Hardlooptopic

Hmm, ik had de mijne al 2 weken terug ofzo, als het niet langer was. Vond het juist zo vroeg

1 like

Moet wel zeggen dat ik denk ik ingeschreven heb toen iedereen al een startbewijs had. Dus denk dat ze de laatste ‘batch’ last minute hebben verzonden

Succes allemaal vandaag!

Succes allemaalđŸ€—

Ik ga straks weer een rondje doen, vorige week ineens last van m’n heup. Hopen dat dat nu over is.

1 like

Oh ja tuurlijk dat kan ook!

Succes!
Ik heb nog overwogen om m ook om te zetten naar de 10 maar toen zag ik die starttijden :sweat_smile:

En ik ben een vuilniszak of poncho vergeten dus dat wordt echt kou lijden straks voor de start :cold_face: :sob:

1 like

Chapeau voor iedereen die vandaag een wedstrijd had! Zoveel wind :woman_shrugging:t3:

Ik heb een duurloop gedaan van 15km, met de laatste 6km wind tegen :dash:

4 likes

Nou na die 7km vol wind tegen op t strand was mn tank leeg. De rest echt op karakter ofzo gedaan, kon geen kilometer verder haha.

5 likes

Ik had komend weekend nog geen plannen dus heb me net ook ingeschreven haha. Nog niet eerder meegedaan en weet ook niet of ik een serieuze poging wil gaan doen voor een goede tijd. Ga je voor een PR?

1 like

Ah super leuk!! De 10km ook? Ik ben wel in voor een PR, maar moet dit weekend even kijken hoe ik me voel. Heb nu weer een ander ‘pijntje’, sinds ik de 30 ben gepasseerd gaat het bergafwaarts met me :dizzy_face: Maar als de omstandigheden goed zijn wil ik er wel voor gaan!

Ik track m’n rondjes altijd met m’n telefoon (een iPhone) maar hij zit er soms zo ver naast :frowning: Dan kijk ik na het hardlopen naar wat hij opgeslagen heeft en dan trekt hij de lijn soms echt 100m verkeerd. Ik merk het pas nu ik een nieuwe telefoon heb maar misschien deed m’n vorige het ook wel, ik rende toen alleen nog niet zo ver dus is het probleem minder groot. Ik vind het eigenlijk best wel frustrerend want m’n telefoon meldt ook hoe ver ik al gelopen heb maar ik weet dus nooit of dat te vertrouwen is. Iemand vergelijkbare problemen? Ik ben aan het twijfelen om m’n telefoon weer terug te sturen met de mededeling dat de gps niet voldoet (als het goed is heb ik een half jaar garantie).

wilde nog even zeggen dat ik het eens was met je comment, haha. Sneu dat ze zich zo slecht voelde voor de wedstrijd, hij was al niet makkelijk. Heb wel t idee dat ze zich te snel opfokt, ook een marathon willen lopen op 4.30 tempo lijkt me te snel, zeker boston! Maar wie weet gaat het haar lukken, ben erg benieuwd. Vind het wel leuk om hardlooploggers te volgen.

Mijn egmond ging trouwens heel erg goed! vanaf t strand kon ik alleen maar op PR-tempo lopen haha, dus dat belooft wat voor komende periode

4 likes

Duidelijk dank je wel! Ik ben meteen gaan googelen op sporthorloges. Er is echt zo veel keus :scream: heb je tips in welke richting ik het best kan zoeken?

ik heb zelf een apple watch gekocht omdat ik een horloge wide dat ik ook "gewoon’ om kon doen. Ben er op zich heel tevreden mee. Enige irritante dat nu gebeurt is dat als ik het naar strava upload de splits veranderen (gebruik de sport app van apple zelf) maar volgens mij is dat iets van de recente updates dus verwacht dat dat snel weer gefixed wordt.

Ik heb overigens vandaag weer meer dan 4km kunnen hardlopen. Werd knettergek van de shinsplints, zo langzaam als het vooruitging (5-6 weken last van nu). Maar er lijkt nu eindelijk verbetering in te zitten. Geduld is een schone zaak.

Wilde even mijn nieuwe schoenen met jullie delen:

8 likes

Tussen alle marathon-lopers door kom ik even met mijn hardloop-ambitie:
Ik heb mij opgegeven voor een plaatselijk rondje hier in de buurt. Ik heb vroeger heel veel gelopen (was fanatiek atletiekster) maar door blessures moest ik daar mee stoppen. 1000 pogingen gedaan de afgelopen 3 jaar om weer wat op te pakken, maar steeds niet doorgezet. Nu begonnen met hardlopen met Evy en hoewel ik nu 2,5 week niet heb getraind vanwege griep, ben ik wel gemotiveerd om door te gaan omdat ik een doel heb ofzo. Dussss, dat hardlooprondje is eind maart en 1 rondje is 4,2 km. Dat moet wel te doen zijn toch? (je kunt ook 2,3,4 of meer rondjes doen maar dat is ff te ambitieus voor nu haha)

7 likes

Geduld is inderdaad een schone zaak. Maar ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Hopelijk blijft er komende tijd verbetering inzitten.

