Oh vet leuk! Ik heb me ook ingeschreven voor Rotterdam. Zo’n zin in! Ik stuur morgen even een berichtje voor Strava
Leuk, mij mag je ook een DM sturen hoor @Fukaeri voor Strava.
Ik vind het jammer dat mn trainingen in de avond niet meer doorgaan, nu ben ik zelf aan het lopen maar dat vind ik veel saaier. En ik ben bang alleen in het donker te lopen (doe het wel maar alleen door drukke straten. Eigenlijk doe ik nu de hele tijd duurloopjes. Wat doen jullie om te variëren?
Ik ben bijna klaar met een trainerscursus via mijn atletiekvereniging, hierna ga ik een half jaar stage lopen bij een loopgroep en dan ben ik een echte officiële hardlooptrainer. Wel echt gaaf maar zo anders om aan de andere kant te staan! Opeens moet je dan overal over nadenken hehe.
Ik heb laatst een mona fartlek training gedaan. Vond ik een hele leuke training en duurt ook niet zo lang, dus makkelijk nu om in mijn eentje te doen. Heb hem in mijn horloge geprogrammeerd en ben van plan hem vaker te gaan doen.
Ik krijg de interval schema’s van trainers nog gewoon, dus die zet ik in mijn horloge. Dat werkt prima (ook om snelheid te behouden), mis alleen de baantraining maar is hier wel mooi stuk van de goeie lengte. En horloge geeft ook work-out/interval suggesties die zijn soms ook leuk.
Wat goed dat jullie gewoon intervallen zelf! Mijn horloge kan geen programma’s instellen, is een heel oudje. Maar kan misschien idd wel de intervallen van het gecancelde trainingsrooster onthouden of op m’n hand schrijven en dan zelf op m’n horloge kijken.
Op de één of andere manier vond ik alleen intervallen altijd heel ongemakkelijk (dacht dan te veel; wat denken andere mensen wel niet als ik telkens ga wandelen/langzaam lopen) in de pauzes. Dus deed ik het nooit. Nu zou ik daar wel schijt aan hebben, denk ik, toch maar eens gewoon proberen.
Hoe ziet zo een training eruit?
Dat is inlopen (hoe lang je wil, ik doe meestal 2 km ongeveer), dan intervallen:
2x 90 seconden
4x 60 seconden
4x 30 seconden
4x 15 seconden
In die volgorde dus en steeds evenveel seconden herstel als de interval zelf. Daarna doe ik weer 2 km uitlopen, dan is m’n training iets langer dan een half uurtje geweest. Vind ik ideaal voor snel even na een werkdag!
Wat een leuk doel! Veel plezier en succes met de weg ernaar toe. Trainingen delen helpt inderdaad ook voor de motivatie. Je mag mij ook toevoegen op Strava hoor, stuur gerust een DM.
Gezien er meerdere enthousiastelingen zijn met Strava in dit topic, misschien ook leuk om een club te starten op Strava? Heb ik zelf nog nooit gedaan maar is wellicht makkelijk om later in aan te haken voor anderen. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.
Mocht je in de buurt wat blokken hebben of een park waarbij je (ongeveer) weet wat de afstand is, kan je dat ook als intervaltraining inzetten. Bijvoorbeeld door iedere ronde over het parcours te versnellen, of eerst een kwart van het parcours te versnellen, drie kwart uit te lopen, dan half om half, driekwart om kwart en dan helemaal. Een langere weg met lantaarnpalen op ongeveer dezelfde afstand kan ook leuk zijn voor intervallen (twee versnellen, één langzaam etc). Zo kan je op een heleboel manieren zonder een programma in je horloge, toch intervallen. Scheelt soms wat nadenken en rekenen met de tijden op je horloge, haha.
Super leuk dat je die opleiding doet trouwens! Tof om straks, na je stage, anderen te mogen trainen. En wat je zegt; niks van aantrekken wat anderen misschien van je kunnen denken tijdens intervaltrainingen. Je doet het voor jezelf en jij weet wat je doet.
Ik heb ooit een club aangemaakt op Strava. Ik zal eens kijken of er meer mensen beheerder kunnen worden want ik ben niet heel actief meer op het forum.
Oh top, leuk dat er al een club is! Ik stuur straks een verzoek om lid te worden.
Jaa die club is er idd al en daar zit ik ook in! M’n voornaam begint met een M en als achternaam heb ik een
Ik ook, heb dezelfde voornaam als de beheerder
Ben ook lid geworden mijn naam rijmt op fietske hehe
leuk! ik heb ook een verzoek gestuurd, mijn naam begint met een F
Dank je! Gaat erbij op het interval lijstje!!
Nailed it, 43km trail! Door de modder, over duinen, strand. Alles. Benen voelen prima
Klinkt heerlijk! Fijn dat je benen goed voelen na zo’n prestatie. Hoop dat je lekker kan nagenieten. Heb je nog andere trails in het vooruitzicht?
Niet specifiek heel snel (komt vanzelf) enige wat ik echt nu plan (want moet inclusief mini vakantie in omgeving) is Indian Summer Ultra in oktober.
En loop de 60 van Texel maar das geen trail.