Haar/ kapsel topic

Weet iemand waar ik een relaxer kan kopen voor Japanese straightening?

Die toner van directions is wat mij betreft nergens voor nodig, mengen met een witte conditioner werkt inderdaad net zo goed! Is wel even spelen met de verhoudingen natuurlijk, maar voor Directions vind ik over het algemeen dat een swatch op een wit vel papier aardig klopt met hoe de kleur er over gebleekt haar uit gaat komen!

1 like

Thanks voor de tips! Ga ik nog even een goedkope witte conditioner kopen.

De kapper wil het eerst nog proberen met een gekleurde toner. Als dat niets doet of er weer heel snel uit gaat, dan ga ik lekker spelen met Directions.

Ik heb deze kleuren gekocht:

Cerise

Lavender

Het liefst had ik de lilac er ook bij genomen, maar nadat ik laatst door een gekleurd masker nog een poosje met een blauwe/groene gloed liep heb ik nu niet zo’n zin in dat risico haha.

1 like

Ik heb eerlijk gezegd zelf cerise gehad en toen we dat gingen ontkleuren werd het ook paars, blauw en groen. Dus ik zou er toch mee opletten als je zegt dat echt niet te willen. Ik wil je niet ontmoedigen natuurlijk, maar ik lees dit nu dus wil het toch even laten weten.

3 likes

Ah shit ja, ik had ook wel verwacht dat het zou gebeuren. Goed dat je het zegt juist! Ik zag dat de lavender wat meer een roze fade heeft dan bijvoorbeeld lilac, maar ik zal met alles wel even opletten. Ik laat m’n haar altijd blonderen en daarna doen we er een kleurmasker of toner in van Finnley’s (ken je dat?). Bij sommige kleuren blijven bij mij de groene/blauwe tinten achter. Echt zo lelijk :confounded: De mooie kleur gaat er ook vaak snel weer uit, ik denk dat het komt omdat m’n haar volledig is leeg getrokken met blonderen en er geen andere pigmenten zijn waar het aan kan blijven kleven.

1 like

Ongevraagde tip om in ieder geval de mooie kleur er langer in te houden: je gemengde kleur eventueel nog iets verder aanlengen met conditioner en die af en toe onder de douche gebruiken!

2 likes

Nee die ken ik niet eerlijk gezegd. Ja zulke kleuren bestaan al snel uit blauw (en groen) natuurlijk. Is toch even mee dealen als je zo’n kleur wil. Ik weet er eerlijk gezegd zo ook geen die lila is die geen blauw afgeeft helaas

Dat zal dan verschil zijn tussen ontkleuren en laten uitfaden, want ik heb alleen roze in mijn haar gehad vanaf cerise naar weer m’n eigen kleur, niet ontkleurd met een of ander! @pastelzwart

Weet je toevallig wel een mooie lichtroze?

Ik zit erover na te denken om misschien m’n haar weer te millimeteren. Dat stond me goed en daarnaast gaat m’n kapper binnenkort met zwangerschapsverlof en ik denk dat haar collega’s dat makkelijker kunnen bijhouden. Dan is een blauwe gloed niet zo erg, dat gaat er dan toch weer af. Nog eeeeven goed over nadenken haha. Eerst ook meer even zien hoe het vrijdag gaat met de kleur.

@vitaminwater ja dat denk ik dan! Heb je het vooraf wel ontkleurd of dat ook niet?

Nee ook niet gewoon erop gesmeerd!

1 like

Het is sowieso bij iedereen, ieder haar en iedere (ondergrond) kleur anders. Dus wil inderdaad niet zeggen dat het bij @pastelzwart ook blauw zou worden. Is alleen een waarschuwing dat het wel kan gebeuren. Het is inderdaad gelukkig niet bij iedereen zo.

@pastelzwart nee licht roze geen idee eerlijk gezegd. Ik werk verder niet echt met directions of zo. Onze kleuren in de salon zijn best “braaf”. Ik heb alleen zelf enkele kleuren van directions in mijn haar gehad.

2 likes

Ik ga morgen weer naar de kapper! Mn pony is weg, heb kilometers uitgroei. Ben wel al bang voor de rekening 🥲

2 likes

Ik ben een beetje in dubio. Ik heb van mezelf middenbruin haar dat ik af en toe beu ben. Paars en rood stonden me goed. Nu heb ik highlights laten zetten bij de kapper en het is mooi gedaan, het is nu assig donkerblond. Het staat nu alleen wel in contrast met mijn ogen. Ik heb bruine ogen en vrij donkere, aanwezige wenkbrauwen en een hele lichte huid(beetje Anne Hathaway qua kleuren) Nu twijfel ik of ik volgende keer nog lichter moet gaan, of toch weer donkerder.

X

@SoonSoonThings @vitaminwater @Rozecoupeschaar het is nu zo! Een beetje moeilijk te fotograferen, maar het is lila. Gisteren was het nog wat paarser, maar dat is er alweer uitgespoeld helaas 🥲 Ik heb niet eens shampoo gebruikt…

12 likes

Super tof kleurtje!!!
Heerlijk ook zo je zijkanten kort. Ik moet vriend even aansporen om het weer te doen. Heb het idee dat het echt zo snel groeit dat ik om de 2/3 weken nu wel kan!
Ik ben vanochtend overigens naar licht bruin gegaan. Vond het toch niet helemaal mooi geworden met die kleur van gisteren. Nu wel blij maar ik moet even wennen!

1 like

Dankjewel :relaxed: Haha ik ken het gevoel. Het liefst ga ik iedere 3 weken naar de kapper, maar dat gaat niet. Ik ga nu om de 4 weken en dat hou ik dan net vol. Helemaal in de zomer groeit het echt super snel.

Fijn dat je nu blij bent met je haar! Even wennen is ook wel logisch na al die kleuren, toch?

1 like

Pfoe ja ik snap je helemaal! sinds vorig jaar ga ik eigenlijk niet meer naar de kapper maar als ik het dan echt zat ben dan vraag ik mijn vriend even om de tondeuse er over te doen. Vind hij leuk. Plus snel gefixt.

Het is inderdaad echt even wennen! Vooral ook door dat geblondeerde wat er ook uit kwam en waar ik zolang mee heb gelopen eigenlijk. Maar goed, ik zeg maar zo; ik ben klaar voor de herfst :joy:

Ik heb ik m’n hoofd dat ik m’n haar wil laten knippen zoals de foto’s hieronder. Heeft iemand dit? Moet je het lang stylen in de ochtend? Ik ben zo lui met m’n haar, maar wil iets nieuws.

1 like

Het ligt er heel erg aan wat voor haar je zelf hebt. Ik heb fijn maar veel haar met slag en dan valt het op deze manier gemakkelijk vanzelf. Misschien wat volumepoeder. Als je fijn, weinig en steil haar hebt is het wel werk om het zo te krijgen denk ik. En als je van jezelf enorme krullen hebt zal het ook werk zijn.

3 likes

Dit je moet er echt tussenin zitten om weinig werk te hebben. Of je bent anders standaard Beatrix of het hangt gewoon naar beneden. Maar wel een leuk kapsel.

1 like