Haar/ kapsel topic

Naast die olie gebruik ik ook dat kruidvat keratine voor mijn haar (zowel masker als de creme). Ik was er eerst best sceptisch over, maar heb wel het idee dat het echt iets doet voor mijn haar. Het pluist een stuk minder en meer volume naar mijn idee.

Nu is mijn haar vrij droog van zichzelf, dus denk dat alle producten hier wel aan bij hebben gedragen: shampoo zonder sulfaten, keratine spulletjes en soms olie. Maar merk wel dat ketamine spul mijn haar echt lekker zacht maakt en meer glanst. Voor zover ben ik echt tevreden. Wat zijn jullie ervaringen?

Ja ik wilde het gisteren voor het slapen in Mn haar smeren, maar kwam even niet uit dus ik ga het volgende week testen! Zal mijn ervaring wel delen dan

Ik heb nu ook weer het Kruidvat keratine spul in m’n haar! Merk wel dat m’n hoofd een beetje jeukt, maar heb het dan ook door heel m’n haar inclusief hoofd dus wel. Ben benieuwd! Ik heb nog wat amandelolie, ga dat denk ik steeds hiermee mengen en dit dan wekelijks met kokosolie afwisselen

1 like

Hoe werkt olie in je haar? Dit is vast heel dom maar je smeert het op je hoofdhuid en spoelt het uit, maar hoe lang laat je het zitten? Hoe spoel je het goed uit? (gisteren bleek ik de helft van mijn haar gemist te hebben en het was vreselijk) Halp :frowning:

Mijn haar wordt zo stug van de keratine herstelpunt van Kruidvat. Op de tube staat dat je het ook als leave in kunt gebruiken dus dat heb ik gedaan. Maar pas tegen de avond is mijn haar weer normaal. Ik smeer het in de punten en vind het al gauw te plakkerig en bijna niet te kammen.

Ik doe op vet-haar-dag vaak m’n haar insmeren met olie (en nu dus dat Kruidvat spul). Soms smeer ik het van hoofdhuid tot punten, maar soms juist alleen de onderkant. Daarna vlecht ik het en slaap ik ermee en de dag erna was ik het twee keer. De eerste keer schuimt het nog nauwelijks en kan ik het niet verdelen. Daarna doe ik nog conditioner en dan klaar!

1 like

nou hier mijn review over dat kruidvat keratine spul:
Ik heb voor het slapen de lengtes van mijn haar nat/handdoekdroog gemaakt en dat spul er in gesmeerd, het ruikt lekker!! Vanmorgen uitgespoeld en vervolgens mijn haar gewassen en conditioner erin gesmeerd (gewoon zoals normaal). Ik heb wel het idee dat het iets gedaan heeft, mijn haar is zacht en voelt goed, maar niet echt extreem. Ik ga het vanaf nu elke week gebruiken want misschien doet het over een langere periode veel!

3 likes

Ik had een tester van de shampoo en conditioner, en inderdaad wát zijn ze goed!
Waar is hij nu in de aanbieding? Dan ga ik ze waarschijnlijk ook kopen.

1 like

Oh nee. Ik vind het keratine kruidvat haarmasker heel chill, die in die kleine tubetjes. Had 1 tube gekocht om te proberen, en omdat t zo beviel dacht ik: nou laat ik dan maar het haarmasker in de pot kopen want dat is chill en fijner dan al die mini-verpakkingen (en dus ook minder plastic enzo).

Niet meer naar de ingredientenlijst gekeken, want zelfde masker. Zie ik net onder de douche dat het masker in de pot hele andere ingrediënten heeft, waaronder ook siliconen.

Nu ben ik boos, want gebruik alleen maar shampoo zonder sulfaten waarmee je die siliconen er dus niet uit wast :confused:

Mocht je in Utrecht wonen, en je haar vindt siliconen wel prima: ik heb een hele pot voor je.

1 like

Ik ben ook fan van Organix! Etos heeft regelmatig 1+1 gratis op alle shampoo en conditioner. Dan sla ik altijd in.
Verder vind ik Hask shampoo en conditioner ook heel fijn.

1 like

Dit had zo mijn kapsel kunnen zijn! Alles is echt PRECIES hetzelfde als bij mij hahah geinig

1 like

iemand een aanrader voor een serieus sterke hairspray? :muscle:

Nivea volume hairspray! Niet de volumespray maar echt volume haarlak.

Edit: deze dus: https://www.kruidvat.nl/nivea-volume-care-spray/p/43134

Iemand hier met een Mason Pearson borstel? En is deze beter dan een Tangle Teezer (deze gebruik ik nu)?

Wel een Rock & Ruddle borstel en dat is een super dupe voor de Mason Pearson. Meer dan de helft goedkoper en ook nog eens vrolijke designs. Verkrijgbaar bij Skins en online. Echt een aanrader. Ik gebruik deze en ook de Tangle Teezer (of een soortgelijke). Die gebruik ik na het wassen en om de ergste klitten eruit te borstelen. De Rock & Ruddle gebruik ik om mijn haar te laten glanzen, en zacht te maken.

1 like

Jaloers op je haar, het is prachtig! Verder weinig tips want mijn eigen haar is niet op haar best. Vwel haaruitval, hoofdhuid problemen enz.

Bedankt voor je tip! Ik zoek niet speciaal een nieuwe maar heb 25 euro korting bij Vanilia en zag niks leuks aan kleding en zag toen de haarborstels. Dus dacht er daarom misschien een aan te schaffen!

Waarom raden ze het af?

Waarom raden ze het af dan? Je kunt ook eerst donkere plukken doen hè, net als highlights. Althans, dat moet kunnen toch? Dan krijg je een beetje een idee en je zit niet gelijk met lelijke uitgroei.

Je kan het ook eerst met een toner laten verven, die vervagen gewoon geleidelijk. Gaat wel snel, dus als het bevalt kun je het altijd daarna nog permanent verven.

1 like