Hardlooptopic

Leuk! Ik ben benieuwd naar je updates!

1 like

Zo heb net 3 km gedaan, ik ben toch echt niet goed om in warm weer te rennen.

Was ook vandaag nog niet naar de wc geweest en dat kwam natuurlijk tijdens het hardlopen opzetten. Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Goed dat je weer gegaan bent!!

Qua naar de wc gaan heb ik een zwakke blaas. Ik kan 100x gaan voor ik weg ga en moet dan al na een paar km weer plassen. Gelukkig loop ik vaak in de natuur en kan het dan ook. Heb er eigenlijk nooit last van dat een grote boodschap moet doen, haha.

1 like

Het was heel warm ja! Ik stond om 7 uur buiten maar vond het toen al heel warm.

Ik loop geen hele lange afstanden maar gelukkig hoef ik nooit naar toilet (afkloppen…)

1 like

Ik weet niet voor wie mijn broekjesprobleem had gevolgd (strakke broekjes kruipen op, losse te korte ook):
Ik heb op de herenafdeling van de decathlon voor €6 een mannenshort gekocht. Deze is ook los maar net iets langer dan mijn fancy dure shortje en kruipt dus niet op :slight_smile:

2 likes

Ja heel vaak en als ik dan thuis kom Ga ik eerst ff bijkomen, water drinken, nog meer water drinken en hoef ik opeens niet meer. bloedirritant

2 likes

Jaa het is me gelukt! Vanochtend 10k in 1.00.45 :tada::tada: vanavond maar even goed stretchen :blush:

Beetje tmi misschien maar bij mij worden mijn darmen altijd actief als ik niet van tevoren ben gegaan :confounded:

8 likes

Hoi! Ik had een vraagje over hardloopkleding. Ik loop nu een tijdje hard, maar merk dat ik wat meer kleding nodig heb als ik niet elke dag een was wil doen haha. Hebben jullie aanraders qua tights, (t-)shirts en hemdjes? Ik heb 2 lange Epic Lux tights van Nike en die vind ik wel fijn, maar kan ik bijvoorbeeld niet vinden in een 3/4 lengte. Als ik op een website naar hardloopkleding gaat is er zoooveel en wil niet weer miskopen doen (heb best wat tights die afzakken bijvoobeeld)

Ben op zoek naar een 3/4 tight, een kort broekje met zo een dubbel short waardoor je benen niet zo tegen elkaar aanschuren en wat shirts of hemdjes. Met shirtjes zal het vast niet zoveel uitmaken, maar misschien dat iemand aanraders heeft voor een fijne fit?

Ik ben fan van de capri’s van Under Armour… zowel de gewone heat gear als de fly fast. Die eerste heeft geen touwtje, maar de brede elastieke band is zo goed dat ie wel op zijn plaats blijft. Hij heeft geen zakken trouwens, maar ik loop toch met een armband.

De fly fast heeft wel zakken en een touwtje, net als de epic lux. Zit qua maatvoering ook wel ongeveer hetzelfde. Ik heb een tijdje een fijne driekwart epic lux gehad, maar mijn wasmachine heeft die vernietigd. :slightly_frowning_face:

1 like

Ik vind deze shorts fijn. Zit ook een zakje op de zijkant van het onderste broekje waar je je telefoon in kan schuiven (niet afsluitbaar, maar hij valt er bij hardlopen ook niet uit ofzo).

https://www.craftsportswear.com/B2C%20-%20Craft/all-products-7a58fca3/clothes/shorts/1907044-396140/

2 likes

Wat een heerlijk weer! Een lekkere 7 km door het bos gelopen vandaag :running_woman:

3 likes

Heerlijk! Ik ben vanochtend om 9.00 uur gegaan, nog super rustig op straat en ook lekker gelopen!

Vandaag ook het 1e deel van Annemerel ontvangen, ben benieuwd. Denk wel dat ik meer km per week ga lopen (loop nu 18-20 km over 3 runs) maar heb nog twijfels over interval. Heb als doel om sneller te worden op 5 en 10 km tempo en de tempo’s moeten nu in huidig 10 km tempo terwijl ik ze normaal in sneller dan mijn gewenste 5km tempo loop :woman_shrugging:

3 likes

Ik wilde vandaag hardlopen met de hardloopcoach op mijn Samsung horloge. Die gaf steeds aan dat ik moest vertragen. Het goede tempo was voor mij lopen.
Denk dat ze het op mijn hartslag deed, maar zo werkt dit dus niet voor mij.

Irritant! Ik ken het Samsung horloge niet maar kun je in de app niet aangeven welke hartslag je wilt lopen ofz? Of dat j dat uitzet?

Ik heb net even met mijn horloge gespeeld. Maar ik zie nu dat er meerdere schema’s zijn. Hierbij is duidelijk te zien wat voor opbouw er in het schema zit. Dus een tempo.

Ik had licht joggen maar dat is voor mij dus wandel tempo. Heb nu een andere geselecteerd misschien past dat meer mij me.

Ben nu ook een hardloper van km tot km. Dus na 1 km ga ik wel even lopen omdat ik anders begin te voelen in mijn benen. Hopelijk helpt de coach dan.

Doe nu gemiddeld 6.50 min over 1 km. Heb van de week wel 5 km gelopen. Maar met dus steeds wandelen ertussen.

1 like

Lopen is helemaal prima toch! 5km is echt goed. Loop je lekker op dat tempo? Dan vooral aanhouden en blijven opbouwen!

Ik lees trouwens dat je het begint te voelen in je benen dan, houd je het conditioneel wel vol? Op dat tempo voel ik mijn benen ook sneller, als ik net iets harder loop (6.30-6.45) krijg ik minder last. Misschien kun je dat eens proberen. Maar vooral niet overbelasten!

Ja voor nu is het heerlijk!

Ik zou wat langer achter elkaar willen lopen. Maar denk dat ik dat ga opbouwen met eerst 10 minuten en dan steeds langer.

Heb mijn bericht nog aangepast! Maar goed teken dat je lekker loopt :slight_smile:

Goede tip, ga ik eens proberen. Enig idee hoe dat kan, dat je dan minder last hebt?

Maar conditioneel houd ik het wel vol. Ik voel het altijd in mijn kuiten. Maar dat zijn probleem gevallen alsin, ik voel alles altijd daar. Dus die moet ik meer en beter stretchen.
Heb er al voor bij de fysio gelopen, maar had niet mega veel verbetering.

Ik slof een beetje op dat tempo :sweat_smile: vind het wel een heerlijk tempo want ben echt een luie loper, maar iets sneller lopen is beter voor me. Ik heb ook vaak last van mijn kuiten trouwens

1 like