Haar/ kapsel topic

Wie heeft er ook fijn/dun haar en een goede haarroutine?

Ik heb eindelijk wat meer tijd voor mezelf, dus wil ermee aan de slag, maar weet niet hoe. Ik heb echt moeilijk, dun haar met wel wat slag (vroeger Krul) dat 1 dag na wassen vaak al rommelig oogt. Heb ook aan de voorkant wat minder haar waardoor een rechte scheiding sowieso al niet staat. Nu was ik het 1-2 keer per week maar vanaf dag 2 dus maar in een staart om het te verbergen.
Maar eigenlijk weet ik ook gewoon niet hoe ik hier verandering in moet brengen? Kam/borstel het meestal niet omdat het dan helemaal sluik en pluizig wordt maar zonder is het ook wat viezig/vettig en vanwege de fijne structuur slaan producten ook niet echt aan (snel te vet).

Iemand tips waarmee te experimenteren?

Droogshampoo? Meer structuur en helpt tegen vet haar. Of volumepoeder eventueel.

1 like

Droogshampoo is echt mijn redder, ik heb dun maar veel haar. Was even naar de droogshampoo die ik fijn vind, gebruik nu langer fris van Andrélon en vind hem zo fijn. Maakt mijn haar wat stugger en meer volume!

1 like

Ik heb woensdag mijn haar weer eens steil gemaakt met mijn steiltang. Deze is denk ik wel 15 jaar oud, had de temperatuur al op de helft gezet ongeveer maar mijn haar rook echt heel erg verband, rook het ook de hele nacht. Ik denk dat de temperatuurregelaar stuk is.

Heeft iemand een tip voor een goede steiltang, niet meteen voor de hoofdprijs?

Ik vind remington altijd een goed merk en niet duur. Zie deze toevallig bij kruidvat 17 euro.

https://www.kruidvat.nl/remington-s1510-ceramic-slim-220-stijltang/p/4235379?gclid=CjwKCAjw-ZCKBhBkEiwAM4qfF4um7QqvQ_udTWA-iJ8BPl3StmD6eqPwlNqzu2HyAobeJo-BCohf2hoC9hMQAvD_BwE

Oh dat is wel heel goedkoop! Ik had iets van € 50,00 in mijn hoofd, maar 17 mag ook natuurlijk! Is deze dan wel echt goed ja? Wist niet dat er zulke voordelige goede steiltangen bestonden.

Deze heb ik zelf niet maar ik heb wel veel krultangen van remington waar ik heel tevreden over ben. Misschien kan je even googlen naar revieuws hiervan.

1 like

Ja dat ga ik even doen. Dank je!

Ik heb ook heel fijn (maar veel) haar wat snel kan pluizen. Naar een tip van @Karl_Lagerfeld gebruik ik talkpoeder als droogshampoo. Dat doe ik voor het slapen in mijn haar, de volgende dag even ‘‘opfluffen’’ met mijn handen en dan heb je ook geen witte waas. Om het pluizen tegen te gaan haal ik er vaak even snel een föhnborstel doorheen. Dan zit het mooi glad, maar ziet het er niet vet uit.

2 likes

Ik vind deze echt top: Max Pro Evolution Stijltang - Zwart | bol.com

Me: ik wil niet teveel geld uitgeven aan een steiltang. Also me: ik koop toch deze:

Las er goede reviews over en heb al wat haarproblemen achter de rug (haaruitval) dus dan maar wat meer geld uitgeven.

@Pax die van jou had ook wel goede reviews! Maar de Chi sprong er toch bovenuit.

6 likes

Haha ja die chi is top inderdaad!

:smile: Ah, mooi het nog een keer te horen, ben benieuwd!

ik heb m al jaren en ben heel tevreden!

edit: oh je hebt al een andere haha

1 like

Wat is de allerbeste heatprotecter? Wie heeft een goede tip voor onder de 20 euro ongeveer?

2 likes

Deze vraag heb ik op dit forum ook opgezocht en toen kwam @Rozecoupeschaar o.a. met deze, heb een print screen gemaakt voor mezelf:

Samenvatting

——

Mijn steiltang is binnen, mooi is-ie! Alleen de platen sluiten niet helemaal aan. Is dat normaal voor zo’n dure tang?

Samenvatting

Mijn oude overigens ook dure tang sluit wel helemaal aan:

Samenvatting

1 like

Dankje!!

Mijn oude chi sluit ook aan, net als jouw blauwe. En ook mijn goedkopere Babyliss sluit precies op elkaar aan

1 like

Ah ok! Dan ga ik bol toch even mailen.

Ja zeker doen! Wie is de leverancier of is het echt uit Bol hun magazijn?

Nee de leverancier je Beauty and lifestyle. Kon hem retourneren en opnieuw bestellen bij een andere leverancier en daar is hij € 7,00 goedkoper dus dat heb ik gedaan.