Haar/ kapsel topic

Ok succes! Wel alleen gedemineraliseerd water erin doen, geen kraanwater. Dus dat nog even halen bij de supermarkt/drogisterij als ik jou was.

(Ik weet niet trouwens of de nieuwste strampod wel ineens kraanwater mag maar ik zou het sowieso niet doen. Dit is ook veel beter voor je apparaat)

1 like

Er stond nu ook in de handleiding om het best demi water te gebruiken idd. Had gelukkig nog een bidon staan dus kon gaan testen. Wel even wennen dat het zo’n geluid maakt haha

Heb je hier al een alternatief voor gevonden? Ik doe nu niks in m’n haar, maar het zit dan zo slap en tuttig.

Ben nu deze aan het uitproberen, maar nog niet echt fan:

1 like

Ik heb dus echt vet snel vet haar, de dag na wasdag al. Alles geprobeerd, verschillende shampoos, mijn haar laten wennen aan minder wassen. Gewoon altijd na een dag vet, en droogshampoos werken tot nu toe niet echt? Heb die van aussie geprobeerd en van schwarzkopff en andrelon en vond die allemaal niet fijn. Mijn haar leek er niet schoner door. Iemand een goeie droogshampoo tip?

1 like

Ja komtie weer hoor, maar: talkpoeder!

3 likes

Oh wow! Werkt dat wel op zwart haar dan? Lijkt me gekke witte waas geven.

Ik heb ook bruin haar en als het er net in zit zie je dat wel maar dan moet je even goed je vingers tussen je haar doen bij je wortels en wrijven/schudden over je aanzet en dan gaat dat wel weg en zie je er niks meer van. Krijg er ook meteen een volumeboost van.

1 like

Ben benieuwd, zou wel een goede budgetversie zijn. En werkt het dan de hele dag door of is het in de middag wel weer vettig?

Voor die ene euro ofzo dat het kost kan je het altijd eens proberen. Ik kom er zeker wel een dag extra mee door zonder te wassen, talkpoeder neemt goed vet op

2 likes

Heb je al eens geprobeerd je haar de ene dag te wassen met shampoo en de 2e dag met conditioner of een cowash? Dus dan ook echt de conditioner gebruiken als shampoo. Heeft bij mij heel erg goed geholpen, het duurde even maar ik hoef nu mn haar nog maar 1 of 2 keer per week te wassen, de andere dagen spoel ik het alleen maar uit.

Ik vind de droogshampoo van batiste echt perfect!

Wat is jullie fijnste haarmasker en heat protector? Heb blond (beschadigd) haar dat echt aandacht en zorg nodig heeft.

Ik vind Kerastase heel fijn, zowel als masker (meerdere soorten, ook een zilverpaarse) als heatprotector, koop al jaren niets anders meer.

3 likes

Idd kerastase mijn favo merk. Gebruik daar de lijn voor extreem droge haar. Zwarte verpakking heerlijk.

3 likes

@Krabsalade thanks!

2 likes

Misschien werkt eucerin shampoo wel voor je. Ik zit zelf nog in de uitprobeer fase maar tot nu toe ben ik wel positief. Zelf ook last van snel vet haar. Comditioner heeft dit merk niet dus ik gebruik zelf neutral.

Ipv een haar serum gebruik ik nu jojoba olie in de haarpunten. Volgens mij werkt dit wel goed.

Ik gebruik net als @lemongrab talkpoeder.
Als ik het de avond van te voren doet, heb ik geen last van witte waas. En niet té veel doen, anders wordt het dof.
Helpt voor mij om het nu om de dag te kunnen wassen, voorheen moest ik elke dag wassen

Ik stoor me al een paar weken aan m’n haarkleur omdat het niet is geworden hoe ik het wilde. Nu heb ik morgen of donderdag niks te doen en wil ik misschien naar de kapper om het te laten verven.

Alleen ik kan niet zo inschatten wat er moet gebeuren om van mijn haarkleur naar de haarkleur op het plaatje te gaan. Is er iemand die dat toevallig een beetje kan inschatten? Full head of half head highlights, balayage of helemaal ontkleuren? En een toner uiteraard. Ga sowieso deze foto meenemen en daar om advies vragen, maar dan kan ik alvast een beetje uitrekenen hoeveel ik kwijt ga zijn qua prijs :sweat_smile:

Samenvatting

Dit is het nu

En dit wil ik

Geen idee want geen professional, maar lijkt alsof er wel meer gedaan is dan alleen highlights en dan soort honing blonde kleur?

2 likes