Heb je het beetje op het midden van je hoofd, zegmaar op het punt waar vaak een kruin zit? Ik heb het daar soms, bijvoorbeeld als ik shampoo niet goed heb uitgespoeld of veel build-up heb van producten. Wassen met een cleaning-shampoo (bijv. Zuiver van Andrelon) of met Zwitsalshampoo werkt heel goed want dat ontvet een beetje ofzo. Gewone shampoo is te verzorgend en werkt meestal juist niet, is mijn ervaring.
Niet lang ook. Was m’n haar om de dag en richting het weekend om de twee dagen zodat m’n toner er zo lang mogelijk in blijft zitten
Jammer hè, dat het zo snel vervaagt. Ik was het meestal ook om de dag. De volgende keer dat ik het laat blonderen doen we na afloop een kleurmasker. Dat prikt niet zo op m’n hoofdhuid en naar mijn idee blijft het ook langer zitten. Ook een voordeel: ik krijg meestal het restant mee omdat ik niet zo lang haar heb. Dan kan ik het thuis nog eens aanbrengen.
Ja, wel ongeveer op die plek maar iets meer op de zijkant. Er zit ook een hele rare krul in die er maar niet uit gaat en het lijkt ook niet helemaal droog te worden.
Ik gebruik amper haarproducten, alleen haarlak (en was het met shampoo/conditioner). Dacht nog dat het misschien wel hormonaal is? Ben 3 maanden geleden bevallen dus nog volop aan het ontzwangeren.
Oooo! Dat is wel fijn! Je kunt evt ook vaker langsgaan om alleen een toner aan te brengen, maar vind dat zelf ook best zonde. Ik weet niet welke kleur je hebt, maar ik kan m’n kleur enigszins een beetje bijhouden met zilvershampoo. Of breng t aan in een masker en krijg daar ook hele lichte punten van
Ik heb wit/grijzig haar kort haar. Een stukje hierboven is wel een foto. Ik ga elke 4 á 5 weken naar de kapper. De ene keer laat ik het knippen en blonderen en de andere keer alleen knippen. Ook nog een toner erbij is het me niet waard haha. Met zilvershampoo kan ik het ook wel goed bijhouden, maar soms zijn de punten dan wel echt meer lila dan de aanzet. Die blijft vooral bij m’n kruin wat warmer.
Ik heb wel eens een sjaaltje in m’n haar ja. Ik heb ook redelijk dun/niet zo veel haar dus ik doe het eigenlijk nooit met los haar, dan gaat het zo raar omhoog staan aan de achterkant. Maar icm een hoge staart of knot vind ik het wel heel leuk! Verder werkt het voor mij ook goed om niet al te grote en dikke sjaals te gebruiken, dat ziet er bij mij al snel bulky uit. Oh en als je wel graag het idee van een sjaaltje in los haar wil zou je ook nog eens kunnen kijken naar van die haarbanden die op een geknoopt sjaaltje lijken!
Ik ben op zoek naar een nieuwe kapper en ik kwam uit bij Kinki kappers. Alleen ik wil niets bijzonders met m’n haar, gewoon stuk eraf. Maar ben bang dat dat te basic voor ze is?? Ik sta wel open voor haar adviezen maar hoef niks extreems ofzo. Dus nu durf ik geen afspraak te maken haha
Of maakt dat niet uit? Iemand hier goede ervaring met deze keten?
Maakt ze niets uit is mijn ervaring
Zij doen in principe gewoon wat je wil, dus je hoeft niks extreems te nemen hoor! Voor mijn haar (heel fijn maar veel haar) was hun kniptechniek alleen niet echt fijn. Mijn haar valt het mooist als het recht en bot is afgeknipt (wat elke kapper wel kan) en zij knippen met van die ‘hapjes’ in mijn ervaring.
Ja, die hapjes inderdaad. Mijn ex ging daar eens heen, omdat hij heel precies is met z’n haar en z’n moeder (kapper) had even geen zin in gezeur dus ze had hem geld gegeven om daarheen te gaan. Toen hij 's avonds thuiskwam heeft zij het alsnog kunnen bijknippen omdat het haar heel gek viel door die hapjes. Mijn ex-schoonmoeder zei dat ze daar niet zo goed kunnen technisch knippen en dat haar dat altijd opvalt als ze weer ergens een cursus deed en er oud Kinki medewerkers bij zaten Nou ja, wat daarvan waar is weet ik niet. Ik zou er zelf niet zo snel heen gaan omdat het duur is en ik over die techniek niet zoveel goeds hoor. Maar er zijn vast ook mensen die heel erg tevreden zijn
Nee, maar ik zou dat wel heel graag mooi willen kunnen doen! In de zomer lijkt het me echt heel fijn om al mijn haar uit mijn gezicht te hebben en alles goed vast te zetten en er op hete dagen geen omkijken meer naar te hebben, maar ik heb nog niet echt mooie sjaaltjes gevonden of tutorials hoe ik het zelf zou kunnen doen.
Oh leuk! Zo’n pony lijkt me echt leuk bij jou.
Bedankt voor je tips! Op sjaaltjes jacht dan maar, want ik heb voornamelijk te grote sjaals denk ik zo nav je tips. En @Sok , ja precies, dat wil ik ook! En vind het er ook gewoon zo leuk uit zien. Elke manier van knopen lijkt weer anders, stoer/netjes/hipster. Ik heb ook niet echt handige filmpjes nog gebonden helaas. Zodra ik iets weet post ik het hier!
Ik durf het niet maar we doen het wel!!
Staat je goed zeg!!