Je schoenen zijn trouwens echt leuk!
Ik ga zaterdag opzoek naar nieuwe schoenen. Blijf een dure aankoop maar wel nodig. Ik hoop dat ze er dan ook een beetje leuk uitzien.

@SpeedOfSound
4,2 kilometer moet zeker te doen zijn in maart!
Succes alvast.

1 like

Gaan er hier ook mensen de vuurtorenloop doen op vlieland (mid april)? Ik zit totaal niet meer in de hardloopvibe en kom per rondje niet verder dan 5 (redelijk zware) km’s. Liep voorheen 10-15km met gemak dus ik weet dat ik een fijne 10km wel te trainen valt binnen 3 maanden. Tis alleen láng geleden dat ik verder kwam dan 8km. Ben nu alleen weer ziek dus dan begin ik wel een beetje zenuwachtig te worden. Mn vorige wedstrijd was zo zwaar (mede doordat ik gewoon belachelijk snel liep voor mijn doen) maar dat wil ik nu niet weer. Tis ook over het strand en een klim omhoog dus ik wil nu gewoon 10 relatief makkelijke km’s lopen. En hoewel ik dus zo inschat dat het me wel moet lukken hoop ik dat een van jullie me ook kan geruststellen :sweat_smile::joy:

1 like

Ja goed advies! Ik wilde een keer per week duurloop doen en een keer per week op tempo en een kortere afstand en dan met hoogteverschillen. Onverhard lopen is hier zo goed als niet (ja door het bos maar dat is zo nat dan ben ik mn schoen kwijt denk ik haha). Bij mn vorige wedstrijd liep ik 10 minuten harder dan normaal (:joy:) omdat ik de hele tijd ingehaald werd en echt het idee had dat ik een van de laatste was (ik werd uiteindelijk 65ste van de 300 vrouwen dus dat sloeg nergens op, ik bleef ook maar achterom kijken met de ‘angst’ dat ik de laatste was). Beginnersfoutje :sweat_smile:

Thanks voor je advies!

3 likes

Ik ga woensdag met iemand mee kijken bij de atletiek vereniging, lijkt me fijn om af en toe ergens mee te kunnen trainen. Heb nu wel echt de angst dat ik de meest ongetrainde of dikke persoon daar ben :see_no_evil:

Er was laatst een evenement (goede doelen run van stad X naar stad Y) waar ze hardlopers zochten dus ik dacht ah vet leuk; ging met die mensen praten en die vrouw bekeek me van top tot teen en zei met zo’n kut toontje “ah maar je moet echt ver kunnen hardlopen” 
 Dus sindsdien durf ik niet meer zo goed met dat soort dingen :face_with_hand_over_mouth: Heb wel vaker opmerkingen gehad ook. “maar je hebt helemaal niet het figuur van een loper” enzo
 Probeer dat wel naast me neer te leggen maar toch steeds bang dat mensn dat denken :stuck_out_tongue:

1 like

Decathlon.

Ik heb gister voor het eerst in 3 maanden weer eens 10 km gelopen. Blij dat ik het nog kon. Sowieso sportte ik de laatste tijd steeds minder, maar deze week weer netjes 3x gelopen

5 likes

Ik merk dat ik erg worstel met eten voor het hardlopen. Het helpt ook niet mee dat ik als ik een wedstrijd loop altijd kotsmisselijk ben van tevoren (zelfs al wil ik helemaal niet voor een PR gaan en er niks van afhangt). Sowieso ben ik dan mega onrustig omdat ik er altijd vroeg wil zijn (geen vertrouwen in de NS), maar ik altijd weer langzaam ben thuis en me dan moet haasten.

Maar goed, ik eet dus denk ik dan te weinig van tevoren. Want ik merk dat ik tijdens zo’n wedstrijd al vrij snel het gevoel heb “leeg” te zijn en dan kan ik er onderweg sportdrank en troep in gooien, maar dat helpt niet echt. Ik denk dat het ook een beetje een combinatie is tussen het eten en mentaal want ik ben dan heus niet echt volledig leeg dan qua brandstof ofzo, lijkt me.
Iemand nog tips?
Ik eet van tevoren dingen als havermout/pannenkoeken/bananen/bagels met jam, maar als ik zo misselijk ben staat al dat zoete me eigenlijk ook tegen.

Sowieso moet ik echt nog eens kijken hoe ik dat moet doen met een marathon, want die gel gaat me echt m’n neus uitkomen dan. Zoveel zoete zooi ahha