Haar/ kapsel topic

Ja!

1 like

even nogmaals thanks voor de tip! heb hem gisteren binnen gekregen en gisteravond natuurlijk meteen geprobeerd. En hij maakt echt precies de slag die ik bedoelde. Nou hopen dat het lang blijft zitten in m’n gladde haar.

2 likes

late reactie maar dit vond ik echt leuk om te lezen. ziet ernaar uit dat jij voor dit gedeelte in ieder geval je vak verstaat! ik heb weleens gehoord dat dit de oudste mop ooit is en ik weet niet of dat waar is maargoed:
How would you like your hair cut? --> In silence.

Ik wil OF stilte OF een leuk gesprek maar van tussenin sterf ik duizend doden dus sprak me wel aan.

2 likes

Ik snap je! Alles wat er tussenin zit is vaak ook heel ongemakkelijk, ook voor mij hoor haha. Daarom is het zo belangrijk om aan te voelen wat iemand wil of nodig heeft op dat moment. Heb je wel een kapper gevonden die dit doet?

1 like

ben al veeeeel te lang niet geweest! sinds
 drumroll
 2015. maar ik heb er een op het oog. wie weet dit jaar nog! heeft andere oorzaken dan een kappersfobie, zo erg is t gelukkig niet :yum:

Oh dat is al even geleden ja😜. Alvast voor je volgende knipbeurt dan en je kapper vind het waarschijnlijk alleen maar leuk om te knippen als je al een tijd niet geweest bent.

1 like

@Rozecoupeschaar of iemand anders die wellicht een goede tip heeft. Wat zijn fijne producten om meer volume in je haar te krijgen? Ik heb vrij dun/steil haar en ik wil vooral bovenop mijn hoofd wat meer volume.
Het mag best wat stugger worden, dat vind ik niet erg. Ik wil ook prima twee producten kopen, een voor nat haar en een voor droog haar als dat makkelijker is.
Ik vind mijn haar nu een beetje suf en daar wil ik vanaf haha.

Ik vind zelf ze combinatie van Salt spray en volume poeder heel fijn! Maakt het wel flink stug inderdaad dus daar moet je wel tegen kunnen. Salt spray op nat haar, op de kop föhnen en daarna volume poeder er in. Werkt voor mij heel goed en ik gebruik deze combinatie ook veel bij klanten die ik echt stevig moet föhnen. Wij werken wel alleen met het merk Indola en ik gebruik dat zelf dus ook. Dus of het met andere merken net zo’n goede combinatie is durf ik niet t zeggen😊

Edit: en shampoo en conditioner is ook belangrijk. Zorg dat die niet te zwaar is/zijn of bijvoorbeeld liever een extra reinigende shampoo in plaats van een verzorgende en daarna een spray verzorging of serum in plaats van een conditioner die je moet uitspoelen.

1 like

Ja die extra reinigende Indola shampoo had ik al gekocht op jouw aanraden haha #influenced. Bevalt erg goed! Kan ik sea salt spray ook bij mijn scheiding sprayen, of moet dat meer tussen de ‘‘haarlagen’’? ]
Ik ga eens even zoeken :smiley:

Ik gebruik ongeveer 1x per week een haarmasker en verder geen andere verzorgende producten. Soms als mijn haar heel droog is een beetje Biosilk, maar mijn punten zijn eigenlijk altijd wel heel mooi.

1 like

Oh oeps had niet in de gaten dat jij dat was sorry! Goed om te horen dat hij goed bevalt. De volume poeder zit vaak in een potje die lijkt op een zout potje haha, die kun je dan tussen je haren schudden als het ware. Ik pak meestal een paar plukken op en strooi een klein beetje op de hoofdhuid. Op de plekken waar je volume wilt dus. En de salt spray doe ik door heel het haar en een beetje extra op de haaraanzet. Maar genoeg filmpjes op YouTube die laten zien hoe je het het makkelijkste kan gebruiken.

1 like

Maakt niet uit! Is dit het poeder wat je bedoelt? https://www.knipengoshop.nl/merken/indola/styling/indola-innova-texture-volumising-powder-10gr.html
Dan ga ik mijn winkelmandje maar even vullen :grin:

1 like

Ja dat is hem!

1 like

Bedankt voor je hulp! Ik heb beide producten besteld, morgen na het haren wassen maar even uittesten :smiley:

1 like

Ja ik gebruik sowieso al droogshampoo om het wassen uit te stellen, maar mijn haar zit ook met droogshampoo alweer vrij snel plat. Voor mij dus niet helemaal het wondermiddel.
Al moet ik zeggen dat ik ze nog niet van Aussie heb geprobeerd, dus die ga ik kopen als mijn huidige fles op is :smiley:

Ik zie dat je de producten al hebt besteld, dus is mijn reactie misschien wat achterhaald. Maar wellicht voor anderen.

Ik herken je probleem. Ik doe het inderdaad met meerdere producten. Zelf ben ik geen fan van volumepoeder, op een of andere manier werkt dat niet op mijn haar. Te plakkerig op mijn hoofd, te stroef aan mijn handen. Liever gebruik ik dan droogshampoo.
Maar eigenlijk begint het steviger maken van mijn haar al na het wassen. Ik spuit een spray die mijn haar verstevigd in de lengtes, want als het daar wat steviger is, krijg ik makkelijker volume bovenop. Ik gebruik hiervoor Atonic van Origina Mineral.

En aan de aanzet gebruik ik een rootspray of rootfoam. Deze bijvoorbeeld, ook van Original Mineral:

Maar deze kan je makkelijker bij de drogist krijgen:

Dit soort producten krijgt meer kracht als je ze droog fohnt.
Veel succes!

3 likes

Lief! Bedankt voor je uitgebreide reactie :smiley: Ik heb in ieder geval een paar uitgangpunten, eerlijk gezegd föhn ik mijn haar na het wassen nooit droog, ik laat het altijd aan de lucht opdrogen. Dus ik moet naast de producten ook maar filmpjes gaan kijken over hoe ik mijn haar kan föhnen.

Dit topic komt echt als geroepen. Ik heb haar op mijn hoofd, wat ik soms was en soms in een staart of knot doe en dan houd het wel op. Mijn haar is super dood en komt tot aan mijn oksel, mijn hoofd super rond en binnenkort ga ik dus naar de kapper maar heb echt helemaal geen inspiratie. Een kapsel laten knippen is prima, zolang het maar onderhoudsvrij blijft. Het klinkt wel alsof jullie allemaal veel beter zijn in het hele haar gebeuren dan ik, hebben jullie nog ideeën?

Ik vaak ook. Ik spray de Atonic op mijn natte haar en fohn alleen het laatste stukje droog. Dan krijg je wel extra stevigheid, maar niet de schade voor je haar. En dat is alleen een beetje droog fohnen, de warmte geeft de stevigheid.

Beste clarifying shampoo? M’n haar is echt binnen 24u weer vet :frowning:

Ik vind het knap dat kappers kunnen praten met je. Vandaag was ik het haar van mijn vriend aan het knippen en verven en toen hij probeerde een gesprek te houden haalde ik eerst een hapje uit zn haar met de tondeuse en daarna smeerde ik toner in zn oor :sob:

9 likes