Maar kappers zijn er op getraind. Gewoon vaker doen, alhoewel ik dan nog denk dat je dan misschien wel afgeleid zou zijn. Welke kleur is het geworden?
Ik heb zelf ook een rond hoofd en ben tot de conclusie gekomen dat een bob/lob heel goed kan, zolang je niet korter gaat dan je kaken. Is wel ‘hip’ nu volgens mij maar ik vind heel veel mensen een wat langere bob echt goed staan! Lijkt me sowieso lekker om een stuk van je lengte af te halen als het zo dood is. Ik weet niet wat voor soort haar je hebt maar iets simpels als wat laagjes knippen kan soms ook al voor heel veel verschil zorgen in hoe het valt!
Zilver!
Ik denk dat ik altijd afgeleid zal zijn inderdaad :’)
Als in ghost in the shell zilver? Mijn inner tech / goth-nerd is nou aan het kwijlen.
@Dazed, daar dacht ik ook al aan maar ik vroeg mij af of ik een lob wilde omdat het hip is of omdat ik mijn haar nou al te veel onderhoud vond. Er gaat absoluut een stuk af. Laagjes zijn ook een goed idee, had het de vorige keer gewoon op één lengte. Ik ga even nadenken over een rommelig geknipte lob. Vind het super mooi als youtubers het dan met van die slagen hebben maar dat gaat hem bij mij niet worden. Tenzij ik geluk heb maar ik weet nooit met wat voor haar ik wakker word.
Niemand?
Ik heb laatst bij de kapper een behandeling gehad van Sebastian Cellophanes. Dat kun je dus ook met een kleurtje laten doen en dat is ook semi permanent. Misschien is dat iets voor je?
Shampoos van Paul Mitchell vind ik daar wel fijn voor, vooral eentje met tea tree. Voelt net alsof je een menthos vlaag over je hoofd krijgt, moet je van houden.
Zag laatst ook een filmpje waarin ze met blauwe dreft (amerikaanse dawn) en citroen buildup verwijderen.
Zo herkenbaar!
Ik heb dit dilemma elk jaar, en dan knip ik maar weer een pony in de herfst en dan aan t eind vd winter laat ik hem weer bijgroeien omdat ik zomers een hekel heb aan zon plak haar op mn hoofd
Ja, voor mij wel. Lang zat om boven op mn hoofd vast te dragen!
Ik heb snel vet haar (was het iedere dag) en heb de laatste tijd last van roos. Iemand (met vet haar) ervaring met deze shampoo van the body shop? Ik lees dat ie voor een droge huid is…
Bedankt!
Nog iemand met vet haar die deze gebruikt? Ben bang dat als ie fijn is voor mensen met een droge huid dat ie m’n haar misschien nog sneller vet maakt…
Van deze leek mn haar de volgende ochtend al vet maar pakt vast bij iedereen anders uit
Weet je zeker dat het roos is? Als je jouw haar iedere dag wast is er ook een grote kans dat je een droge hoofdhuid hebt en dat het schilfers zijn ipv roos. Ik heb op aanraden van @Rozecoupeschaar een extra cleaning shampoo van Indola gekocht. Daarmee kan ik het wassen even langer uitstellen. En als ik last krijg van een droge hoofdhuid wissel ik even af met een andere shampoo!
Sinds ik gestopt ben met de Diane is mn (hoofd)huid weer snel vet, dus ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik geen droge hoofdhuid heb, helaas…
Ik twijfel echt zo over mijn haar. Ik ben zelf donkerblond en heb lichtblonde highlights. Nu wou ik graag wat donkerder haar, beetje warm lichtbruin ofzo.
Maar ik denk dat mijn uitgroei dan lichter zal zijn dan de verfkleur, en dat ik dan elke 2 weken mijn uitgroei moet verven, omdat het anders lijkt of ik kaal/grijzend/zwerver ben. En daar heb ik dus geen zin in.
Maar ik wil mijn haar ook langer laten groeien (heb nu een bob) en ik vind lang bruin haar mooier dan lang blond haar.
Dilemma’s.
@Willem mijn haar is van zichzelf ook behoorlijk lichter dan mijn kleur, ik verf het eens per 5-6 weken. Ik vind het reuze meevallen met de uitgroei.
Oké dat klinkt nog wel te doen. Verf jij het zelf?
Ja, ik verf het zelf, maar ik heb heel kort haar.
Als ik lang haar zou hebben dan zou ik het niet zelf doen, te veel gedoe.