Hardlooptopic

Hmm ja lastig hè, het is denk ik ook heel persoonlijk wat wel werkt en wat niet. Ik doe meestal een groot ontbijt/lunch (havermout met fruit en noten en andere toppings, of ook wel eens pannenkoeken) en goed drinken. Maar die grote maaltijd wel minstens 2u maar liefst 3u voor de start. En mijn traditie is dan om 1uur voor de start een banaan te nemen en daarna niet meer.

Dan weet ik zeker dat ik geen oprispingen of buikpijn oid krijg en dat ik genoeg energie voor een afstand tot 15km heb. Verder dan 15km doe ik wel met gels, ook al vind ik die smerig. Heb ook wel eens alternatieven van ‘gewoon voedsel’ (winegums, mini stroopwafels) geprobeerd voor onderweg maar dat was geen succes.

Hoe vond je de Vondelparkloop?

3 likes

Ik had echt houten benen sinds mn fysiobezoek vrijdag en heb nog wel geprobeerd om 5min/km aan te houden maar na 3km wist ik wel dat het er niet in zat haha. (En had al gezien bij anderen dat bijna iedereen 10,3 of 10,2 liep volgens strava dus dat het mogelijk ook te lang parcours was). Viel uiteindelijk bij 7/8 helemaal stil haha. Ben ook niet per se groot fan van 3x hetzelfde rondje lopen maar zou wel willen dat ik zo’n park in de buurt had.

en jij? Jij ging meeeega snel zo te zien :scream:

1 like

Ja 3 rondjes wel saai maar vond het aan de andere kant mentaal wel fijn dat je kon aftellen en deze rondjes niet saai omdat er wel veel mensen/honden/fietsers te zien waren voor afleiding.

Ja ik heb mezelf echt overtroffen, ben ook nog steeds verbaasd erover. Het ging zo makkelijk en had na 3 km wel gezien dat het eigenlijk wel heel hard ging maar voelde me super sterk dus dacht schijt ik ga gewoon zo door en zie wel waar het schip strandt. Pakte goed uit :raised_hands:

Ja vondelpark naast de deur is echt wel chill hoor, lekker lopen zonder stoplichten of straten oversteken is zo’n verademing! Helaas moet je dan ongeveer in oud-zuid gaan wonen lekker niet te betalen :grimacing:

Edit wow hoezo eensgezindheid, elke alinea begint met ‘ja’

5 likes

Ik heb me vanmiddag ingeschreven voor Zandvoort circuit run 12 km. Heb ik weer iets om voor te trainen

6 likes

Ik doe volgende week mee aan mn tweede event ooit, [weg] (8km), nou voelde ik me best prima tijdens mn hardlooprondjes en zag ik ook vooruitgang in mn runkeeper dus al met al had/heb ik er best veel zin in. Ik ging net even kijken naar de uitslagen van afgelopen jaar blijkt dat mensen gemiddeld zo’n afstand echt super veel sneller rennen dan ik. Ik verwacht er ~57min over de doen, die mensen staan op de 45/46ste bladzijde van de 50 bladzijden aan uitslagen :astonished: nu voel ik me echt super incompetent.
Ik doe nog geen jaar aan hardlopen dus ik had echt niet verwacht bij de eerste helft te horen maar zo ver ‘onderaan de ranglijst’ had ik niet aan zien komen. Ik weet niet helemaal waarom ik me hier zo veel van aantrek maar ik kan het niet van me afzetten om een of andere reden. Dit moest ik even kwijt :no_mouth:

1 like

Ahh niet doen joh die mensen zijn waarschijnlijk al veel langer aan het trainen. En sowieso, ik kan lang trainen maar ik ga de 5km bijv nooit binnen 25 min lopen en alles onder de 30 is voor mij ook echt kapotgaan. Je loopt tijdens wedstrijden sowieso altijd wel iets sneller maar probeer er vooral lekker van te genieten.

Het is je tweede wedstrijd dus wees niet zo streng voor jezelf joh, wees blij dat je het lopen nog volhoud! We zijn rond dezelfde tijd begonnen en ik loop ook nog, ben ook heel trots😊

Schijnt een hele leuke loop te zijn dus geniet er lekker van!

3 likes

Wat goed dat je mee gaat doen. En vooral niet kijken naar die uitslagen van andere. Er zijn altijd mensen sneller. Je loopt voor jezelf en dat je dit doet is al harstikke knap!

@Runnerlongs succes morgen, ik hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit.

