Hi! Misschien heeft iemand een tip: ik heb heel dik, krullend, zwart haar. Maar het zo sinds een tijdje (de warmte misschien), zo droog als stro. Ik heb al Biosilk, maar heeft iemand misschien een tip?
Heeft iemand een tip voor een shampoo tegen vet haar maar waar je haar niet pluizig van wordt? In mijn lengtes smeer ik een conditioner of masker dus daar is mn haar niet zo frizzy maar als ik dit op mn hoofd doe bij de wortels ziet mn haar er binnen 2 uur vet uit
Ik laat mijn haar altijd in een staart opdrogen, alleen blijf je alsnog zien waar het elastiekje heeft gezeten. Maakt niet uit wat voor elastiekje ik gebruik. Als ik mijn haar los laat opdrogen dan gaat het pluizen en staat het bol. Heeft iemand tips om het wel los te kunnen laten opdrogen zonder dat het gaat pluizen?
Ik heb zin om naar de kapper te gaan en mijn haar weer wat korter te knippen, maar ik ga de kapper niet in mijn zweetnek laten graaien, dus ik wacht toch maar tot het zomerse weer voorbij is
Vlechten. Slaapt ook fijn vind ik
Ik doe altijd een vlecht en dan zonder elastiekje!
Wauw, blijft dat zitten bij jou?
Als het nat is sowieso! Maar als ik het met droog haar doe voor het slapen is het de eerste dag/twee dagen na het wassen vaak bijna helemaal los als ik wakker word hoor haha.
Ik krijg nog altijd knikken als ik deze gebruik
Oh echt? Wat irritant. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van maar geen idee wat je dan nog kan proberen.
Laten jullie zilvershampoo van Fudge intrekken op droog of nat haar? En hoelang ongeveer?
Het kan allebei en ligt er aan wat je er mee wil bereiken. Bij de een is hij na 5 minuten intrekken op droog haar al paarsig uitgeslagen en bij de ander heeft hij nog niks gedaan. Bij mij verschilt het per keer wat ik doe. (niet met fudge, wel super vergelijkbaar spul) Als ik mān punten echt weer grijzig/paarsig/blauwig wil laat ik het meestal 20 minuten intrekken op droog haar. De rest van die week doe ik het dan vaak op nat haar 5 minuten om het bij te houden.
Wat zouden jullie doen? Ik ga eind augustus - september in totaal drie weken op vakantie. Mijn haar is nu donkerblond met behoorlijke uitgroei (lichtblond, maar ziet er in ieder geval van de voorkant vrij natuurlijk uit) en een knipbeurt zou het mooier maken (maar is niet noodzakelijk). Nu naar de kapper gaan voor knippen en verven of wachten tot ik de vakanties voorbij zijn?
Thanks! Ik ben vaak te ongeduldig en bang om het lang in te laten trekkenā¦ Misschien heel veilig beginnen bij 5 minuten op nat haar dus.
ik heb zelf gewacht, want door de zee en de zon en het chloor is mijn haar echt superdroog geworden, maar mān uitgroei wel wat blonder. dus die droge punten laat ik na de vakantie afknippen
Ik heb dus al tien jaar dezelfde kapper maar vandaag heeft ze mijn haar echt belachelijk slecht geknipt. Scheve laagjes, geen overgang, plukken van verschillende lengte, ā¦ Ze hield geen spiegel voor om de achterkant te laten zien dus ik zag het pas 's avonds. Bovendien was ze plots vijf euro duurder geworden.
Nu ga ik er niet mee terug omdat ik geen tijd en energie heb en het valt denk ik niet zo enorm op, maar ik wil volgende keer gewoon naar een andere kapper. Maar hoe vind ik een goeie? Heb al tien jaar dezelfde dus ik ben bang dat een andere kapper mijn haar niet āsnaptā ofzo. Waar moet ik op letten?
Voor een nieuwe kapper heb ik een tijd terug op die site van treatwell gekeken naar de recensies. Verder zou ik het anders aan vriendinnen/collegaās met goed haar vragen waar zij gaan.
Ja je hebt eigenlijk zeker gelijk, maar een combinatie van factoren zorgt ervoor dat ik het toch niet ga doen. De kwaliteit is sowieso al wisselend: er werken verschillende kapsters en je kan er niet eentje reserveren, je krijgt wie op dat moment kan (snap ik ook wel aangezien ze niet op afspraak werken). Twee daarvan zijn zeker goed, maar Ć©Ć©n of twee gooien er soms met hun pet naar.
Daarnaast is de prijs al een paar keer gestegen en dat was dan steeds een verrassing aan de kassa Vind dat je zoiets op voorhand kan communiceren of duidelijk uithangen. Is niet het geval. Ook hun service (bv. spiegel ophouden om de achterkant te zien) gaat al een tijdje achteruit. Ik heb redelijk simpel haar en kleur het nooit, dus ik hoop dat een andere kapper het niet compleet verpest de eerste paar keren
Daarnaast heb ik er nu de tijd / energie niet voor door drukke periode op werk + de momenten die ik niet werk, breng ik door bij mijn grootmoeder die op sterven ligt. De combinatie zorgt ervoor dat ik de volgende keer gewoon eens iemand nieuw ga proberen Maar dank voor je advies, ik hoop dat je oude kapper het heeft kunnen fixen toen
@shortandsmiling Een andere kapper zal het bij een nieuwe klant niet zomaar verpesten. Door verhuizing van mijn favo kapper en geen goede vervanging in de kapsalon ben ik ook gaan zoeken naar een nieuwe kapper. Ik wil in de buurt, en niet voor belachelijke prijzen een goed knippen en kleuren, etc. Treatwell is prima voor reviews en ideeƫn waar je heen kunt. Het heeft mij wel 5 keer knippen en net zoveel zaken gekost om een fijne te vinden. Probeer met plaatjes uit te leggen wat je wil, dat helpt wel. En misschien kun je hier vragen of mensen in jouw woonplaats iets weten? (Of in het Durf te vragen topic?)