Haar/ kapsel topic

Ik gebruik een mix van castor, kokos en amandelolie. Castor alleen op mn hoofdhuid, de andere twee in mijn lengtes, maar ik heb echt het tegenovergestelde type haar.

Jojoba lijkt het meest op je eigen huidvet? (Klinkt goor, weet even geen beter woord), dus lijkt me voor jou een goede optie.
Ik doe het minimaal een uurtje voor het wassen in, soms een nacht. En merk dat mn haar zachter/ meer gevoed is na het wassen.

1 like

Castor is echt een zware olie, die zou ik zeker niet gebruiken voor het wassen. Misschien jojoba, je kan eens kijken naar pre poo treatment op Youtube en zoeken naar influencers met vergelijkbaar haar.

3 likes

Ik heb dit heel lang gedaan maar vond het altijd zo veel gedoe. Ik gebruik nu deze shampoo:

Echt een lifesaver!

1 like

https://www.yves-rocher.nl/haar/type-product/verzorging-en-styling/bloemenolie-herstellend/p/67008

Ik gebruik deze olie voor het wassen. Ik maak mijn haar vochtig, laat het enige tijd intrekken en was het dan met shampoo. Ik doe het omdat ik droog haar heb. Maar ik vind het onzettend fijn spul. Ik heb fijn haar, en gebruik dan geen conditioner, want dat maakt mijn haar slap.

1 like

Dit is het uiteindelijk geworden! Een color melt met een donkere aanzet boven en blonde plukken er doorheen. Ben er behoorlijk blij mee :heart: bedankt heerlijk om weer eens naar de kapper te gaan.

29 likes

Wauw, wat mooi zeg! Ik wil mijn haar ook op soortgelijke manier laten verven, mag ik vragen hoeveel jij hiervoor kwijt was ongeveer?

1 like

Dit was inclusief knippen ongeveer 120 euro!

1 like

Ok help.

Ik word aardig grijs en ben donkerbruin van mijzelf. Voordat ik het donkerbruin wou gaan verven dacht ik, als ik het een keer blond wil dan is het nu de tijd.

Ha ha ha

Ik gierig en wil geen €300 dokken dus dacht kan ik ook wel zelf.

Ja niet dus.

Dus nu zit ik met ontkleurd haar (pakje L’OrĂ©al) hartstikke geel natuurlijk.

Nu wil ik het morgen (rood)bruin verven want las dat het bij zwart, groen kon worden?

Kan dit gewoon morgen al? Of moet ik echt paar dagen wachten?

Thanks!

1 like

Ik zou je haar eerst inkleuren met een rood of roze tint (kan ook semi permanent) en daarna kan je er gewoon bruin in doen!

1 like

Help, ik heb steil en fijn haar maar ik wil graag curtain bangs
hoe weet ik of dit me staat?

Heeft iemand ervaring met een van deze twee fohnborstels van Babyliss?

Ik zou graag een keer een fohnborstel proberen. Ik heb heel dik haar, met slag, wat snel pluist, tot mijn bh-bandje (een beetje als dit). En hoewel ik wel hou van nonchalant ongeborsteld haar is het de laatste tijd wel erg pluizig/klittend/onregelmatige slag, dus ik wil eens proberen of mijn haar met zo’n borstel beter zit.

Ik twijfel alleen tussen de haren van de ronde borstels. Ik ben bang dat zulke ‘dichte’ haren als de eerste mijn haar heel gaat doen pluizen en veel haren uittrekt i.t.t. de tweede met metalen pinnetjes. Een boar bristle brush is bijvoorbeeld nooit echt een succes bij mijn haar, maar voor stijlen/polijsten is het misschien wel beter
 Iemand ervaring?

1 like

Ik heb de tweede en die is best fijn! Ik heb zelf redelijk dun en fijn haar wat soms heel erg kan pluizen en klitten, maar als ik deze gebruik is het wel een stuk gladder.

Ik vind alleen niet alle opzetstukken fijn. De fohnborstel en de steilborstel (geen idee hoe het heet haha) wel, maar de föhn en krultang beide echt niet.

Mijn kapper raadde het me af omdat mijn haar sluik en dun is, misschien kun je eerst even binnen lopen voor advies?

1 like

Ik heb de gok gewaagd en een light versie. Zou een foto willen maken maar ik zit heerlijk charmant met een vogelnestknot op de bank hahaah. Ben er wel tevreden over

1 like

Ik heb dik en lang haar ben ook heel tevreden over de rechter borstel. Alleen het ronde opzetstuk werkt inderdaad goed. Ik had gehoopt dat het opzetstuk van de krultang ook zou werken, maar dat vind ik niet zo’n succes. Met de ronde föhnborstel krijg je het zelfde effect als bij de kapper, met de punten mooi naar binnen/buiten geföhnd. Ik droog het wel eerst even met een losse föhn en borstel het alvast door en gebruik een heat protector. Op die manier heb je er geen last van dat de borstel je haar beschadigt of uittrekt.

Pure shea boter gekocht voor m’n haar
 hoort dat spul zo te meuren? Het ruikt naar schapen. Wel een goed merk schijnbaar

Ja pure sheaboter stinkt, ik gebruik dat alleen als ik weet dat ik niet buiten moet. Je kan er lavendelolie (als je dat graag ruikt) onder mengen?

1 like

Dank je! Dan weet ik dat het niet aan deze batch ligt :joy: een geurtje toevoegen kan zeker

1 like

Ik heb twee jaar geleden eindelijk een fijne kapster gevonden in mijn huidige woonplaats. Goede prijs/kwaliteitverhouding en ik vond het ook wel fijn dat ze een salon aan huis had zodat ik er niet elke keer zo lang zat.

Maar ik weet niet wat er met haar in de lockdown gebeurd is, ik ben er sindsdien twee keer geweest en het is dramatisch? Dacht eerst dat het aan mij lag, maar het is nu een paar weken geleden en mijn highlights zijn ontzettend streperig, raar model geknipt en het is megadroog. Ken veel mensen die naar haar toegaan en hoor van andere mensen ook veel dit soort verhalen. Lijkt wel alsof ze er geen zin in heeft. Ze is nu de hele zomervakantie dicht, dus ik ben van plan om daarna nog wel een keer contact op te nemen om het aan te geven. In de tussentijd voor komend weekend maar bij een salon die ik van een collega getipt kreeg een uitgebreide behandeling geboekt voor verzorging en ik hoop dat ze van het model en de kleur ook wat kunnen maken. Zal wel een dure grap worden, maar het bosje stro op mijn hoofd is nu wel erg treurig.

Even een ongevraagde tip/hack : Appelazijn maakt mijn haar zo zacht! 250 ml water en twee eetlepels appelazijn doen wonderen. Na shampoo dat aanbrengen/ over je hoofd gieten en even laten intrekken en uitspoelen. Conditioner is ook niet nodig.

5 likes