Haar/ kapsel topic

Als het babyhaar nog kort is kun je wat haarlak op een wenkbrauwborsteltje spuiten en het daarmee naar achter kammen. Als ik mijn haar in een strakke staart doe spuit ik ook nog wel eens wat haarlak op de achterkant van mijn haarborstel en veeg ik het daarmee alle losse plukjes “vast” op de rest van mijn haar.

1 like

Heeft iemand dit weleens geprobeerd?

Welke vitamine slikken jullie voor je haren? Ik heb de laatste maanden veel haaruitval.

Ik zag deze laatst ook en ik vroeg me ook af welke wonderbaarlijke haargroeimiddelen er in rijst zouden zitten. Mooi haar heeft ze wel! Maar gok dat ze dat ook wel had voor ze dat ging doen misschien…

Ik probeer m’n haar minder te wassen maar het wordt nog niet echt minder vet? Nog steeds op de tweede dag en dan aan het eind van de middag is het wat vettig. Terwijl ik het nu 2x per week was. De vette dagen maak ik zo’n strakke hoge staart, maar ik draag m’n haar eigenlijk het liefst gewoon los. Doe het al meer dan een maand nu zo

Heeft iemand tips voor mousse voor volume? Liefst te koop bij een drogist en eentje die het haar niet vet plakkerig en zwaar maakt.

Ik vind de Elnett Mousse Volume goed, maar niet te veel gebruiken. Even expirementeren hoeveel je haar verdraagd, als je te veel doet wordt je haar ‘krokant’. Ik zweer trouwens ook bij de Original Mineral Atomic Thickening Spray (maar dat is niet bij de drogist te krijgen en geen mousse), maar dat geeft vooral in de lengtes een mooier volume dan mousse. Mousse is meer voor de aanzet en het eerste stuk lengte.

1 like

Ik kreeg van mijn kapper de tip om naar die nummertjes die op de verpakkingen staan te kijken en dan voor nummer 1 of 2 (dus niet sterk) te kiezen. Hele sterkte mousse maakt je haar hard en vaak ook wat zwaarder. Volumemousse heeft vaak al zo’n laag getal, maar voor de zekerheid checken kan geen kwaad. Krullenmousse heeft trouwens ook bijna altijd wel zo’n laag getal, omdat krullen uit kunnen zakken van sterkere/zwaardere mousse. Dus ook als je geen krullen hebt zou je die eens kunnen proberen. Ik vind zelf de Andrelon krullenmousse heel fijn, maar heb geen andere merken/producten geprobeerd.

2 likes

Mijn haar is nu ongeveer dit, wel meer uitgroei. Ik wil dus weer mijn natuurlijke haarkleur en ik dacht ja ik laat het wel even uitgroeien. Maar dat 'even' gaat nog wel even duren dus nu zit ik eraan te denken om het blonde meer richting mijn eigen kleur te laten verven. Maar ik wil dus eigenlijk liever niet dat mijn eigen haarkleur bovenop dan ook meegepakt wordt. Zal dat natuurlijk geverfd kunnen worden? Dus enkel de onderkant.

Ik gebruik l’oreal krullenmousse. Vind deze mousse persoonlijk heel fijn omdat mijn haar niet krokant wordt en mijn haar ook niet verzwaard. Maar ik gebruik deze ook meer in mijn punten tegen pluis. Als je volume met deze mousse wil moet je dat op droog haar bij de aanzet doen en even droogfohnen ondersteboven.

Alsnog geeft volumepoeder wel meer volume bij mij. Maar op de lange termijn kan ik mijn hoofd kaal plukken door dat witte poeier en heb ik alleen maar minder volume (of ik ben gewoon te enthousiast met aanbrengen van dat spul).

Gebruik je wel gedestileerd water? Kan anders gaan kalken en dat de stoom minder wordt. Vlekken op platen van stijltangen komen meestal door haarproducten

Ja gebruik altijd gedestilleerd water.
De vlekken zijn niet op de platen maar op het witte deel, de buitenkant…

Hmm dan zou ik het ook niet weten!
Ik heb mijne nog niet zo lang en heb de RED versie dus zal waarschijnlijk niet snel vlekken zien. Mijn haar is wel tot ik het was (soms wel 5 dagen als ik het echt te lang rek, sorry vies haha) maar dat was het met een gewone stijltang ook wel. Vind het nu vooral zachter en het gaat sneller. Maar weet niet hoe het over een paar maanden gaat, hopelijk nog goed want was een flink duur ding…

Ja dat heb ik indertijd gedaan, mijn kapper heeft het toen in een middenbruine koele kleur geverfd. Was perfect. Na een paar maanden moest het wel worden bijgewerkt, want de punten werden weer wat te licht. Toen naar een andere kapper, want de andere was er even tussenuit. Die kapper vond dat het alleen kon als mijn haar ontkleurt werd, en dan weer gekleurd. De grootste fout ever, want toen werd mijn haar super donker met zon warme oranje gloed, brrr. Dus niet te moeilijk doen en vooral een koele kleur vragen.

1 like

Oh, wat leuk! Ik overweeg het ook en ik heb ook dun haar! Laat je weten hoe het staat? :smiley:

1 like

Gebruik je het nog steeds? Is je haar er beter/zachter van geworden? :upside_down_face:

Jammer!
Het prijsverschil is nogal groot ja, misschien ga ik deze een tijdje proberen en stap ik nog over op Olaplex om eens te testen. Ik ga vrijdag naar de kapper en wil af van mijn droge haaaar.

1 like

Nou ik ga dus over precies drie dagen naar de kapper en ik heb vet haar vandaag dus ik ga het zo kopen en vannacht mee slapen! Ben snel overtuigd :joy:

Edit: Grapje ik kan niet nadenken, ik ga overmorgen niet naar de kapper. Niet over drie dagen. Anyway ik ga het zo kopen haha

2 likes

Ik ben aan het overwegen mijn haar te verven omdat ik het een beetje lelijk vind. Ik heb rood haar maar eigenlijk meer oranje. Het is lang dus wat ouder en daardoor is het wat vaal geworden aan de onderkant. Ik zou het iets donkerder rood willen en er mag ook een lichte tint bruin in zitten. Maar ik ben bang dat als ik het verf (zelfs met kleurspoeling) dat ik met zo’n lichte uitgroei kom te zitten. Is dat een terechte angst?

Ja. Vooral met de meeste spoelingen tegenwoordig, die blijven toch wel wat langer zitten. Ik wil je echt niet tegen houden of je keuze moeilijk maken. Maar bij donkerder verven en spoelen dan je eigen haarkleur krijg je altijd een uitgroei. Met een spoeling zal de “lijn” wel sneller vervagen dan bij een echte kleuring.

Nee, ben juist blij met je reactie! Ik wilde het sowieso niet bij de kapper laten doen omdat ik nog geen fijne heb gevonden en me van vroeger kan herinneren dat ze er laconiek over deden. Maar ik zat altijd met kleurverschil dat er uit moest groeien. En ondanks mijn duidelijke afkeuring het nog steeds presteerden mijn haar in een mahonie of knalrode kleur te verven. Misschien is het beter als ik het dan gewoon helemaal niet doe, ik krijg vaker spijt van dingen die ik wel dan niet doe haha.

1 like