Mijn haar is weer roze
Ik heb dit precies ook zo gehad en wat bij mij hielp was minder vaak wassen, doe het nu om de drie dagen, en een shampoo zonder de ingrediënten die jij benoemt, maar ook zonder parfum. Zoals Neutral of Dermolin. Hiernaast misschien een overbodige vraag, maar douch je erg heet? Dat zorgt voor extra uitdroging en is makkelijk te verhelpen.
Cocamidopropyl betaĂŻne vermijden, veel mensen zijn daar allergisch voor zonder het te weten.
Ketoconazol shampoo werkt bij mij altijd goed tegen allergisch eczeem, dus dat kun je ook proberen.
Het kan ook nu even erger zijn omdat je van de parabenen en siliconen af bent, de build up moet eerst weg voor je de benefits hebt, dat kan even duren en proberen zo min mogelij te wassen (anders was je de natuurlijke haarolien steeds weg)
Heeft iemand ervaring met het maken van (strakke) c-krullen in een bob en heeft hierover de ultieme tip betreft tools/styling producten?
Ik heb met een stijltang het geprobeerd maar dat lukt me niet goed en het blijft absoluut niet zitten.
Nee je bent helemaal niet raar! Dit horen we de laatste tijd juist weer veel vaker. Tot -ik denk- ongeveer Ă©Ă©n jaar gelden was de âtrendâ dat alles vloeiend viel en juist niet bot. Vandaar dat heel veel kapsters het meteen inknippen en uitdunnen zodat het juist niet bot valt. Maar de laatste maanden zie je weer steeds vaker haar op Ă©Ă©n lengtelijn wat gewoon recht/gelijk (of bot dus, maar vind bot zo negatief klinken) geknipt is.
Gewoon vragen dus! Leuk juist.
Nou ik moet wel zeggen dat âweâ ook ooit mee praten met een klant. Als ik denk dat iemand zegt van âoh dat botte vind ik echt niet mooiâ en ik heb het net zo geknipt, dan zeg ik ook vaak âNeee daarom ga ik het zo nog even inknippen!â. Als je snapt wat ik bedoel. Of moet dit in het opbiecht topic haha. Dus misschien was dat gewoon een miscommunicatie.
Volgende keer wel gewoon doen hoor. Ik heb liever dat je dan nog een keer zegt van âoh nee sorry ik zei juist dat ik het wĂ©l mooi vondâ. Dan dat ik het niet naar je zin knip. En ik denk dat bijna alle kapsters zo denken .
Ik vind de 32 mm van Max pro heel fijn. Ik heb er 60 euro voor betaald maat zag net wel dat ze meedoen met black friday, dan krijg je 20 pr korting.
Ik vind de Remmington pearl wand echt top! Ik heb de âstandaardâ versie die taps toe loopt, maar er is er ook een die helemaal 32 mm is en kan me niet voorstellen dat die heel anders werkt oid. Zijn beide rond de 30 euro.
ik heb al een paar weken last van dunner haar (zonder reden volgens mij, leef gezond/geen stress etc) en heb nu naar aanleiding van een artikel dat ik vandaag las Watermans grow me shampoo en conditioner besteld (27 euro via Amazon), moet het nog binnen krijgen maar las wel veel goede reviews, onder andere op Amazon/eBay en hun eigen website en deze:
iemand hier ervaring mee toevallig?
Mijn rode kleurspoeling is er al bijna weer helemaal uitgewassen . Ik ga denk ik over een maandje of twee het officieel rood laten verven bij de kapper, want vond het wel echt leuk staan en baal dat het er nu weer helemaal uit is bijna.
Ja dat inknippen en uitdunnen wil ik dan weer juist wel, omdat mijn haar anders echt kaarsrecht valt. Zoveel frustraties haha. Het valt zo plat en recht naar beneden, heel zwaar (ik heb vrij dun haar maar het is heel veel en heel steil), waardoor ik het niet mooi vind als het op 1 lengte geknipt wordt. Maar laagjes zijn dan weer echt een drama, want ik heb een zijscheiding en dan zie je aan 1 kan zoân hele lelijke lijn in mân haar lopen.
