Haar/ kapsel topic

Ik heb door jullie de moed verzameld om morgen terug te gaan naar de kapper! Ben toch niet helemaal tevreden, terwijl het voor mij een heel nieuw kort kapsel is. En het is nét niet wat ik wilde, terwijl het wel makkelijk te fixen is. Zou dat normaal nooit durven :blush:

9 likes

Ik doe een knot bovenop mijn hoofd, vind het anders ook veel te warm om met mijn haar los te slapen. Als het ‘s morgens niet helemaal zit haal ik er nog wel eens een föhnborstel doorheen, dat is zo gedaan en dan zit het weer netjes.

Ja ik heb nu een knot in met zo’n schrunchie van invisabobble. Hoop dat het goed blijft zitten en dat die knot niet gaat zakken (dit heb ik vaak). En dat mijn haar een beetje oké zit morgenochtend inderdaad! Ben benieuwd😬

4 likes

Ik gebruik soak&float van de lush tegen jeuk en schilferplekken. Ik heb geblondeerd haar en daar heeft het geen invloed op, hoe dat met verf zit weet ik niet

Heeft iemand tips voor een fijne krultang voor een korte bob? Ik wil graag een beetje slag in mijn haar, maar bij veel krultangen staat niet voor kort haar. Misschien moet ik dat gewoon negeren, maar dacht misschien heeft iemand nog een goede tip. Heb wel al via de zoekfunctie gezocht maar nog niet de tip gevonden.

Ik vond de remington pearl wand echt perfect voor mijn lob! De kleine variant dan, die is wat smaller waardoor het makkelijker werkt met korter haar. Werd veel getipt op het forum en met deze krultang blijven m’n krullen ook echt lang zitten. Als ik ze strak en warm erin zette had ik op dag 3 nog slag.

4 likes

Thanks, kwam die inderdaad tegen maar bij bol stond niet voor kort haar maar dan ga ik het toch proberen

1 like

Ik vond met korter haar (tot mijn schouder ongeveer) een krultang met een klem makkelijker, omdat anders je jezelf zo makkelijk brandt.

2 likes

Heeft iemand heel toevallig ervaring met deze shampoo, is deze geschikt voor een gevoelige hoofdhuid? Ik gebruik nu een van Avene maar die is me eigenlijk te duur

https://www.yves-rocher.nl/haar/intensieve-kuurshampoo-tegen-roos/p/91919?utm_itc=c4p1t0b1&gclid=CjwKCAjwn8SLBhAyEiwAHNTJbdZZGhtI2DQmpOXW-dxAWgMAfhsFwKbYLvGWmRdl01tvIXYFawoKeBoCcWQQAvD_BwE

1 like

Ja nou dat probeer ik dus ook altijd en alsnog krijg ik een knik, ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe :joy:

Excuus als het hier al besproken is maar ik ben op zoek naar een vervanger voor de tigi bed head foxy curls mousse. Hij is steeds moeilijker te verkrijgen, maar deed echt wonderen voor mijn haar (slag, lichte krullen).

Zodra ik hem in mijn haar deed voelde ik dat mijn haar wat stroever werd, ik had het idee dat het de verzorgingsproducten en het vocht echt inlockte en droogte snel op naar een soort luchtige, volume coupe. Het voelde als een mousse met het effect van een lichte gel, zonder dat je het eindeloos hoefde uit te crunchen en je haar nog zwaarder maakt. Zonder deze mousse is mijn haar al vrij zwaar, maar wel wat droog. Met verzorging erin mis ik volume, en zonder verzorging gaat het pluizen.

Heeft iemand misschien een tip voor me?

Ik heb niet helemaal ervaring met wat je zoekt, maar ik vind van Tigi foxy curls on the rebound fijn! Zonder iets is mijn slag enorm pluizig en futloos

1 like

Hm dan ga ik die eens proberen, dankje. Ik heb wel de contour crème van dit merk maar die doet niet zoveel voor me, merk ik.

Ik heb laatst mijn haar een stuk korter laten knippen en borstelen is nu zooo makkelijk :star_struck: nauwelijks nog klitten, zo fijn.

2 likes

Hebben jullie een fijne (budget) tip voor shampoo? Ik heb dun haar, snel droge punten en de aanzet is snel vet Heb inmiddels zoveel geprobeerd, maar vind echt niks fijn…

Ik ben fan van een shampooblok, dat helpt mijn futloze haar aan wat volume en is goedkoop. De werfzeep kruidenshampoo is fijn en als je bestellen geen probleem vindt, JR Ligget shampoo (zijn allemaal fijn)

1 like

Werkt kappers shampoo en conditioner echt beter dan drogisterij merken? Of is het vooral naam wat je betaalt? Anders ga ik nadat mijn stash op is ook een keer kappers shampoo aanschaffen.

Wat wordt verstaan onder kappers-merken? Ik heb weleens van m’n kapper monstertjes mee gekregen (bijv tegen frizz, heb krullen of droogte, want geverfd) en ja het werd wel veel zachter. Ook ben ik heeeel blij met Maria Nila, ook via mijn kapper “ontdekt” maar of dat een echt kappers ding is?

Mmh ik hoor dus wel eens, dat shampoos die kapper verkopen, minder water bevatten en hierdoor dus beter zullen werken. En de prijs dus ook hoger ligt omdat je meer voor actieve ingrediënten betaald.

Ik heb ook mijn haar weer laten knippen! Ik had zo’n rare lange bob nou en grijs haar dus nu is het kort en on laagjes ben er best blij mee! :blush:

8 likes