Haar/ kapsel topic

Een goede kapper moet dat gewoon kunnen hoor, en daar hoef je m.i. ook niet de hoofdprijs voor te betalen.
Heb je al eens gevraagd je haar te snijden ipv knippen? Ik weet niet hoe lang je haar is, en wat je voor ogen hebt, maar ik zelf vind dat effect vaak veel nooier en volgens mij maakt dat je haar ook minder zwaar.

2 likes

Hmm oké, dan ga ik toch nog eens reviews afstruinen voor een andere kapper!

Mijn haar valt in de categorie lang, vandaar ook die prijs, maar zo lang is het niet hoor. Ik laat het meestal tot net iets onder de schouders knippen. Volgens mij wordt er ook al gesneden!

In Duitsland bij de dm verkopen ze deze nog wel. Weet niet of dit in de buurt is?

Neem een foto mee van hoe het zat na een bezoek aan je huidige kapper en leg duidelijk uit wat je wil. Ik ben ook vaak ontevreden van de kapper terug gekomen omdat ik er altijd vanuit ging dat zij het beste wisten hoe ze mijn haar goed moesten knippen. En dat pakte helaas nooit zo goed uit. Nu heb ik een kapper die mijn haar begrijpt, maar dat komt denk ik ook doordat ik uitgelegd heb wat het ‘probleem’ met mijn haar is en wat voor kapsel ik dus wil. Als je een kapper hebt die goed luistert en zelf duidelijke aanwijzingen geeft denk ik dat het goed moet komen!

Wat is een goede shampoo als je snel last hebt van vet haar. Of andere tips?

Dag haarkenners. Ik heb jullie hulp een beetje nodig.

Mijn haar is vrij lang en stijl. En saai vooral. Meestal kam ik het uit en laat ik het drogen en doe ik er vervolgens 2/ 3 dagen niets meer aan. Hooguit gaat er wat volumetroep of droogshampoo in. (Deels uit luiheid, deels omdat ik gewoon echt niet weet hoe ik mijn haar moet föhnen en er ook te onhandig in ben denk ik. Daarbij vind ik “geföhnd” haar sowieso echt niet bij mij passen.)

Nu zag ik laatst dit oude filmpje van Monica:

Waarin ze dus deze borstel gebruikt:
https://www.bol.com/nl/p/babyliss-pro-titanium-tourmaline-pulse-krulborstel/9200000021728759/

Dit lijkt me dus top. Ik denk dat je met zo’n borstel best makkelijk wat volume en slag kunt creĂ«ren en dat wil ik dus wel echt. Ik denk dat ik dit zelfs nog wel kan. Maar deze borstel is dus al vrij oud en wordt bijna nergens meer verkocht. (Toevallig bij bol dus wel maargoed die hebben alles.) Ik kan deze natuurlijk bestellen maar er zijn vast inmiddels al 100 betere op de markt. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer want er is zĂł veel. Heeft iemand hier toevallig onlangs nog research naar gedaan? Welke hebben jullie?

TL;DR: Ik wil graag zo’n ronde blazende föhnborstel. Welke is chill?

1 like

Ik heb deze. Zelf kan ik er niks mee want ik ben zó onhandig met haar. Kan amper een knotje maken. Maar met deze maakt mijn kapper altijd m’n haar zoooo mooi. En heel snel gaat het. Heb hem daarom zelf ook gekocht. Ze hebben me ook uitleg/les gegeven maar helaas, dat mocht ook niet baten.

https://www.bol.com/nl/p/babylisspro-blue-lightning-bab2620e-warme-luchtborstel-krulborstel/9200000010132223/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-62383351841-S-498055486740-9200000010132223&gclid=Cj0KCQjwlqLdBRCKARIsAPxTGaWNkBs5qvGEAhm3QYrTp5GXkMAVoUgZqwiChuG2lyHe70wqPFKgIA0aAhoHEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

1 like

Ik heb dus zo’n soort borstel (gewoon standaard zonder föhn erin) een keer helemaal mijn haar in gedraaid. Kreeg het met geen mogelijkheid er meer uit. Volgens mij gebeurt dit vaker met die borstels. Weet iemand of zo’n “automatische” föhnborstel makkelijker in gebruik is?

