Ja precies! Ik ga er eens naar kijken, dank!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds dat ik terug ben van vakantie is mijn haar na 1 dag al vet. Nu heb ik het topic doorgelezen en op internet ook en daar kwam uit dat het build op kon zijn van bv chloor e.d. Dit kan kloppen omdat ik ook vaak met mijn handen aan mijn hoofd/haar heb gezeten. Ik heb een clarifying shampoo gekocht en mijn haar ermee gewassen. Alleen is mijn haar nu weer na 1 dag vet terwijl ik voorheen gewoon 1 keer in de week mijn haar kon wassen. Ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen omdat het er echt heel onverzorgd uitziet doordat mijn haar een soort van gaat hangen langs mijn gezicht. Moet ik het nog een aantal keer proberen met de clarifying shampoo of is er iets anders wat ik kan proberen?
Kan het niet zo zijn dat de chloor je hoofdhuid enorm heeft uitgedroogd? Alsje er dan ook nog eens met een clarifying shampoo overheen gaat dan wordt dat toch alleen maar erger lijkt me? Want dan is je hoofdhuid nu gewoon aan het (over)compenseren.
Ik zou denk ik juist een voedend masker en shampoo enzo gebruiken, en je haar/hoofdhuid gaan voeden.
Toen ik pas terug was heb ik gewoon alleen met shampoo mijn haar gewassen en toen begon het dat het na 1 dag al vet was dus vandaar dat ik dacht ik probeer die shampoo. Maar wat je zegt klinkt ook logisch, dat het aan het compenseren is door chloor, zon etc. Ik ga even kijken welke shampoo en masker ik kan gebruiken om te voeden en kijken hoe dat uitpakt. Dank je wel voor het meedenken!
The Ordinary Hair serum is heel goed om je hoofdhuid weer in balans te krijgen. En als je hoofdhuid erg jeukend/flaky/uitgedroogd is, doe dan een uur voor je je haar gaat wassen een olie (kokos of olijf, jojoba kan ook) over je hoofdhuid, goed inmasseren, en uurtje laten zitten. Dan goed wassen. Werkt erg goed!
Ik ga even kijken naar het serum. Wat bedoel je precies met erg uitgerust? Of bedoel je uitgedroogd? Dank je wel voor je tip!
Ja, inderdaad damn you autocorrect …
Haha dan heb ik goed gegokt Ik ga dit weekend even in het serum verdiepen in ieder geval.
Weet wellicht iemand hier een salon in Arnhem waarbij je extensions kunt laten zetten etc? Ik zit op het moment in mijn ‘ik ga mijn haar laten uitgroeien’ fase en wil beetje informeren voor als het een beetje de lengte heeft dat het kan.
Als je het er voor over hebt eventjes te rijden, zit er Schaijk (Brabant) een top salon voor extensions! Ik ben een aantal jaar geleden verknipt bij een andere salon, complete happen eruit echt horror, zij hebben dat mega mooi gefixt. Echt vakwerk!
Heb al even gezocht in het topic, maar ben benieuwd of jullie goede tips hebben tegen pluizend, dik stijl haar.
Ik borstel het elke ochtend en dan doe ik er verder arganolie in maar dat werkt helaas onvoldoende.
Switchen naar andere serum? Vind Balmain heel erg fijn.
Iemand ervaring met de Aveda blonde revival shampoo?
Normaalgesproken doe ik niet zoveel bijzonders met mijn haar qua styling. Nu heb ik binnenkort een bruiloftsfeest en ik dacht erover om zoiets te doen met mijn haar. Alleen nu vroeg ik me af, hoe laat ik dit de hele dag mooi zitten? Is alleen haarlak voldoende of is mousse vooraf ook nog nodig? En heeft iemand nog aanraders voor een fijne haarlak?
Weet iemand hoe de quote gaat over een nektapijt/matje? Ik dacht iets van ‘kantoor van voor, feest van achter’?
business in the front, party in the back
echt mn favoriet dat je het in het haar/kapsel topic vraagt haha
Mmmh niet Arnhem wel Huissen. Daar laat la vie Sanne het iig doen.
Ineens moet ik mijn haar weer vaker wassen en wordt het sneller vet. Stomme hormonen denk ik?
Heeft iemand aanraders voor goede verzorgende, maar ook textuurgevende shampoo en conditioner? Ik ben niet zo’n fan van veel producten ná het wassen.
Ik heb lang en veel, maar fijn haar. Het zit de eerste 2 dagen eigenlijk niet, en op dag 3 en 4 fantastisch haha. Maar als ik er stugger makende producten indoe, ziet mijn haar er NIET meer uit en klit het ook heel erg (ik style mijn haar verder niet, alleen fohnen)
Ik vind de Volume-lijn van Kerastase fijn, en ik heb shampoos van Matrix, eentje heet Texture Games en eentje heet High Amplify, die vind ik ook wel oke. (Haha klinkt niet heel enthousiast, maar volgens mij worden mensen met fijn haar van geen enkele shampoo echt enthousiast.)
Iemand dé tip (specifiek product) voor het bijwerken van witgrijze uitgroei bij donkerbruin haar? Na 3 weken moet ik het écht weer verven omdat mijn haar zo snel groeit, maar eigenlijk zie ik na 2 weken al flinke uitgroei. Ik heb weleens van die poeders enzo gezien, maar heeft iemand daar ook echt ervaring mee en aan- of afraders? Dus alleen om even bij te werken, niet voor het echte verven want dat doe ik al.