Haar/ kapsel topic

Ik ben sinds een week begonnen. Dus ik hoop je er snel meer over te kunnen vertellen :hugs:

1 like

@Matilda Heb je een last van een hoofdhuid die snel vet wordt?

Mijn hoofdhuid jeukt de laatste 2/3 maanden zo erg! Soms vaker dan anders maar het is echt irritant. Heb al een aantal shampoos geprobeerd maar lijkt niet echt verschil te maken. Head & Shoulders werkt dan nog het beste.

Het is telkens op dezelfde plekjes dus denk dat mijn huid daar wat droger is ofzo. Ik was het 2 keer per week dus valt op zich wel mee.

Iemand misschien nog tips tegen een jeukende hoofdhuid?

Geen h&s en op zoek naar shampoo zonder siliconen werkt bij mij het beste. H&s is best agressief volgens mij. Sowieso jeukt mijn hoofdhuid meer als mijn haar vet is dus vaker wassen kan ook helpen.

Krijg helemaal jeuk nu ik dit typ haha

1 like

Ik heb momenteel de lā€™oreal steampod op het oog. Iemand ervaringen met deze en is ie echt zo goed? Of is er nog een betere?

Steampod is me leven. Gaat op mijn afrohaar en mijn weaves en het blijft ook lang steil.

2 likes

Ik zweer bij deze shampoo van eucerin (dermo capillair droge roos), hij is niet goedkoop maar het is de enige shampoo die voor mij werkt. Geen siliconen, wel sulfaten helaas.

1 like

Ja voor mij is het de beste stijltang!

Ik heb jarenlang een Chi gehad die ook heel goed was maar toen ik de Steampod gebruikte dacht ik meteen: Wow dit is Ʃcht steil! En het blijft inderdaad veel langer steil. Ben nu ook echt heel snel klaar want ik hoef maar ƩƩn (soms twee) keer door een pluk haar te gaan en het is meteen okƩ.

Ik raad het zeker aan!

1 like

Ik heb zoveel stijltangen gehad en ik kan echt niet meer zonder de steampod. Echt een aanrader.

2 likes

sowieso moet de steampod op de FF-boodschappenlijst naast de nuxe reve de miel, die theelichthouders en alle andere zaken die je gekocht hebt door het forum.

2 likes

Dit is mijn verhaal, ik zit momenteel weer mijn hoofdhuid kapot te krabben. Ik gebruik al zoveel mogelijk producten zonder SLS en siliconen (heb krullen), maar ik ben nog altijd op zoek naar de beste shampoo tegen mijn jeuk. Ik gebruik nu ook H&S jeukende hoofdhuid shampoo, maar ik vind hem best agressief. Na 2/3 dagen krijg ik weer jeuk ook. Ik heb wel een tijdje de Dandruff Control shampoo van Zarqa gekocht, die beviel toen goed en is ook zonder SLS en siliconen, misschien is die ook wel fijn voor jou? Kan je kopen bij de Tuinen (dat heet nu anders volgens mij).

1 like

Ik heb er ook jaren last van gehad maar sinds ik Neutral shampoo gebruik niet meer!

2 likes

Ik zou het gewoon doen, meestal vervaagt een kleur ook wel een beetjeā€¦ en het kleurverschil is niet super groot alsof je platina haar donkerbruin gaan verven dus dat zal wel meevallen. Daarnaast hou je je eigen kleurschakeringen vaak, dus de plukjes die nu heel licht zijn blijven lichter waardoor uitgroei ook minder opvalt omdat die dan misschien overeenkomt met de lichtste plukjes.

1 like

Dankje en ik ga het inderdaad doen, ik heb donderdag een afspraak!

Ooohhh bij de kapper zelfs? Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken. Neem aan dat ze gewoon kijken wat bij jouw haar- en huidskleur past! Ik dacht dat je een pakje ging kopen haha

1 like

Ja ik wil het de eerste keer wel door een professional laten doen en misschien kan ik het dan later zelf bijhouden, als de uitgroei meevalt.

Wilde even mijn holy grail sinds vorige week droppen voor krullen:

Aussie miracle moist!!

Wil nooit meer anders!

Als de kapper mā€™n haar gewassen heeft blijft het veel langer schoon (als in niet vet), iemand een idee hoe dat kan?

@Colaatje heb je al een pony geknipt? Mijn kapper stelde net uit zichzelf voor dat haar t heel leuk bij me, dus toen moest ik m wel weer knippen :sweat_smile:

resultaat

Weg

Lief, dankje! :slight_smile: