Haar/ kapsel topic

Is lowlights niks voor je? Gewoon heel veel dunne bruine plukjes in 1 of 2 kleuren. Heb je toch een andere mooie kleur maar zit je niet met een balk uitgroei. Dit kan ook met spoeling worden gedaan en zoveel of weinig als je wil. Moet wel door de kapper worden gedaan maar is iets waar je over na kan denken.

Ik ga even googelen hoe dat er uit kan zien. Thanks voor de tip!

1 like

Mijn kapster heeft ook rood/oranje haar. Zij haalt haar haarkleur en glans altijd op met Sebastian Cellophanes. En haar haar is echt jaloersmakend mooi! Ik heb dit als brunette laatst ook gebruikt en was ontzettend enthousiast. Geen last van uitgroei en het vervaagd langzaamaan. Ik ga het in december weer doen. Als je uit Rotterdam komt kan ik je eventueel wel de gegevens geven van mijn kapster!

Ik heb nooit echt lang haar gehad maar nu komt het tot mijn bh band, alleen is het dun en zodra het langer wordt, valt het gewoon niet zo heel mooi. Ga vrijdag naar de kapper en twijfel weer kort te knippen. Al krijg ik altijd na een tijd weer spijt als ik oude foto’s zie. Dilemma

Ik heb krul/slag in mijn haar, en het is vrij droog en pluizig maar ik heb wel genoeg volume. Ik had het jarenlang ongeveer op schouderlengte, als mijn haar die lengte heeft krult het veel en vind ik het niet erg dat het een beetje pluist. Nu heb ik mijn haar laten groeien, waardoor het steiler en pluiziger is. Ook ga ik over iets meer dan 2 maanden op vakantie naar Azië, en ik weet nu al dat mijn haar onder de zon, het zwemmen en het klimaat gaat lijden en enorm pluizig zal worden.
Ik wil binnenkort naar de kapper om het bij te laten knippen, en een vriendin raadde mij een olaplex behandeling aan. Ik heb dat al een keer gehad, in combinatie met verven. Nu wil ik niet verven, maar het zou ook zonder kunnen toch? Zou dat helpen mijn haar gladder te maken en minder pluizig? Wordt het dan ook steiler? Dat idee had ik vorige keer wel, maar dan kan ook door het verven gekomen zijn. En is dan nu een goed moment als ik wil dat het in januari tijdens mijn vakantie nog steeds effect heeft, of kan ik beter even wachten? Zijn er ook nog andere behandelingen waar ik aan kan denken?

Heeft iemand tips tegen van die loszittende haren aan de voorkant zonder dat het meteen vet wordt van haarlak ofzo? Als ik mijn haar vast doe lijkt het na een uur echt alsof ik een buitenaards wezen ben met 4 voelsprieten op mijn hoofd :tired_face: Speldjes werken niet, want dan gaat het er steeds alsnog uit of is het niet lang genoeg om het haar erin te doen…

Oh, ik zie een tint daarvan die ik heel mooi vind. Ik woon helaas niet in de buurt van Rotterdam. Is zoiets duur?

Ik denk dat ze het vast ook op andere plekken doen! Ik betaal ongeveer €50,-. Ik doe dit onder andere omdat ik op andere haarverf vaak allergisch reageer en dit is zonder troep. Je moet er wel rekening mee houden dat het dus wel elke keer na het wassen minder wordt. Mijn kapster zegt wel dat je het een beetje op kan bouwen als je het wat vaker achter elkaar doet. Maar hier heb ik helaas niet de financiële middelen voor dus daarin kan ik je niet adviseren.

1 like

Ik heb ook pluizig haar met de ene keer slag en de andere keer krullen. Mijn ervaring is dat het in Azië wel meeviel qua pluis. Hier in Nederland heb ik er meer last van. Ik zou in ieder geval lekker wat van de lengte af doen zodat je geen dode punten hebt. Voordat ik daar heen ging waste ik mijn haar alleen met water of met een conditioner. In azië toch maar wel weer gaan wassen, ook met siliconen. Ik deed er wel altijd een leave in conditioner in. Vooral na zwemmen in de zee. Wat je ook kan doen: ga naar een aziatisch kapper in Azië! Ik vond dat een hele leuke ervaring.
Misschien niet de beste optie als je heel erg gehecht bent aan je haar, maar bij mij is er niets mis gegaan. Bovendien groeit je haar als kool in dat tropische klimaat.

Naar aanleiding van jouw post heb ik die ook gekocht, ik ben benieuwd!

1 like

Had gister zacht en glad haar maar niet meer dan bij andere maskers of olieën die ik 's nachts laat intrekken! Ga het desondanks een tijdje volhouden

1 like

Nee nog niet, ik moet eerst een ander masker nog opmaken. Maar ik kan niet wachten!

1 like

En leuk dat je het nog vroeg trouwens!! Ik ga het de volgende keer heel dik aanbrengen, had het nu niet zoooo heel dik gedaan dus dat maakt misschien ook nog verschil!

Edit: heb m’n eigen bericht beantwoord maar het was aan @Colaatje

1 like

Iemand hier misschien nog tips? Ik heb halflang, pluizig haar met een snel vet wordende hoofdhuid. Ik ga regelmatig naar de kapper maar mijn haar is gewoon erg broos en splijt snel.
Ik wil graag een goede shampoo en conditioner aanschaffen, zonder siliconen/ parabenen. Tot nu toe vooral drogisterij merken geprobeerd maar niks gevonden dat echt goed werkt. Ook ben ik nog op zoek naar een goede haarolie of serum om m’n haar minder pluizig te laten lijken zonder dat het vet wordt.

Ik heb op dit moment heel lichtblond geverfd haar en ben het helemaal beu. Ik wil graag een balayage. Ik heb ondertussen 1cm uitgroei. Is dit genoeg of moet ik langer wachten?

Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik het nu ook in mijn haar. Heb je het s ochtends wel uitgespoeld, of gewoon laten zitten?

1 like

Oh jongens help. Ik ben weer eens op het punt dat ik mijn haar (lang in laagjes tot aan mijn onderrug) rigoureus wil afknippen. Ben het zooooo zat. Vijf jaar geleden precies hetzelfde gedaan, was er toen niet blij mee, maar ik kan gewoon niets anders dan mijn haar in een knot of staart dragen.

Oh what to doooo. Hieronder een paar voorbeelden van de afgelopen 5 jaar.

Samenvatting

Even een paar gezichten weggekrast, zodat jullie nog een idee hebben van mijn gezichtsvorm.

Ik heb ook vrij makkelijk haar. Ik hoef er ook niet iets in/mee te doen. Lang is mooi, maar zo onhandig. Kan er ook gewoon niet mee werken haha.

Het kapsel linksonder trekt mij inderdaad ook wel weer, maar heb altijd het idee dat het zo saai/simpel is haha.

1 like

Ik heb een tijd Smartbond gebruikt van 'l oreal, op aanraden van de kapster. Zou de goedkopere versie van Olaplex moeten zijn? Ik vond het prima spul, maar nog steeds heel prijzig

1 like

Ik vind ook de lengte op linksonder het mooist en het meest verzorgd (hoewel je rechtsonder ook echt prachtig haar hebt, jaloers!)

1 like