Heb je al eens nagedacht over een keratine behandeling? Dat is en gezond voor je haar en het wordt er stijl van! Wij doen dit zelf niet in de salon dus ik weet er het fijne niet van, maar er is op internet genoeg informatie over te vinden.
Ik vind de Hairdresserâs Invisible Oil Primer van Bumble and Bumble heel fijn!
@Jauregui ik heb zelf wel een keratine behandeling gehad (meerdere keren al), zoals @Rozecoupeschaar als tip gaf. Dus als je vragen hebt ââïž
Ik wil zelf trouwens deze proberen!
https://www.johnbeerens.com/living-proof-perfecting-spray-uv-heat-protection
@Rozecoupeschaar misschien kan jij mij helpen! Ik heb echt een zielig bosje haar zonder enig volume (ook niet met producten/fohnen etc) zou het helpen als een ik stuk van mn haar afknip? Iets van een lange bob met laagjes ofzo? Vind t haar van die chick hieronder heel mooi - maar ik heb wel echt een bolle kop die ik niet nog boller wil laten lijken haha
Ik zou je in het echt moeten zien om een echt goed oordeel te kunnen geven haha. Maar met die lengte van dat model hoef je niet bang te zijn voor een bol gezicht hoor, is meestal pas als je echt een stijf kapsel op wang/kaaklijn lengte hebt.
Zoân kapsel maakt het wel makkelijker om volume te creĂ«ren in je haar omdat het minder zwaar hangt. Alleen zal het helaas niet op miraculeuze wijze opeens een mega bos volume worden. Maar het wordt dus wel makkelijker om het te creĂ«ren door de laagjes en de luchtigheid die er in valt. Maar je zal er wel wat voor moeten doen haha. Dis volume poeder, haarlak en op de kop föhnen oid
Bij mijzelf bleef het ongeveer 2 tot 3 maanden heel stijl. En daarna begon het langzaam weer te pluizen en kreeg ik weer een beetje slag in mijn haar. Was duur maar ik vond het geld waard
Ja, je kan gewoon je haren op laten drogen en dan is het Ă©cht stijl! De eerste keer vond ik het echt heel gek haha. Ik laat het elke 12 maanden doen, maar dan is het wel echt al een tijdje nodig. Als je het goed bij wilt houden zou ik het om de 9 maanden doen. Ligt ook aan je type krul en de snelheid waarmee je haar groeit natuurlijk.
De eerste keer betaalde ik âŹ250 en voor de uitgroei nu zoân âŹ180. Vind het het geld wel waard, want het scheelt me heel veel gedoe in de ochtend. Heb nu weer een afspraak staan voor 1 augustus
Nee weet ik eerlijk gezegd niet ben daar niet echt bekend mee helaas!
Laat jij het in een kapsalon doen? Ik betaalde gelukkig maar rond de âŹ120 en dat vond ik al veel geld. Was wel iemand die bij je thuis komt en niet in een kapsalon. De eerste week was het elke keer zo glad dat mijn oren door de haren heen kwamen haha.
Ja, bij een salon inderdaad. Zijn ze ook bijna de hele dag mee bezig dan. Het blijft ook echt stijl dus de enige krullen die je na een tijdje weer krijgt zijn de haren die nieuw uit je hoofd komen!
Ik ben bijna jarig en wil graag een steampod kopen. Ik heb nu een chi tang die prima bevalt maar wil toch graag de steampod proberen aangezien die veel beter voor je haar is. Ik gebruik mijn stijltang eigenlijk alleen om mijn haar te krullen en twijfel of dat fijn is met de steampod aangezien hij een stukje/groter zwaarder is. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Welke shampoo van de Tuinen is aan te raden? Dr. Organic (welke) of Decubal of een ander merk?
Ik heb last van een jeukende hoofdhuid en ben op zoek naar een shampoo met zo min mogelijk troep.
Ik heb vroeger shampoo van Zarqa gebruikt voor mijn (toen) gevoelige en schilferende hoofdhuid. Werkte top! Als ik er weer last van krijg zou ik direct weer die shampoo halen.
Ik weet niet of iemand dit herkent, maar soms word ik echt een beetje sip van mijn haar. De ene keer heb ik geaccepteerd dat mijn haar zo saai is, de andere keer denk ik: ik moet gewoon het product/ de techniek vinden die alles beter maakt. Nu hoop ik dat iemand hier de gouden tip heeft.
Mijn haar is bruin, steil en komt tot aan mijn bh-bandje ongeveer. Mijn grootste probleem is dat het zo plat zit. Vanaf mijn scheiding loopt het echt recht naar beneden. Heb ook best zwaar haar. Het liefst wil ik gewoon mijn simpele, rechtgeknipte kapsel houden, maar het op een of andere manier wat âvlotterâ maken.
(Zo lekker lang lulverhaal om haar )
Hoe en waarmee was en droog je het nu?
Ik was het nu met Elvive anti-haarbreuk, maar ik koop ook best vaak gewoon Jumbo huismerk. Meestal pak ik bij de kruidvat maar iets wat lekker ruiktâŠ
Ik droog het meestal eerst een kwartiertje in een handdoek, daarna föhn of gewoon aan de lucht. Met föhnen zit het wel wat beter, maar merk ook geen groot verschil.
Oke paar opties hieronder, maar ieder haar is anders en daarom is het uiteindelijk echt uitproberen waar je haar/hoofdhuid tegenkan en wat je zelf niet teveel moeite vindt.
- luie tip: laat je haar drogen in een knot op je hoofd zodra het handdoekdroog is
- minder luie tip: spray volumespray bij je aanzet en hussel je vingers door je handdoekdroge haar
- moeite doen tip: fohn je haar met een grote ronde borstel in tegenovergestelde richting, waarbij je je focust op je bovenste plukken. Als je hoofdhuid het kan hebben, gebruik mousse
- veel moeite doen tip: gebruik hitterollers, zoals Angel ooit heeft laten zien
- tussendoor tip: slaap met je haar in een knot
- tussendoor tip: droogshampoo kun je ook op schoon haar gebruiken voor meer volume, of gebruik speciaal volumepoeder maar die vind ik vaak te duur/geen fijn gevoel
- extra tip: investeer in een kappersshampoo voor jouw haartype. Heb bij mezelf groot verschil gemerkt toen ik daarnaar switchte in de kwaliteit van mn haar, maar een niet verzwarende shampoo van een drogisterijmerk kan ook volstaan voor meer volume.
- tip die je niet wilt horen: een goeie knipbeurt waarbij ze op de juiste manier lucht in je haren knippen kan je haar ook lichter maken, terwijl je nog steeds je strakke, rechte kapsel houdt.
Makkelijkste dingen die je kunt doen zijn dus zorg dat je je haar niet verzwaart tijdens het wassen en doe je haar zoveel mogelijk omhoog als je thuis bent. Groetjes, een leek met vergelijkbare problemen
Wauw, dankje voor alle tips! Lief van je dat je het zo uitgebreid opschrijft. Ga ze komende tijd stuk voor stuk proberen. (Misschien zelfs het kapper gedeelte).