Talkpoeder
Ik zoek een “dikke” krultang, waar je echt meer slag mee maakt dan krul. Ik heb die Remington Pearl wand 32mm, maar die vind ik eigenlijk nog te krullerig.
Iemand advies? Zal dus wel 36mm of 38mm moeten worden. Ik zie Babyliss en Remington o.a. als optie.
Hoe maak je de slag/krullen? Ik heb de max pro twist in 32mm, daar kan ik krullen maar ook slag mee maken. Voor slag begin ik pas op oorhoogte zoiets met krullen (dus niet helemaal opdraaien tot boven) met een dikkere pluk en niet te lang vast houden. Flexibele haarspray erop en uitborstelen.
Ben vandaag weer fris geknipt, dus zal het weer eens eerst proberen. Ik heb heel dun/fijn haar, vind het daarom denk ik al te snel te tuttig/te gemaakt eruit zien. Heb het nu ook zo bot/blunt laten knippen, dat scheelt hoop ik ook.
Bij mij helpt dat bot knippen idd om het wat minder tuttig te maken. Ik draai vaak ook het puntje van de lok niet helemaal om de tang heen, dan blijft het wat stijler en meer “rommelig”. Als ik t zo terug lees, komt t erop neer dat ik alleen maar het middelste gedeelte van de pluk twee keer om de tang draai
Weet niet of het al doet, maar de plukken om en om krullen. Geeft ook meer rommelig effect. Of wat platter krullen? Krul je met zo’n tang die een klip heeft?
Dit is mijn collectie:
Samenvatting
.
.
Met de stijltang kan ik maar één kant krullen, dus dat is tot nu toe geen succes.
Hahah anders om krullen hen ik ook echt moeten oefenen. Die middelste heb ik ook als ik veel ruimte er tussen laat met mij haar erom heen doen. Krijg ik losse krullen. En misschien minder lang er om houden
Sodemieters
Misschien juist een fohnborstel? Blaast wat volume in idd meer slag dan Krul. JohnBeerems heeft een aantal op de website. Of de klassieke BabyLiss.
Om te proberen heb ik er nu een van Sebastián en van Keune. Die van Sebastián vind ik wel erg fijn! Keune nog niet geprobeerd, maar ben sowieso altijd wel fan van hun producten. Aan Keune zit denk ik wel een iets sterkere geur, maar wel lekker
Heeft hier iemand de b.r.u.s.h. 40mm warmteborstel? Ik ben namelijk heel benieuwd of het wat is.
Ik had die gekocht maar ook weer retour gedaan. Kon de punten ermee naar binnen borstelen maar verder deed het vrij weinig. Bij de kapper hebben ze mijn haar nog een keer gedaan met de 30 maar ook dat was na een uur weer uitgezakt, al was de glans wel mooi. Zelf vond ik het geen aanrader, had op het forum al eens gevraagd maar er waren weinig mensen tevreden.
Daar was ik al ‘bang’ voor. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Weet iemand een goed adres voor het laten zetten van boxbraids regio Rotterdam?
Is het een goed idee om een scalp scrub te diy’en of kan je dat beter kopen? Aanraders (voor beide opties) zijn welkom!
Gewone suiker (zie mijn titel)! Ik weet dat veel scrubs ook zout hebben, dat zou je ook kunnen proberen, alleen is echt niet goed voor je haar. Droogt uit namelijk.
Suiker is niet per se slecht voor je haar. En lekker cheap. Dus aanrader. Meestal doe ik eerst nachtje slapen met olie op mijn hoofdhuid en dan de volgende dag met shampoo uitwassen én scrubben met suiker en dan weer uitspoelen. Wordt dan extra zacht. Als je minder tijd hebt zou je misschien ook olie met suiker kunnen mengen. Al vind ik de ‘droge’ korrel wel lekker scrubbend werken.
Over echte scalp scrubs weet ik niet zo goed. Ik doe zelf cg methode (geen siliconen, parabenen) dus ik vind pure suiker wel lekker overzichtelijk.
Ik weet dat het bij mij heel erg afhankelijk is van de shampoo die ik gebruik, sommige shampoos krijg ik ook slierten van (voornamelijk shampoo bars) en met andere valt het wel mooi samen. Ik was sulfaatvrij en voor mij werkt de Kruidvat natures lijn goed maar dat zal per persoon heel anders zijn natuurlijk. En als je haar het kan hebben kan je ook nog proberen om je conditioner te skippen, werkt voor mij ook goed (beter dan siliconevrije shampoo)
Ik gebruik al een tijd een shampoo en conditioner van Shea Moisture. Alleen heb ik na het wassen heel erg stug haar en voelt het niet helemaal schoon. Na een dag is het alweer vet en moet ik het alweer wassen. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik wil namelijk wel graag zonder siliconen en sulfaten wassen, maar op deze manier neig ik ernaar om weer terug te gaan naar de standaard shampoos.
Sheamoisture is in principe ontworpen voor black hair/kroeshaar/donker haar, vaak dik, droger en stroef. In de meeste SM producten zitten zware olies en andere voedende stoffen.
Dus als jij fijn(ner), licht(er) haar heb heb je daar je probleem.
To do:
haar eigenschappen bepalen
heb je proteine of moisture nodig, heb je nu van een van die twee een teveel/tekort
nieuwe producten bekijken met lichtvoedende ingredienten
bij de kruidvat heb je bijv, noughty, petal fresh, of dr. organics bij de tuinen. shampoobars bij de dille&kamille, het huismerk van de Erica. Er is genoeg sulfaat/siliconenvrij te krijgen tegenwoordig.