Ik kan ook maar geen kapper vinden die het goed doet, haha. Altijd is er weer iemand die denkt wel laagjes bij mij te kunnen knippen en dan wordt het gedroogd âoh ja het valt wel echt heel rechtâ âŠ
Volgens mij heb ik hier vaker over geklaagd haha, maar ik was aan het kijken of ik weer naar de kapper moet en ik zie er zo tegenop. Ik heb al zo vaak gehad dat ik weer terug moest naar de kapper omdat mân haar toch lelijk viel als het eenmaal goed droog was en mân scheiding net een millimeter verder naar links zat.
Bestaan er geen speciale kappers voor vervelend steil haar ofzo
Heeft een kapper ooit laagjes gesneden met een mesje en/of ingeknipt met de schaar? Anders moet je daar maar eens naar vragen en ook vragen of ze het echt vanuit de zij scheiding kunnen knippen in plaats vanuit het midden.
Het valt me al een lange tijd op (meer dan een half jaar) dat mijn haar steeds sneller klit. En vooral mijn nekharen. Hoe kan ik dit weer herstellen? Ik slaap al een keer in de week met masker in mijn haar. Ik was mijn haar om de dag en gebruik ook cremespoeling. Om te kammen gebruik ik anti klit spray (anders kom ik er echt niet meer door).
Oh ja thanks, dat dat deden ze idd ook wel eens. Heb het nu ook gevraagd en ben voorlopig tevreden met mn kapsel. Nu nog even zien hoe het zit als ik het een keer gewassen heb
Ik vraag me soms af of mijn perceptie van kleuren nou niet klopt.
Ik zit te kijken bij een kapperswebshop voor semi-permanente verf om mijn uitgroei mee te kleuren.
Maar ik snap geen hol van die kleuren.
Dit noemen ze bijvoorbeeld lichtblond:
Zou ik zelf donkerblond noemen.
en dit noemen ze donkerblond:
Zou ik kastanjebruin noemen.
Ohja en donker mokkablond:
Bijna zwart!
Ik weet gelukkig dat de kapper er laatst 6 in heeft gedaan, en dat ik het nu wat lichter wil houden, dus ik zal wel kijken naar nummer 7, maar ik vind dit toch altijd wel verwarrend.
@Rozecoupeschaar Vind jij deze kleurbenamingen ook onlogisch of klopt het wel?
Nee klopt wel die kleuren, maar is heel moeilijk om te zien en al helemaal op een beeldscherm krijg je een vertekend beeld. Die 6,8 bijvoorbeeld lijkt zo inderdaad heel donker maar ik weet zeker als je die gebruikt dat hij dan lichter uitpakt dan je verwacht. Maar de kleurhoogtes zijn bij ieder merk hetzelfde dus nummer 10.0 of 11.0 is ultra licht blond en de 1.0 is zwart. En dat is in principe dus bij iedere kapsalon zo. Dus als jij normaal een 6.0 hebt en nu lichter wil zou ik zeker een 7.0 pakken. Ook al lijkt die dan op internet donkerder, dat is dus gewoon een vertekend beeld.
Oh en het verschil tussen de 6 en 6.8 die jij hier laat zien is dat de .8 staat voor mocca in dit geval dus vandaar dat die anders oogt dan de gewone 6. Omdat het kleur karakter dus anders is.
Dankjewel voor je reactie! Opzich snap ik die nummers wel, maar toen ik die benamingen en voorbeeldplukjes er bij zag dacht ik weer huh?!! Maar een vertekend beeld door het beeldscherm zou goed kunnen inderdaad.
Ik had de vorige keer iets van 6.4 dacht ik, maar die is al redelijk vervaagd, dus ik wil nu een 7.35 erover zetten.
Ik ga het gewoon proberen!