Haar/ kapsel topic

Wat is nu de beste föhn spray voor volume, die verder niet plakkerig, droog of zeezoutspray achtig aanvoelt?

1 like

Als je een drogisterij merk wilt dan John Frieda! Met kappers merken tot nu toe alleen maar slechte ervaringen, ze gebruiken namelijk meestal zeezoutspray en geen echte volumespray , en daar kan mn hoofdhuid niet tegen. Ik vind het dan ook veel te stug.
Vraag me ook altijd weer af waarom kappers denken dat als je kort haar hebt, je mat en stug haar wilt. Vreselijk. Moet altijd om mousse of iets anders vragen.

Is die van John Frieda niet stug? Dan ga ik die eens proberen!
Ik vind zeezout of volumepoeder vreselijk, dan moet ik direct de volgende dag mijn haar weer wassen.

Is olaplex nr 3 een aanrader? Ook als je nr 1 en 2 niet gebruikt hebt?

En zijn maroccanoil treatments goed voor je haar? (Mijn eigen haar wordt snel vet maar wel droge punten/lengtes)

Zou ik niet gebruiken als je haar al snel vet wordt! En wat betreft Olaplex nr 3; het is een thuisversie van nr 1 en 2, dus zou in wezen gewoon moeten werken. Maar ik heb het altijd in combinatie gebruikt dus heb er geen ervaring mee.

1 like

Living Proof heeft echt heel veel fijne styling producten. Heb je weleens naar de Full lijn van hen gekeken? Blowout is ook echt een top product.

Ik ben zelf trouwens op zoek naar de perfecte ronde borstel voor een mooie blowout. Heb tot nu toe alleen maar miskopen gedaan. Mijn haar is redelijk lang dus mag een behoorlijke diameter hebben. Iemand tips?

Kan je deze niet enkel op het onderste gedeelte van je haar gebruiken? Of is het de bedoeling dat je het over al je haar aanbrengt? Er stond niet echt veel info op de verpakking…

Ja tuurlijk kan dat. Maar ik heb haar er best wel slierterig van zien worden. Zie wel net dat er ook een Light variant is tegenwoordig, wellicht is dat wat om te proberen?

Hmm dat heb ik zelf al wel eens en dat wil ik zeker niet extra benadrukken, ga het aan me voorbij laten gaan. De light versie was voor dun haar zag ik, dat heb ik niet echt. Bedankt voor je hulp!

Zou top zijn, ik kan ‘m tot en met maandag nog gaan halen als ik wil, dan ren ik nog wel even tot in de sephora als het je bevalt :grinning:

1 like

Ik laat het altijd de hele nacht intrekken. Hoe langer hoe beter is ook het advies van Olaplex.

En @Xigua ik zou als ik jou was kijken of Olaplex in NL niet goedkoper is. Heb het laatst online besteld voor 22,50 dus valt goed mee.

Gewoon op handdoekdroog haar aanbrengen en doorkammen. Ik doe altijd mijn haar in een knot en het is de volgende ochtend nog steeds vochtig/nat.

Woeps sorry ik zie je comment nu pas, verschillende tijdszone momenteel! Dank je om me op de hoogte te houden! Ben benieuwd naar het resultaat! Spoel je het ‘s ochtends dan af?

Ga ik eerst nog even naar kijken inderdaad, ik keek er een aantal jaar geleden al naar maar toen was het moeilijk te krijgen in BE behalve in combinatie met nr 1 en 2 bij kappers. Zag het toevallig in de sephora, vandaar dat ik er terug aan dacht.

Bedankt! Fijn dat je haar er niet vetter van wordt. Lief dat je nog een extra update gaat geven! Verteouw reviews hier toch echt veel meer dan elders, wij hebben er geen baat bij of iets wel of niet fijn werkt

1 like

Hehe ja ik heb ondertussen zelfs kennissen die op insta aan spon doen :cry:

Ik gebruik die shampoo van de honinglijn van ultra doux en daar worden mijn droge punten superzacht van. Zal vast niets ‘echt’ goed doen (waarschijnlijk siliconen) maar andere shampoos laten mijn haar enkel droger achter. Misschien kan je het bijhorende masker eens proberen, is niet meteen een hele hoop geld als het uiteindelijk niet zoveel blijkt te doen

2 likes

Thx! Je hebt me kunnen overtuigen haha

1 like

Ik nog tot 4 september, duurt lang :slightly_frowning_face: