kinderen zorgen. Bah
Dat is het erge ja, dat je ze toch allemaal blijft volgen ondanks dat je het complete hardloopverhaal al kent. Maar ik ben wel weer toe aan wat leuke vernieuwde hardloopinfluencers want zelfs bij de nieuwere heb ik het idee dat ze precies hetzelfde trucje doen. Maar ja, het werkt. En dan weet ik ook precies waarom ik geen hardloopinfluencer ben met mijn onscherpe selfies
Je hebt trouwens wel gelijk dat het ergens wel raar is dat die Suzanne na zo’n korte tijd al met schema’s komt, daar had ik nog niet over nagedacht. Jammer dat Kelly nog vooral gericht is op beginners, want dat is wel beter onderbouwd. Anders toch maar de gratis schema’s blijven volgen van Runnersworld
Edit: het is trouwens geen corona bij mij gelukkig. Maar wel de paniek gehad en dus ook de nare test. Ik ging net weer lekker dus hoop echt dat ik weer snel opbouw. Dat is trouwens wel echt deprimerend hoor, weten dat je een jaar geleden makkelijk een marathon liep en 5km een herstelrondje was en dat dat pre-ziek zijn gewoon een training is die op wat marathontempo was gelopen wordt (maar niet zo makkelijk voelt). Vooral omdat mijn conditie verder echt goed was qua fietsen en zwemmen. De vooruitblik dat ik nog verder terug mag beginnen houdt mij bijna tegen om überhaupt het hardlopen weer op te bouwen. Nu al zin in de “intervaltraining” waarbij alles 3 standjes terug gaat en ik weer in blokjes van 5 minuutjes mag hardlopen #not
Zo eens met bovenstaande! Ben ook wel zat van telkens diezelfde verhalen, ik hoop bijna op een trainen als topatleet deel 2. Vond dat boek wel mega interessant en een heel leuk project, ik wil het ook nog eens echt zelf gaan doen. Ik vind het het allerleukst als mensen een bepaalde tijd/PR willen gaan lopen en ze dan te volgen in dat traject.
Ik denk juist wel dat ik eerder voor een schema van suzanne zou gaan, ze weet enorm veel van (top)sport en heeft minstens een jaar met een eigen coach gewerkt. Daarnaast vind ik haar progressie en tijden veel interessanter dan die van Kelly. Ik ben echt geen beginner meer in het hardlopen namelijk en weet zelf ook wel redelijk wat van schema’s en hoe je ze maakt. Ik vind het ook vaak jammer dat in van die algemene verkochte schema’s (interval)trainingen vaak alleen op tijd zijn gebaseerd ipv op afstand.
Ik heb ‘ik haat hardlopen’ ook nog niet gelezen maar ik heb t zelfde als jij, ik vind t allemaal zo overhyped en ‘kijk mij mijn carrière opgezegd hebben’. Heb de podcast erover ook niet af kunnen maken.
TLDR: nieuwe influencers nodig
Ik ben alleen bang dat de gewone Nederlander die voor de lol een rondje loopt, geen podium tijden neerzet en waarbij het leven niet alleen draait om hardlopen een carrière als hardloopinfluencer toch vrijwel onmogelijk is. Je moet toch op z’n minst iedere wedstrijd een pr verbreken, genoeg geld hebben voor maandelijks een wedstrijd in een random land ergens ter wereld, je professionele carrière opgeven en marathons gaan lopen en bij voorkeur ook nog een hardlooptrainer gaan daten. Of toevallig influencer zijn die op zaterdag een rondje door het park loopt.
Over schema’s gesproken, ik wil dat gevorderden schema van Suzanne wel kopen, 5 euro is een gelijk aan een broodje op het station. Zal laten weten of het een succes is. Maar mocht Kelly iets uitbrengen zal ik wel vergelijkend warenonderzoek doen, want voor 5 tot 10 euro durf ik de gok wel te nemen om meer schema’s te kopen.
Nouja ik hoef niet iemand te volgen die toptijden loopt en altijd een PR oid, maar op de andere punten heb je gelijk. Het leven van een fulltime hardloopinfluencer is best lastig Zeker nu er weinig gebeurd qua wedstrijden. Daarom wel leuk dat Annemerel nog 2x een solo 5k heeft gelopen
maar zoals ik zei: als jullie nog mensen kennen die een interessant doel najagen op sportgebied (ook bikini body contest-vlogs vond ik altijd leuk om te volgen van bijv deargoodmorning) dan hoor ik het graag!
Wel echt gaaf dat je in de groep met talent mag gaan lopen! En volkomen begrijpelijk dat je juist nu dan geen zin hebt in een blessure. Hopelijk herstel je snel!
@Treacherous Ik zoek ook nog leuke influencers! Jip Sanders vind ik leuk, die is nog vrij gewoon gebleven. En ik vind Celeste_love2run (ofzo iets) ook leuk aangezien ze vrij actief is op triathlongebied. Maar echt doelen achterna jagen zie ik niet meer zo veel voorbij komen helaas.
Ik luister de laatste dagen de running stories podcast aan het luisteren (ben door alle andere hardlooppodcasts heen inmiddels), maar jeetje wat een gezwets, een hoop irritante geluidjes en gepraat over dingen waar ze geen verstand van hebben waardoor ze allerlei onjuiste dingen zeggen.
Haha ik vind hun podcast juist heerlijk om te luisteren, vooral omdat het juist niet zo serieus is, is en vooral amateuristisch zeker in vergelijking met andere hardloop podcasts.
Ja dat maakt het ook wel verfrissend ofzo, maar ik kan er blijkbaar niet zo goed tegen dat ze steeds dingen zeggen die niet kloppen en ik er dan niet op kan reageren