Haar/ kapsel topic

Zou ook voor linksonder gaan. Ik herken het wel, het keilang willen. Maar dan is het lang, en dan kan je er niks mee want het is zo zwaar. Ik heb het dan ook maar in een knot, maarja daar hoeft het niet lang voor te zijn…

1 like

Ik heb het inmiddels gebruikt, nog niet hoe jij het deed met de hele nacht intrekken, maar wel zoals op de verpakking staat en alleen dat is al geweldig! Ik ben om. Mijn haar is zoveel gladder. Bedankt voor de tip :smiley:

1 like

Ik stem ook voor linksonder! Je hebt echt super mooi lang gezond haar! Linksonder heeft ook iets meer volume vergeleken met rechtsonder.

1 like

Ik voel een forumtrent aankomen; ik wil morgen naar Kruidvat!!

2 likes

Ja ik ook, heb de post opgeslagen en ben wel benieuwd. Hebben jullie wel eens kokosolie geprobeerd? Dat is toch een van de weinige oliën die echt de haarschachten penetreert en dus echt iets voor je haar kan doen ofzo?

Wie kan mij een topkapper in Amsterdam aanraden? (geen salon B of haartheater aub) die goed kan kleuren en knippen

1 like

#FFinfluencers
Ik ga hem dit weekend testen!

9 likes

Ik ga het wel net zo gebruiken als dat jij hebt gedaan, hoe het volgens de gebruiksaanwijzing moet lijkt me niks haha

Verkopen Kruidvat en Etos eigenlijk al shampoos zonder siliconen en al die toei? Of zijn de grote merken daar nog niet zo mee bezig?

Ik vind je haar rechtsonder zo mooi!

1 like

Ik ga hem dit weekend ook halen haha! :smiley:

1 like

Ik heb hem ook gekocht en al geprobeerd, en het viel niet tegen :grin: Mijn haar ziet er al beter uit nadat ik het product heb gebruikt. Ik heb het ook een nacht laten intrekken.

1 like

Ja, bij mijn kruidvat verkopen ze wel enkele shampoos zonder sulfaten, parabenen en siliconen en andere zooi. Voor alsnog zijn het maar een paar merken, maar ik was eigenlijk best wel verrast dat er nog keuze was uit verschillende merken. Al ben ik wel de namen weer kwijt (nee geen grote merken als andrelon of loreal), iets met green geloof ik. Kan zo wel even kijken. Maar het zal ongetwijfeld per filiaal ook verschillen

1 like

Ik smeer het nu op droog haar in en laat het intrekken snachts (sochtends was ik mijn haar altijd). Vind het niet mega glad maar het voelt wel wat steviger ofzo, dus tot nu toe tevreden!

1 like

Wordt veel besproken in het krullentopic! Ik gebruik zelf Schwarzkopf Kids (de piratenversie, staat bij de babybadspullen) als shampoo, zit niks in wat in het rijtje ‘te vermijden dingen’ hoort. Veel goedkoper dan veel andere sulfaatvrije shampoos en werkt net zo goed :grin: Ik weet trouwens niet hoeveel je je er al in verdiept hebt dus sorry als ik nu dingen zit te vertellen die je al lang weet, maar hoewel bepaalde haartypes veel baat kunnen hebben bij het vermijden van dat soort ingrediënten, heeft het voor weer andere haartypes niet echt toegevoegde waarde. Helemaal als je voor de wat duurdere producten wil gaan is dat wel iets om rekening mee te houden :blush:

1 like

Oh ik volg het krullentopic helemaal niet, thanks voor de tip! Ik heb zelf iets tussen slag en krullen in (als ik het heb gefohnd heb ik krullen en daarna zakt het uit naar slag zeg maar), dus ik ga dat topic doorlezen voor tips.
En je verteld me niks wat ik al wist want ik had geen idee dat er verschillen zijn tussen te vermijden ingredienten. Ik let altijd alleen op of er iets op staat van geen siliconen/sls/ikkengeenandereuitmijnhoofd. Kan ik daar in het krullentopic ook meer info over vinden?

1 like

Ja volgensmij staan er wel wat duidelijke berichten in het krullentopic daarover!

1 like

Niet echt haar maar hoofdhuidverhaal/vraag. Ik heb soms periode’s best last van jeuk op mijn hoofd. Nu is dat nooit heel erg geweest en gaat vanzelf vaak ook weer over. Daardoor ook nooit echt wat mee gedaan. Alleen nu sinds een aantal weken heb ik extreme jeuk en krab ik ook veel (weet ook dat dit slecht is). Zo irritant.

Ik heb ook schilfers op mijn hoofdhuid. Zitten voornamelijk nog vast dus dwarrelen niet door mijn haar heen zeg maar. Mijn hoofdhuid is niet rood (dus denk ook weer geen eczeem) maar wel pijnlijk alleen dit zal wel komen door het krabben.

Ik gebruik al shampoo van eucerin voor de gevoelige hoofdhuid en gebruik alleen wat conditioner en olie in mijn punten. Ik föhn mijn haar zelden.

Maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik denk dat ik toch maar naar de huisarts ga van de week. Misschien ervaringen/tips?

Wauw, mooi zeg! :smiley: misschien ga ik volgende keer ook een stukje korter!

Gevoelige of droge hoofdhuid. Ik begin er nu ook last van te krijgen (Op het moment dat het kouder wordt, verwarming aan gaat en de lucht binnen droger wordt).
Wat ik dan meestal doe is een olie in mijn haar doen. Niet een super vette, iets zoals jojoba olie van de tuinen. Even in laten trekken en kan je daarna gewoon weer uitwassen. Welke olie het best voor jou haar werkt weet ik niet, maar op internet kan je genoeg vinden over welke olie je het best kan gebruiken voor in je haar/hoofdhuid.