Haar/ kapsel topic

En was je het ook al twee keer achter elkaar? Kan ook schelen!

Nee, dat niet! Ik zal het eens proberen, dankjewel!

2x achter elkaar wassen?? Helpt dat tegen vet haar?

Ja dat zei mijn kapper laatst ook. Maar ik doe dat nu dus een aantal weken en ik merk helemaal niks :pensive:

2 likes

Het is ook wel een beetje je haar trainen. Toen ik er vorig jaar mee begon was het echt uitrekken en rekken. Nu kan ik bijv vandaag mijn haar wassen (Dan doe ik 2x shampoo en 1x creme spoeling), maandag niks, dinsdag droogshampoo en woensdag weer wassen. Begon eerst met een dag er tussen te laten. maar nu kan ik er makkelijk twee tussen laten.

(Heb dun maar veel haar)

Bij mij wel. Merk dat ik de eerste keer echt moeite moet doen om het schoon te krijgen en heb dan ook echt veel shampoo nodig. Tweede keer een drupje shampoo en het het schuimt gewoon zoals t hoort. Merk wel echt verschil!

1 like

Heeft iemand nog tips voor een serum om je haar glad mee te maken? Ik heb al heel steil haar op zich, alleen wil het net wat gladder/glanzender. Momenteel heb ik die van moroccanoil (light versie), maar die doet niet zoveel voor mā€™n haar heb ik het idee

1 like

Mijn stijltang is volgens mij bezig aan zijn laatste tijd op aarde, dus ik heb een nieuwe nodig. Maar nu twijfel ik over een stoom stijltang of eentje met titanium platenā€¦ iemand aanraders of tips?

Ik gebruik Lā€™anza keratin healing oil. Daarmee wordt mijn haar heel glanzend.

1 like

Vrijdag ga ik naar de kapper om mā€™n haar te laten verven! Tijd voor wat anders haha. Ik heb al mā€™n hele leven ongeveer dezelfde kleur blond en ben eigenlijk op zoek naar wat anders. Volg wel CG, dus het wordt niet nog blonder.

Iemand nog tips voor een bepaalde kleur, verftechniek? Ik kijk nu naar reverse ombrƩ haha.

1 like

Misschien wat lichtbruine lowlights om wat meer diepte te creƫren?

1 like

strawberry blonde, een beetje rossig?

1 like

@Vanjie @Paranimf Thnx ik neem het mee voor vrijdag. :blush: vind zelf baylage ook erg leuk om een keer te proberen. Weten jullie of zo of dat kan op blond haar?

Jaa dat kan zeker, ik heb ook altijd balayage op mijn blonde haar. Ik vind het grootste voordeel dat je geen uitgroei ziet, dus het is vrij onderhoudsarm en leuk om af en toe te doen!

2 likes

Ik heb een paar maand geleden de steampod 3.0 (Lā€™oreal) gekocht en ik ben er wel over te spreken. Mijn haar blijft veel langer stijl dan al mijn andere stijltangen samenā€¦ Het is wel een dure aankoop maar ik ben wel blij dat ik hem heb :slight_smile: Alleen blijft je haar wel kapot gaan natuurlijkā€¦ dat is onvermijdelijk met zoā€™n hitte.

Ja helemaal schadevrij lijkt me ook onmogelijk. Ik heb ook naar een steampod gekeken, maar die prijs was me iets te hoog haha. Heb een ander merk stoom stijltang gekocht en heb hem net voor het eerst gebruikt. Tot nu toe heel tevreden. Hoef hem maar op 160 te zetten en het wordt al mega stijl en mijn haar voelt veel gladder.

Gebruik jij ook die steampod milk? Of gewone heatprotector?

2 likes

Ik gebruik de Steampod Milk (want die kreeg ik er gratis bij ofzo, ik zou hem zelf nooit kopen) alsook de Kevin Murphy Ever Smooth spray. Ik wissel af; als ik uit de douche kom gebruik ik de milk, als mijn haar al een dag niet gewassen is gebruik ik de KM spray. Die van Kevin Murphy werkt naar mijn ervaring wel beter voor de hitte van de stijltang/krultang :slight_smile:

Ik heb de eerste steampod en nog steeds tevreden. In het begin kocht ik die speciale spullen voor in mijn haar maar nu niet meer. Gebruik nu elnett heat protection spray (1+1 bij Etos) de 3 dagen glad werkt super goed in combinatie met de stoomtang

1 like

Dus die milk is eigenlijk overrated?
Ik ga eens kijken naar die KM en die Elnett wat @Vlaai gebruikt. Merk je daar trouwens echt verschil mee dat het langer steil blijft?

Heb nu nog een beetje Chi Iron Guard maar die is bijna op en maakt mijn haar soms een beetje stug heb ik het idee. Vooral als ik die op droog haar gebruik.

Ik merk echt verschil met die Elnett spray. Het maakt mijn haar niet vet en ruikt lekker. Heb al zoveel geprobeerd maar vind deze echt het fijnste. Ze hebben die spray ook bij de DM trouwens. Heb nu de volume versie besteld, ben benieuwd of die net zo goed werkt.

1 like