Haar/ kapsel topic

Als je in het zuiden des lands woont, kom dan bij mij :raising_hand_woman:t4:‍♀️

Ik vind het ook heel belangrijk dat kappers naar je luisteren. Als je ergens binnen loopt voor informatie of een afspraak me maken oid, daar kun je al heel veel uit op maken. Ik stel zelf altijd super veel vragen om er precies achter te komen wat iemand wil. Als iemand al bijna geen vragen stelt, kan ze je ook eigenlijk al niet begrijpen want ze weet dan niks van jou of van je haar. Misschien kun je daar al eens op letten in je zoektocht.

2 likes

Oh heeerlijk toch om af en toe bij zo’n kapper te zitten. Vooral als die kapster je zo goed bevalt! Ik zou het lekker doen.

En inderdaad dat is echt super goed! Ik probeer ook zo veel mogelijk te vragen of dit is wat de klant bedoeld en of ze nog iets anders willen en dat ze het ook écht mogen zeggen als ze nog war willen aanpassen oid.

1 like

Ja dat weet ik ook niet haha. Ik heb juist andersom, dat mensen het iets te bol of rommelig vinden (maar nooit stijf!! In haat stijve kapsels). Ik vind platte dat dat platte het juist weer stijf en tuttig maakt. Maar zo heeft iedere kapper wel iets denk ik. De een föhnt het bol, de ander plat in een scheiding en de ander heel losjes.

1 like

@Rozecoupeschaar Oh zou leuk zijn, jij lijkt me echt een goede kapper! Jammer genoeg woon ik in België :cry:

Oh en update @Janniebeton @anon69702710 @TanteBetje ik ben in een dood moment toch even binnengesprongen omdat ik mezelf echt niet twee maanden hiermee zag rondlopen, en de kapster in kwestie schrok zelf :sweat_smile: dus ze heeft het heel vriendelijk gefixt. Hadden jullie toch gelijk :zipper_mouth_face:

4 likes

Zeg tegen je kapster wat je nu hier heb geschreven dan :joy: De boodschap is duidelijk zou je zeggen.

1 like

@Rozecoupeschaar waar zit je in zuiden des lands ongeveer?

Dan kun je tenminste ongegeneerd Arts&Auto lezen

1 like

tenor%20(2)

3 likes

Tussen weert en Eindhoven even simpel gezegd. Tegen de Belgische grens.

2 likes

Ik heb dus laatst een heel stuk van mijn haar laten knippen en ik kan er nog niet zo aan wennen. Mijn vriend zei vandaag nog dat ik het maar gauw weer lang moet laten groeien. :persevere:

Ik heb in april m’n haar roze laten verven, en ik heb het telkens zelf bijgewerkt met Arctic Fox. Nu ben ik op vakantie, 4 weken lang, en heb ik het hiervoor expres laten vervagen. Nu is het gewoon blond. Ik twijfel alleen of ik het na de vakantie weer roze doe of gewoon blond. Roze is wel minder saai…

Roze

1 like

Zijn dit soort krullen haalbaar met een permanent?

Ik heb deze shampoo inmiddels besteld naar aanleiding van jouw advies. Ben heel benieuwd! Hij is net binnen gekomen, dus ik zal hem van de week even testen.

Kan ik deze shampoo wel meerdere keren per week gebruiken, of zal hij daar te uitdrogend voor zijn?

Inprincipe kan je die gewoon vaker gebruiken. Alleen als je merkt dat je haar er toch iets té droog van gaat worden, dan misschien even afwisselen met andere shampoo. Ben benieuwd hoe je hem gaat vinden.

1 like

Mijn föhn is net doorgebrand. Iemand tips voor een nieuwe? Het liefst een beetje voor een leuk prijsje.

Welke producten gebruik je nu? Misschien dat daar iets mis mee is? Veel conditionner gebruiken is het niet de oplossing voor al onze problemen, jammer genoeg :smiley: En de drie opties die je noemt vind ik ook niet haalbaar.

1. Relaxer maakt je haar fijn en broos en het blijft tenslotte een chemisch goedje dat je in je haar smeert met veel risico’s. Daarom dat er veel mensen mee gestopt zijn.
    2 &3. Waarom wil je een pruik dragen of je haar weaven? Het blijft iets dat veel beter zal zijn als je haar zelf gezond is. Ik zou eerst een goede routine zoeken en dan kan je altijd uitwijken naar de 2 andere PS.

Pruik en weave zullen pas helpen als je haar zelf gezond is, anders zal dat ook snel uitdraaien op een drama.
Denk eraan bij beiden moet je je haar laten invlechten voor 3 à 4 weken. Dat is een periode dat je je haar niet kamt. Als je die vlechten uiteindelijk wilt los doen zal je ook je haar moeten uitkammen en ik denk dat je ergere knopen zal hebben.
Hoe is je haar als het droog is? Ik zou proberen om een leave-in mix te maken met een olie naar keuze en water en dat dan elke avond in je haar sprayen om het te kammen.

1 like

Ik heb een tip voor iedereen die net als ik oranje haar kreeg na het ontkleuren. Gebruik no orange shampoo van Fanola. Het is tot nu toe de enige echte blauwe shampoo die ik ben tegengekomen. Mijn haar is weer mooi bruin ipv oranje (of een oranje gloed). Man, ik wou dat ik dit eerder wist. Het had me heel veel geld bespaard bij de kappers.

1 like

Goeie tip! Heb je die online besteld?