& @Caprica thanks! Ga even zoeken op deze merken en een keuze maken. Een nieuwe afspraak voor over 6 weken is alvast gemaakt om de kleur weer op te frissen. Vond het leuk om een winter eens door het leven te gaan als redhead. Waarschijnlijk ben ik daarna inderdaad het onderhoud zat.
Het hele jaar heb ik last van haaruitval. Ik heb ook nog zwart haar dus je ziet overal die haren. Heeft iemand tips om haaruitval te voorkomen?
Ik heb de afgelopen twee jaar het wonder serum controle en anti-frizz van gliss kur gebruikt, maar die is nergens meer te koop. Heeft iemand een tip voor een serum of olie die kan bij fijn haar dat snel vet wordt en last heeft van pluis/slecht doorkambaar is? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik gebruikte altijd deze spray van Matrix, maar kan hem nergens meer online kopen en het nieuwe alternatief volgens de Matrix-site zie ik ook nergens in een NL webshop.
Iemand een alternatief? Ik heb een lob/bob tot op mân schouders, fijn haar, en ik heb echt iets nodig wat textuur geeft, maar niet vet/slierterig maakt.
Zijn deze plukken niet afgebroken? Ik heb ook eens allemaal van dat soort gekke pieken ineens gehad en een knipbeurt zorgde ervoor dat het weer goed zat en geen strakke elastieken en niet kammen als het haar nog nat is hielpen toen
Bij mijn kapper gebruiken/verkopen ze deze: Artisan Cementina - Care4Hair
Het is alweer een tijdje geleden dat ze die bij mij hebben gebruikt, maar ik was er toen wel enthousiast over!
Ik heb gegoogeld en vind het gewoon gĂȘnant dat ik dit moet vragen, maar kan echt geen antwoord vinden:
Als ik balayage of ombre zou laten doen, beschadig ik daarmee dan alleen het gedeelte van het haar wat geverfd wordt, of heeft het ook invloed op het gedeelte bovenaan wat niet geverfd wordt?
Ik heb nog nooit mân haar laten verven en ik vind het best eng eigenlijk. Ben vooral bang voor beschadigd haar dus.
Mijn haar is echt prima verder, lang en redelijk gezond ogend. Maar ook saai en nietszeggend donkerblond. Dus ik zou wel eens iets willen proberen.
Nog een kleine vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn haar op de dag na wasdag er nog glanzend ipv dof uitziet? Op wasdag glanst het wel mooi.
Olaplex 3 ga ik binnenkort proberen, maar misschien heeft iemand anders nog een idee?
Ik weet het niet, zou misschien kunnen. Maar ik draag alleen 's nachts een zachte scrunchie om een knot op mijn hoofd, verder is mijn haar bijna altijd los.
Maar ik zal daar eens op letten, ook het kammen van nat haar.
Als je voor balayage of ombre kiest, dan word je haar eerst geblondeerd en daarna gaat er een spoeling overheen voor de juiste kleur. Die spoeling gaat vaak over het hele haar maar is lang niet zo schadelijk als het lichter maken van het haar. Je hebt allerlei middeltjes bij de kapper die kapotte haren zoveel mogelijk te voorkomen, zoals bijvoorbeeld olaplex 1 en 2 bij de kapper. Je haar wordt wel droger dan voorheen, maar met de juiste middelen ook mooi glanzend te krijgen.
Misschien moet ik het ook gewoon maar een keer doen ipv 60009 dingen erover googlen en bang zijn voor beschadigd haarâŠ
Bedankt voor je uitleg! Ik wist dat van die spoeling ook niet dus fijn dat je dat nog erbij uitlegde!
Gewoon doen! En als je het uiteindelijk niks vindt, groeit het gewoon weer verder uit
Als je je haar minder gaat wassen zodat het minder snel vet wordt, na hoeveel tijd zou je verschil moeten merken? Ik ben nu 2,5 week bezig en tot nu toe merk ik nog niks.