Ben ik weer met mijn eeuwige tip: shampoo bars 4 life! Die maken bij mij echt verschil, ook al heb ik van dat typische saaie sluike Hollandse haar.

Sowieso een shampoo zonder sls of siliconen maakt al veel verschil als je het consequent gebruikt.

Ik heb een föhnborstel, maar ben er niet echt fan van, ik vind het mooier en handiger om met een stijltang slag te maken, ik heb een hele oude van Remington, niet per se een aanrader, maar er zijn vrij veel stijltangen die ook als krultang kunnen

1 like

Ik heb dezelfde als Mo en vind het wel een fijn ding. Gebruik zelf ongeveer 50% haardroger+stijltang en 50% die borstel, meestal gewoon wat in de buurt ligt op dat moment :stuck_out_tongue:
Echt slag probeer ik er niet mee te maken want dat zakt bij mij gegarandeerd uit, enkel om mn haar er een beetje meer ‘gestyled’ uit te laten zien
Kan m wel niet vergelijken met anderen want dit is de enige die ik ooit gebruikt heb

1 like

Ik ben net naar de kapper geweest en heb mn haar weer mooi laten verven. Normaal wacht ik daarna altijd een paar dagen met het wassen van mn haar. Maar ze heeft een stukje haar achter boven mn nek niet goed uitgespoeld, kan het kwaad om dat 2 dagen even te laten?

Dit heeft die van mij ook best vaak. Dus ik vraag er nu altijd goed naar of ze het goed heeft uitgespoeld.

Maar ik zou het gewoon even wassen. Gaat namelijk enorm jeuken. + als het donker is geverfd, dan kan het vlekken op je kussen geven.

Heeft iemand aanraders voor een krultang van 32 mm? Zonder klep graag.

Bij de kapper hebben ze die vandaag gebruikt om m’n haar te krullen en het ziet er echt heel mooi uit. Die van hun is alleen nogal duur.

Ik zag zelf die van Remington staan. Alleen daar waren nogal wisselende reviews over. Dus als iemand tips heeft
 graag!

Max pro twist is de enige krultang waarbij bij mij hele dag krullen blijven zitten, heb zelf de 32mm. Weet niet wat je budget is maar is echt een aanrader.

1 like

Laat ik die vanmiddag nou net besteld hebben. Alleen ik ging toch twijfelen over 25/32 mm want m’n haar is nu bob kort. Dus met 32 mm kreeg ik er misschien niet genoeg krul in dacht ik. Toch maar weer geannuleerd en net 5 minuten geleden de 25 mm besteld.

1 like

Ik zie dat je al besteld hebt, maar heb zelf die van Remington en ben daar erg tevreden over. Mijn krullen van gisteren zitten nu nog en ik heb in 5 minuten mijn haar gekruld. Heb dat ding nu bijna 3,5 jaar.

Tips voor echt betaalbare en verkrijgbare zilvershampoos? Dankje voor ever :slight_smile:

Mijn haar wordt nooit langer dan mijn schouders. Het is bovenop vol, maar onder dan zo een zielig dun plukje. Maarrr ik zag vandaag dus een reclame van loreal een shampoo en conditioner die dream lengths heet. Werkt dat? Kan je haar langer worden door het gebruiken van een bepaalde shampoo? Of is dit onzin en kan ik m’n geld hier beter niet aan uitgeven.

Fudge is niet super goedkoop (12 euro maar wel een grote tube), maar wel echt heel goed. Hoef je ook echt maar 3 minuten oid erin te laten bij blond haar.

1 like

Ja en ik doe er zelf echt lang mee.

1 like