2 likes

Heeft er hier iemand misschien tips voor het supporten van iemand die meeloopt? Ben nog nooit naar een hardloopwedstrijd geweest en een vriend doet mee dus ik wil wel aanmoedigen, maar ik heb geen idee wat ik moet doen/waar het handig is om te staan/moet ik me meerdere keren verplaatsen?
Sorry als ik jullie topic verpest!

Ligt er echt aan hoe/wie/wat/waar; en voornamelijk, welke wedstrijd? is dat bij je in de buurt, heb je een mogelijk om een fiets te hebben (ov fiets?) wat is de afstand?

2 likes

Ja het is in mijn woonplaats, vandaar dat ik ook wil gaan kijken! Ik kan dus de fiets pakken indien nodig. Het is volgens mij 20 of 25km

volgende week?

Het is voor jou wel leuk als je op meerdere plekken kunt gaan kijken! Het duurt anders best lang. Ik zou het parcours eens goed bekijken en samen met hem uitrekenen waar hij hoe laat ongeveer loopt. Je kunt dan kijken of je in een bepaalde tijd ergens naartoe kunt fietsen om op tijd er te zijn. Misschien is het leuk een paar km na de start, en bij die lange klim? Misschien als je dan daarna snel naar beneden fietst kun je nog vlak voor de finish een keer gaan staan. Ik zou heel dicht bij de start en finish vermijden want dat is veel te druk. Maar dus net iets verder weg.

1 like

Ik heb de plaats weggehaald. Die loop ik ook, moet zeggen dat die qua kijken minder handig is vanwege de kleine weggetjes. Als ik tijd heb zal ik even kijken wat handig is. Sowieso start en finish en op de N weg (weet uit Mn hoofd niet hoe die heet) is de weg wel heel breed en afgezet en zou je een stukje mee kunnen fietsen

1 like

Bedankt voor je reactie @Lovepink ook! Ik zal met hem even kijken wat handig is qua tijden. Ook ga ik even de route opzoeken van te voren

Komende van België hebben vriend en ikzelf een hotel geboekt (met gratis annulatie) voor de halve marathon van Utrecht (in april) en we gaan ons in maart inschrijven (je weet nooit dat iemand blessures krijgt). :sweat_smile:

Iemand ervaring met die halve marathon? Vorig jaar waren er wel wat mensen fout gelopen bij de 1/4 marathon heb ik gelezen? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zijn er veel toeschouwers over het parcours? En loopt het parcours redelijk vlak?

Ja ik heb vorig jaar de halve gelopen. Niet verkeerd gelopen. Start is bij Sciencepark, goed te bereiken. Niet bizar veel supporters, maar wel een leuke afwisselende route, het is inderdaad een leuke route!

1 like

Ik heb dit jaar wat ambitieuze hardloopplannen, en wil het trainen wat serieuzer gaan aanpakken. Ik heb eerder kant en klare schema’s gevolgd voor bijv de halve marathon (schema van Annemerel uit haar eerste boek). Maar ik was nu aan het denken om een persoonlijk schema ergens te laten maken. Heeft iemand hier daar ervaring mee, en aanraders waar dan? Ik zie bij veel hardloop-influencers reclame voor gewoonlekkerrennen bijvoorbeeld.

Mijn fysio maakt eigenlijk tegenwoordig mijn schema’s, daar ben ik wel heel blij mee.
Maar ik weet niet of dat voor jou een optie is?
Met al die schema’s waar ze reclame voor maken heb ik geen ervaring.

Een kennis van mij heeft een schema op maat laten maken bij ikbeginvandaag.com en is er tevreden hierover ook omdat ze echt bij deze coach terecht kan voor vragen etc.

1 like

Mijn fijnste legging heeft het begeven. Heb gelukkig wel m’n geld terug gehad (ladders vanuit de naad), maar ik ben nu op zoek naar een nieuwe. Ik zie echter veel kleuren, applicaties e.d., maar ben juist op zoek naar een simpele zwarte. Liefst (half)hoog, niet te dikke stof, met zakje. Zoiets als dit:

Deze zou perfect zijn, alleen de achterkant is doorzichtig.

Wat zijn jullie favoriete leggings?

Deze zondag toch? Ik ga ook aanmoedigen. Zoek eigenlijk een restaurant ofz waar ze twee keer langskomen haha zodat ik lekker lui kan blijven zitten. En eten. Maar dat zal er wel niet inzitten