Ja! Ook heel fijn tegen roos!
Afgelopen zaterdag heb ik mijn haar voor het eerst geverfd met Arctic Fox. Vind het heel fijn spul, stinkt niet zoals de meeste verf. prettig in gebruik. Alleen wel enorm jammer dat het letterlijk na twee keer wassen zo goed als er uit is. Het is uiteraard semi permanent, maar Directions houd het langer vol.
Denk dat ik de tubes leeg maak en daarna weer op Directions overstap.
Zou het ook iets doen tegen wat drogere punten?
Op wat voor manier zou jij castor-olie gebruiken als je het niet voor het wassen doet?
Ik zou het voor haar haar niet gebruiken omdat het zo zwaar is. Ik gebruik het wel als pre poo met 4C-haar. Ik moet dan wel zien dat ik alles goed uitspoel. Ik vind ook dat maskers het werk beter/even goed doen: glory van lush, bananenmasker van Garnier en een shea butter masker die ik op insta koop.
Ah dank! Ja dat bananenmasker van Garnier is heel fijn, ik gebruik alleen CG-proofproducten.
Wat ik heb gemerkt is dat het soms per kleur + merk verschilt hoe goed het pakt en hoe lang ik er plezier van kan hebben. Maar twee keer wassen en weg is wel heel extreem.
Ik zoek een olie of crème (zoiets) om in mijn haar te doen zodat het er mooi glanzend uitziet en iets minder gaat pluizen (hoewel dat best meevalt). Ik heb volgens mij 2B haar met een vette hoofdhuid en ik vind het altijd lastig omdat mân haar toch vrij snel vettig wordt ook al smeer ik alleen iets in de punten.
Iemand tips daarvoor?
Ik heb geen ervaring met verschillende haartypes maar ben heel erg tevreden met biosilk. Klein druppeltje in de punten en het glanst mooi en pluist minder
Ik heb 1a haar. Altijd super steil geweest, sluik en dun.
Ongeveer 9 maanden na mijn laatste bevalling is de haaruitval begonnen. En sinds die tijd lijkt de structuur van nieuwe haren anders! Ik heb een krans van pluishaar nu. Dit herken ik absoluut niet van na mijn 1e bevalling. Inmiddels is mijn jongste bijna 2 jaar. Ik heb het idee als er nu een haar uitvalt of afbreekt er dus een nieuwe haar groeit met een andere structuur. Iemand die dit herkent?
Volgende week ga ik weer naar de kapper om mân haar te laten blonderen en knippen. Ik zou ook graag een lila kleur willen, maar een toner of semi-permanente kleur met waterstofperoxide na het blonderen is eigenlijk te heftig voor mân hoofdhuid. De vorige keer deden we het met een kleurmasker, maar dat was er best snel weer uit. Nu had ik bedacht dat het misschien wel kon met verf van Directions. Dat lijkt me een stuk zachter voor mân hoofdhuid en qua kleur wat intenser dan een masker. Ik zie in de beschrijving van het product dat je het kunt mengen met de white toner voor een meer pastelkleur. Heeft iemand daar ervaring mee? Of werkt bijvoorbeeld een witte conditioner net zo goed?
@SoonSoonThings ik tag jou even omdat ik weet dat jij je haar wel eens met dit merk kleurt
Directions is prima maar de paarse heeft een blauwe ondertoon er in zitten (had plum) en dat blauwe bleef echt super lang in mân haar zitten.
Ah shit, dat blauwe hoeft niet zo van mij. Dat krijg je er altijd zo moeilijk uit. Ik ga eens kijken naar reviews over die lila. Of ik kies een roze, ook leuk.
Meng jij het ook met conditioner?
Weet niet of deze het heeft natuurlijk!
Ik heb gewoon zo flats er op gesmeerd.
Als je roze directions kiest ben ik benieuwd of die langer blijft zitten dan de roze Arcticfox
Ik zit nu te kijken naar lavender, die lijkt me ook heel mooi. Een beetje roze-lila is dat. Denk dat die ondertoon ook niet of in ieder geval minder blauw is dan die lilac. Ik ga er nog even over nadenken.
Ik had cerise en die heeft een mooie warme ondertoon! Mijn kapper merkte op dat mijn haar een bijna koperen gloed heeft aan de onderkant, maanden nadat de kleur eruit is. Heel mooi!
Ik vind dit echt top spul! Ik heb ook snel last van vet haar, maar dit kan mijn haar wel handelen. Is gewoon bij de Kruidvat of Etos te koop.
Oeh klinkt goed! Zoân warme kleur staat me niet echt, maar alles beter dan blauw haha. Ik ga eens kijken of ik misschien een mooie mix kan maken met twee kleuren. Een beetje cerise mengen met lavender of lilac bijvoorbeeld.
Ja op mijn donkerblonde haar staat het wel nice! Klinkt goed, post je een foto?
Bij mij werd het ook afgeraden omdat ik dun/fijn haar hebâŚ