Hardlooptopic

Ja, ik las het. Aan zulke grote evenementen doe ik niet mee. Had jij je ingeschreven?

Ik blijf de berichtgeving maar in de gaten houden. En anders loop ik wel in mijn eentje.

1 like

Ja ik had me wel ingeschreven, maar eigenlijk al besloten niet mee te doen.

1 like

Waar vind jij de meer kleinschalige wedstrijden en loopjes? Het lijkt mij ook wel leuk om eens aan een minder groot evenement mee te doen!

1 like

Via social media en hardloopkalenders (ik loop vooral lange afstanden georganiseerd dus zoek daarop) en trails zijn ook vaak kleinschaliger.
Ik volg in de regio wat organisaties die veel kleiner zijn dan NN of Le Champions (de grote namen is voor mij een no go qua grote) en het loont ook om bijv plaats+hardloopwedstrijd te googlen.
Op gegeven moment krijg je ook gewoon op social media reclame ervoor. En veel loopjes (ook klein) komen van plaatselijke atletiekverenigingen en trails is via een groep wel te vinden (en als je in dat wereldje komt, komen er steeds meer boven haha).
En via andere lopers bij mijn vereniging, hun ervaringen geeft zoektermen zeg maar

1 like

Hoi hardlopers! Hier een enthousiaste nieuwe wandelaar die op een speelse wijze wil trainen. Ik wil m’n snelheid gaan verbeteren, zat te denken aan een hartslagmeters en interval training bijv. Hebben jullie misschien tips hiervoor?

1 like

Ik ben op zoek naar een goede zwarte hardloopjas die je billen een beetje bedekt, heeft iemand tips?

Nou ik ben dus van plan om voor een derde keer een poging te wagen de marathon te gaan lopen, na 2 mislukte inschrijvingen haha. Geen idee of het in april kan doorgaan, maar dat is nog zo ver weg dus vast wel hoop ik.

Moet alleen wel echt weer even de structuur erin krijgen, heb de afgelopen maanden echt weinig gedaan, oa door allerlei verkoudheidsellende en daarvoor was ik druk met verhuizen. Maar heb nog wel relatief makkelijk weer een halve gelopen in oktober, dus ik durf me er nu wel aan te gaan wagen.

Twijfel nog een beetje of ik nog ‘hulp’ moet inschakelen. Ik denk dat ik prima in mn eentje wel ernaartoe kan trainen door een beetje af te gaan op standaardschema’s/ een schema uit Trenara (hardloop app), als richtlijn en het gewoon op te bouwen (en ik ken de verdere principes qua trainingsopbouw ook wel, heb er genoeg over gelezen en geluisterd). Denk dat ik het gewoon ook eerst een keer moet ervaren en dan in de toekomst kan ik altijd nog wel een keer voor een echt goede tijd gaan en dan misschien wel een coach of iets erbij zoeken. Of zeggen jullie dat het wel echt aan te raden is iemand een persoonlijk schema te laten maken?

3 likes

Het kan ook echt wel via trenara etc als je doel puur uitlopen is. Het is maar net wat je wilt. Je kan dit altijd proberen en mocht je daarna echt een specifiek doel hebben kan je altijd iemand inschakelen voor een specifieker schema.

Succes in ieder geval.

Thanks! En ja zou het liefst ook wel onder de 4 uur maarja misschien moet ik gewoon eerst eens kijken dat ik de start- en eindstreep een keer haal :sweat_smile:

Kan daarna altijd nog en misschien ben ik er na 1x ook wel klaar mee, haha

1 like

Je kan altijd kijken hoe je trainingen gaan en dan beslissen of dat haalbaar is. En je kan altijd nog met een pacer meelopen. En sowieso gewoon proberen te genieten van de marathon. Uitlopen is al een prestatie opzich.

1 like

Ik haat het dat ik het altijd zo koud heb na het hardlopen, ongeacht het seizoen. Was net na m’n rondje ook echt weer aan het rillen en klappertanden. Heb inmiddels een half uur onder een kokend hete douche gestaan en lig nu onder een dekentje met een kop warme chocomel :coffee:

1 like

Ik heb precies hetzelfde (en zit ook onder dekentje na hardlopen minus de chocomel). Voor m’n gevoel is het wel erger in de herst/winter.

3 likes

Ik ben de laatste tijd zo moe als ik thuiskom van hardlopen. En dan is het een rondje van 6 of 7 km, helemaal niet ver dus. Ik lig dan eigenlijk zo’n beetje de rest van de dag voor pampus :thinking: herkent iemand dit?

Ditttt! En onze douche loopt niet goed weg doordat er bladeren in de put zitten (ja douche zit aangesloten daarop mag helemaal niet maarja oud huis). Dus ik kan max 8 minuutjes heet douchen 🥲

Ik ga zo voor het eerst sinds lang 12km rennen, zenuwachtig zelfs :joy: gewoon op rustig tempo. Vorige week met mn 10 km alleen een enorme blaar dus hopen dat het nu meevalt. Zo pijnlijk

Edit: terug, ging super lekker. Alleen het was koud en ging daarna heet douchen. Mn benen gingen ZO erg jeuken, werden knalrood en óveral bulten. Ik had dit vroeger ook al na atletiek in de winter. Jullie wel eens last van? Echt extreme jeuk, zelfs zonder krabben zat ik onder de bulten

1 like

Nee, herken het niet, maar volgens mij kan vitamine D bijslikken helpen daartegen. Ik heb het wel gehad met interval jeuk na de versnellingen en nu slik ik elke dag vit D en heb ik het nooit meer.

@Aloha @Trademark ik denk dat de oplossing ligt in niet stil te gaan zitten rest van de tijd. Nog rondje wandelen is sowieso goed voor afvoer afvalstoffen na je training en je doorbloeding.

Mijn trail gaat door zoals het eruit ziet, dus ik ga binnenkort knallen!

2 likes

Ojaaa dit is echt heel erg herkenbaar. Heb dit pas sinds 2 weken ofzo, bij mij helpt het om echt maar een kwartiertje “uit te zweten” na mijn rondje en dan gelijk warm (niet te heet) te douchen en me lekker warm aan te kleden. Als ik het daarna nog koud heb neem ik er een pittenkussen bij.

Ik zit in de vijfde week van mijn 10miles training. (Van de 15) Ging gisteren supporteren voor een vriendin die een halve marathon liep in de gietende regen, en dat lijkt me de volgende doelstelling na de 10M!

Vind het trainingsschema zelf eigenlijk echt heel snel gaan. Vorige week moest ik al 80” joggen, wel op 60%-70% van mijn maximale hartslag dus niet een heel hoog tempo.

1 like

Deze: https://www.craftsportswear.com/global/adv-charge-wind-jacket-women-gum-1909628-718000 Maar weinig maten meer (in andere kleuren)

Hoi! Ik kom me hier even melden want ik heb me ingeschreven voor de marathon van Rotterdam (yikes). Nu nog helemaal aan het begin van het trainingsschema, maar ik was klaar voor de Zevenheuvelenloop en heb begin dit jaar de halve marathon gelopen. Het wordt wel echt spannend of ik het ga halen.

Ik merk dat het motiverend werkt als ik mijn trainingen deel op Strava haha, maar ik heb daar echt maar twee vrienden, dus ik vroeg me af, zijn hier misschien mensen die Strava-buddies willen worden? Dan kunnen we elkaar motiveren en kudo’s geven hehe

6 likes

Jaaa ikke! Doe ook de marathon van rotterdam dus helemaal leuk haha. Stuur maar een dm met je account, is denk ik het makkelijkst?

2 likes

Leuk zeg, spannend!

1 like