Dit had ik kunnen typen! Ik heb mijn haar ook nog nooit geverfd en zit er al een hele tijd aan te denken om balayage te laten doen. Ben mijn saaie haar ook zat en gewoon een keer zin in iets nieuws. Alleen idd bang dat ik het beschadig en dat het er slechter uit komt dan hoe het nu is. Als ik fotoâs van een gave balayage zie denk ik JA ik ga morgen, maar als ik dan mijn haar in de spiegel bekijk durf ik weer niet meer
Kan je helemaal niks mee, maar wil alleen zeggen: i feel you haha
Bij mij ging dat echt heel langzaam! Ik heb echt wel 2 maanden eerst om-en-om de ene dag shampoo en de andere dag conditioner (co-wash dus wel goed uitspoelen) moeten gebruiken, en van daaruit heb ik het verder opgebouwd. Ik zit nu (ongeveer een jaar later) op hooguit 2 keer per week wassen en geen co-wash meer, het is wel even doorzetten maar het zeker wel waard, veel beter voor mn hoofdhuid. Als ik niet zo veel styling gebruikte kon ik zeker met 1 keer per week toe nu, ik spoel het wel iedere dag!
Ik wil graag een steampod aanschaffen. Na alle reviews te hebben gelezen komt LâOrĂ©al 3.0 als beste er uit⊠maar vind 220 euro voor een steampod echt zo duur. Hebben jullie er ook 1, zo ja, welk merk of is die 220 euro het wel waard ?
Ik heb komende week een afspraak bij de kapper voor knippen en kleuren. Ik ben nu kort geblondeerd haar, maar wil het dan tondeuse-kort en misschien ook weer geblondeerd. Ik zit nu een beetje te prutsen met de âplanningâ. Iedereen wil graag mooi haar met kerst (echt waarom?), waardoor mân normale om de 4 weken-afspraak niet kan Ik kan wel 3 weken erna terecht voor alleen knippen. Ik twijfel nu of ik het zelf ga blonderen of niet en of zelf met de tondeuse ook mooi zou worden. De vorige keer dat ik het zo kort had, had de kapper het heel mooi rond gemaakt passend bij de bij de vorm van mân hoofd. Dat kan mân vriend niet. Ik heb van mezelf donkerblond haar, maar ik denk dat ik dat te saai vind haha. Al staat het die vrouw van de laatste foto echt heet
Mijn enige tip is eigenlijk om je haar als investering te zien in zoân geval.
Ik heb vrij vaak balayages laten doen bij Kinki, met Olaplexbehandeling. Daar reken je al gauw 150 euro voor af, maar dan hou je wel gezond haar en blijft het lang mooi. Vooral niet naar een kapper gaan omdat het goedkoop is dus.
Bij mij helpt Olaplex nummer 6 heel goed voor glans en tegen pluizig haar.
Ik heb al een aantal jaar de steampod 2.0 en daarvoor eigenlijk altijd tangen van Babyliss pro gehad. Vind hem echt zoveel beter dan een gemiddelde stijltang. Haar glanst mooi, blijft langer stijl, naar mijn gevoel beschadigd het haar ook minder snel. Ik zou m je echt aanraden. De 3.0 is weer wat compacter dan de 2.0. Zodra mijne kapot is ga ik ook zeker voor de 3.0. 220eu is een hoop geld, maar houdt black friday deals in de gaten of anders tweedehands via marktplaats
Thanks voor je antwoord. Haalt mij wel over om gewoon voor de 3.0 te gaan !
Dit is soms een hele wijze les die je duur kan komen te staan.
Afhankelijk van de staat van het haar vond ik het persoonlijk nog wel meevallen hoe beschadigt mijn haardos was nadat het voor de helft geblondeerd etc was. Mijn hele hoofd, dus ook het nooit geblondeerde deel, is nu weer zwart en voelt vergelijkbaar aan als de rest. Het voelt niet aan als stro en is ook gewoon shiny, ook vele weken nadat het geverfd is. Ik had alleen een Olaplex-behandeling gehad toen we gingen blonderen.
@pastelzwart Ik denk dat het zelfs in je natuurlijke haarkleur je nog goed staat . Vaak vind ik het wel fijn dat jaar snel groeit omdat je snel wat anders kan doen, maar ik vervloek mijn undercut soms ook omdat het na een maand echt bijgewerkt moet worden en ik het zelf niet echt mooi kan doen.