Haar/ kapsel topic

Ik gebruik heel graag mijn roterende. Met de normale kan ik niet zo veel beginnen. Ieder zijn ding dus blijkbaar :joy:

1 like

Deze heb ik ook maar ik snap nog steeds niet hoe ik m moet gebruiken :’)

Ohhh, op YouTube zijn wel goede filmpjes te vinden. Zelf gebruik ik de techniek van Faye Bone die ik dan via instagram bekijk

1 like

Ik heb weer een buzz cut sinds vandaag en ik vind het echt mooi :relaxed: Ik kreeg bij de kapper complimentjes en m’n vriend vind het heet zei hij net haha. Het is bovenop 6mm en rondom iets korter. De bakkebaarden/plukjes heb ik nog wel.

@Paranimf ik heb toch maar gekozen voor m’n eigen (donkerblonde) kleur nu en het is echt leuk. Ik dacht dat ik me saai zou voelen met m’n eigen kleur, maar dat valt hartstikke mee. Doordat ik heel veel en dik haar heb, heeft het een hele mooie ‘schaduw’. Ik wil denk ik wel een keer zilver/lichtblond, maar vond dat voor nu te veel gedoe. En ik ben stiekem ook een beetje bang voor een lockdown en heb eigenlijk geen zin om zelf te prutsen :grimacing:

10 likes

Heeft iemand een tip voor een krultang (met klem) voor echt kort, dik en stug haar? De kapper heeft net een hele mooie slag in mn haar gemaakt en nu wil ik dat ook zelf kunnen. Heel kort haar als in dit:

Ik gebruikte bij die lengte altijd een reisstijltang (klein dus) om slag/krullen te maken. Is dat wat? Ik heb ook vrij dik haar, maar liet dit bij de kapper altijd uitdunnen.

1 like

Ik heb een deal gezien voor een steampod voor 195 euro. Is dit het waard? Heb nu een babyliss stijltang, maar moet die wel dagelijks gebruiken om stijl haar te behouden en mn haar wordt er dof van heb ik het idee.

Sowieso doen!!! In een paar posts eerder heb ik ook geschreven dat ik een babyliss pro stijltang had en nu gebruik maak van een steampod. Haar glanst, blijft lang stijl en heb t gevoel dat het minder beschadigd raakt

1 like

Ga ik eens naar kijken, dank je!

1 like

Ik geloof dat iemand hierboven ook een keer vroeg of je met een steampod ook slag in je haar kan maken zoals met een normale stijltang. Ik vraag me dat ook af :sweat_smile: Kan dat?

Ja dat vroeg ik! Ik ben ook nog steeds benieuwd!

1 like

Ja dat kan! Staan een aantal filmpjes op YouTube met uitleg

2 likes

Ja kan! Maar is wel even wennen omdat het een grotere en bredere tang is dan een gemiddelde stijltang. Denk dat het een beetje is zoals met een krultang, daar moet je ook bij wennen om er goed mee om te kunnen gaan

1 like

Op het kanaal van Jessie Maya zag ik deze tang voorbij komen. Ze zei dat haar haar nog nooit zo stijl was als met deze tang. Volgens mij was het geen spon. Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Ik gebruik nu een chi en ben er op zich wel tevreden mee maar sta wel echt open voor een upgrade (bv steampod, andere tang, weet ik het) :nail_care:t2:

Ik heb ooit een ghd gehad, wel iets van 7 jaar geleden gekocht. Werkte er sneller mee dan met de chi tang die ik daarvoor had maar in een hotelkamer was vergeten.

Nu ben ik de steampro aan het overwegen, voornamelijk voor kind met sterk krullend haar, die eens in de zoveel tijd steil haar wil

1 like

Ik heb een stijlborstel van dit merk en die werkt al jaren heel goed! Ik heb hem ooit bij mijn kapper gekocht.

1 like

Ik heb van dit merk het stijlborstel en ben daar echt tevreden over. Gaat veel sneller dan de chi. En het hoeft voor mij niet kaarsrecht. Ik heb overigens heel dik heel lang haar.

1 like

Ik stijl mn haar met de steampod en blijft gewoon precies even stijl tot ik het weer was, wat soms pas 5-7 dagen later is.

2 likes

Ja, ik heb een stijltang van dit merk. Het werd me destijds aangeraden door een kapper. Daarvoor had ik een chi maar de ghd werkt echt beter. Ik heb ‘m al heel wat jaar (minstens 8) en merk dat hij slechter wordt, alsof de warmte niet meer gelijk wordt verdeeld/niet meer goed warm wordt want ik moet echt meerdere keren over een pluk heen. Ik heb afgelopen week een steampod gekocht en die maakt mijn haar wel echt veel gladder maar dat deed de ghd de eerste jaren ook. Ik denk echt dat ze qua prestaties redelijk gelijk zijn aan elkaar.
De ghd is wel een stuk lichter en smaller en daardoor wat wendbaarder, al denk ik dat dat ook een kwestie van wennen is.

1 like

Oeh top ben ‘m vandaag gaan halen, vanavond uittesten :smiley:

1 like